Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Pomeloa eta gaixotasun kardiobaskularrak

Zenbait azterketa epidemiologikok iradokitzen dutenez, fruta asko jateak, pomeloa eta barazkiak barne, bihotzeko gaixotasunak izateko arriskua murrizten du.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2001eko abenduaren 18a

Zitriko-zukuak, pomelo- eta laranja-zukuak batez ere, flavonoideen, folatoaren eta C bitaminaren iturri
garrantzitsuak dira, eta, horregatik, zenbait
ikerketak kontuan hartu dute zer-nolako eragina duten bihotz-hodien osasunean:

– Efektu onuragarria, neurri batean, osagai fitokimikoek eragiten dute, hala
nola flabonoideek (substantzia antioxidatzaileak). Osagai horiek “kolesterol txarra” (ldl-c) deritzonaren oxidazioa
inhibitzen dute, eta, hala, kolesterola odol-hodietako paretetan metatzeko

arriskua murrizten da.

– Bestalde, pomelo-zukuan kantitate handitan
dauden
C bitaminak eta beta-karotenoek
ere antioxidatzaile ahaltsuak dira.

– Gainera, azido folikoak
“homozisteina” maila ere murrizten du. Homozisteina
proteina-metabolismoaren bitartekaria da, eta jakina da
gaixotasun kardiobaskularren arrisku-faktore gisa parte hartzen duela.

Gure osasuna zaintzeko, ordea, ez da aski pomelo-
edo laranja-zukua hartzea egunean. Dieta orekatuko gomendioei jarraitu behar diegu, eta adituek diotenez, egunean 2-4 errazio fruta
eta 3-5 errazio barazki hartuta, aipatutako mantenugai kardiobabesle
guztiak irensten ditugu.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak