Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Postrerako ontziak, gazta-, mango- eta gaileta-kremarekin

Img 152128 g
Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 464 kcal
Errazio-kopurua 4

Prestaketa

Maria galletak birrindu, hauts bihurtu arte. Ontzi batean, nahastu gaileta birrinduak eta gurin likidoa ore uniformea osatu arte. Jarri gaileta-multzo horretako koilarakada pare bat edalontzien hondoan, eta gorde.

Gelatina-laminak ur hotzetan beratu. Esne-gaina Philadelphia gaztarekin eta azukrearekin nahastu eta pixka bat berotzen dugu (irakinera iritsi gabe). Gehitu irabiatutako gelatina eta xukatu nahasketa epela, beroarekin desegin dadin. Esnegaina, gazta eta gelatina nahastu, krema homogeneoa osatuz. Bota nahasketa hori, galleta oinarriarekin erreserbatuta ditugun ontzi banakoetan, eta sartu hozkailuan 4 orduz gutxienez.

Kirtenaren estaldura prestatzeko: kirten heldua zuritu eta zatitu, burruntzali batean azukre koilarakada pare bat jarri eta gero beste bi edo hiru azukre koilarakada gehitu. Bainilla-zorro txiki bat gehitu eta kirtena egosi 15 minutuz su baxuan, konpota osatu arte. Konpotaren banilla atera, eta mango-krema pasa purez eta iragazki txinatarrez, krema fin bat lortzeko; erabili aurretik hozten utzi.

Behin hoztutakoan, bota mango-estaldura hori gazta- eta galleta-krema duten ontzietan. 30 minutuz sartu berriro hozkailuan, eta zerbitzatzeko unean, mango-zatitxo bat edo askotariko fruta edo fruta pusketa batekin batera, kolore eta zapore gozoen eta azido pizgarriren batekin jolasteko.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
464 25,1g 15,1g 33,8g 0,6g
23% 36% 75% 38% 11%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Gazta-krema B2 bitamina eta kaltzio ugariko elikagaia da, eta proteina, potasio, iodo, zink, magnesio, sodio, fosforo eta A, B3, B7, B9, B12 eta K bitaminak ditu. Kolesterolaren iturri da, ordea, eta gantz saturatu ugari ditu. Esnegain likidoarekin prestatzen da, eta horrek platerean kaloriak eta gantz saturatuak eransten ditu, baina baita proteinak, burdina, potasioa, kaltzioa, fosforoa eta A, B3, B7, B9, E eta K bitaminak ere. Kirtena izateak mantenugai garrantzitsuak eransten ditu, hala nola magnesioa eta A eta C bitaminak. Antioxidatzailea eta antikerigenoa da, azidoetan aberatsa den fruitua, adibidez, malikoa eta miristikoa, erradikal askeen aurka borrokatzeko garrantzitsuak. Gantz saturatu ugari dituen errezeta kalorikoa da. Beraz, neurriz eta noizean behin kontsumitu behar da.