Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Prestatu aste osorako

Modu osasuntsu eta askotarikoan jan daiteke, antolaketa egokiarekin eta egun bakar batean prestatutako platerekin

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2010eko urriaren 13a

Bazkaria edo afaria prestatzeko denbora eta ordena behar dira. Asteko menua astelehenetik ostiralera etxeko menua izatea nahi bada, erronka zaila da. Baina, gainera, sukaldean aritzen direnek lan- eta familia-betebeharrak bete behar badituzte, errezeta-liburu tradizionalean oinarritzea erronka handia da, baina, hala ere, lor daiteke. Trikimailua behar bezala planifikatuta dago. Jai egun erdia aste osorako prestatu aurretik, menua aukeratu eta plater nagusia aukeratu behar da, besteak baldintzatuko dituena. Oreka bilatu eta maiztasun dietetikoari buruzko gomendioak bete behar dira. Lortzen bada, bistan izango dira osasunean, denboran eta ekonomian lortutako abantailak.

Oreka bilatzea

Aditu guztiek adostutako formularik ez badago ere, Elikadura Osasungarriaren Piramidea eta dieta mediterraneoa menu orekatua egiteko erreferenteak dira, eta menu horrek, gozoa izateaz gain, ohitura egokiak izan behar ditu familiaren dietan.

Izan ere, kontsumitzen diren printzipio komun batzuk betetzea da kontua. esneki arinak , barazkiak eta frutak egunero, baita karbohidratoak ogia, zerealak, arroza, orea (hobe forma integraletan) eta patata. Barazkiak eta lekaleak maiz, eta komeni da haragia eta astean hiru egunera mugatzea, horretarako gomendatutako gehienezko kopuru bera arrautzak eta arrainarentzat gomendatutakoaren antzekoa.

Menu orekatu bat saiatuko da familiako dietan ohitura egokiak hartzeko helburua lortzen

Azken finean, eguneroko janaria prestatzerik ez izatearen desabantaila bertute bihurtu behar da, dieta orekatua . Menua planifikatu eta aldez aurretik prestatu behar bada, hausnarketa egin behar da eta inprobisaziotik urrundu. Emaitza plater osasuntsuagoak eta merkeagoak dira.

Plater nagusia aukeratu
Makarroiak espinaka- eta odolki-kremarekin , gibela tipularekin , etxeko flana eta ogia. Errezeta horietako bakoitza asteko menuan sar daiteke, bereizita edo beste batzuekin osatuta. Horrela, barazkiak baztertu eta proteinak eta gantzak gehiegi erabiltzen dira. Horregatik, horrelako akatsak saihesteko, beste akats batzuk eragiten baitituzte oro har. dieten ohiko akatsak eguneko errezeta nagusia zein den argi izatea komeni da. Plater horrek menuaren gainerako zatia baldintzatuko du.

Egun berean prestatu behar da dena, eta errezeta guztiak kontuan hartu behar dira; beraz, bat hurrengoa da. Gainera, platerak hozkailuan edo izozkailuan gordeko direnez, bi baldintza bete beharko dira: oreka gorde eta ondo gorde.

Bost errezeta sendo
Astelehenean batzuk aukeratu daitezke
kaneloiak Kataluniako erara edo potxak Nafarroan plater nagusi gisa, biak 48 orduz egoten baitira hozkailuan. Asteartea izan daiteke txekor gisatua tipularekin , untxia baratxuriarekin edo piper berdeak, txiki-txikiz beteak . Gisatuek ez dituzte ezaugarriak galtzen izozkailuan, nahiz eta ondo ezagutu behar den izoztu eta desizoztu.

Jateak ez du soilik elikatzea esan nahi, ordu erdi lasai gozatzeko aukera ere bada

Asteazkena egun ona izan daiteke gozo batentzat bakailaoa plantxan perretxiko eta txanpinoiekin edo ajoarrierara . Ostegunean baba freskoen erregosia alkatxofekin edo txokoa barazkiekin eta pinaziekin . Ostiralean, astea amaitzeko, dilistak azenario eta tipularekin edo zerbekin egindako garbantzuak .

Ordena horretan, bost errezeta egiten dira, eta horiek ez dira oso trebeak mahaian zerbitzatzeko. Hala ere, aldez aurreko prestakuntzak bost ordu inguru behar ditu. Denbora hori oso alderantzizkoa da, jateak ez baitakar soilik elikatzea, baizik eta norberak ordu erdi lasai eta ondo pasatzeko aukera ere bada.

Txandakatu elikagaiak
Aurreko plateretara joatean asteko menua prestatzeko, elikagai ugari sartu dira dietan: haragia, arraina, barazkiak eta lekaleak. Prestakin horietako bat hozkailuan edo izozkailuan gordetzen da, eta menu orekatuak bermatzen dira.

Elikagaien ordena aldatu beharra baloratu behar da, egunez egun edo goizetik gauera.

Mahaian esertzean, ez dira ahaztu behar ogia eta entsaladak Arreta jarri behar da, halaber, egun bakoitzeko errezeta nagusiak eta elikagaiak konbinatzeko, goizean kontsumitutakoek gaueko errezetak baldintzatuko baitituzte.

Haragia edo arraina jan bada, hobe da zopa bat eta urdaiazpiko-ogitartekoa afaltzea. Barazkiak edo dilistak jan badira, arrautzak edo arraina eta entsalada afaltzeko garaia da. Oreka bilatzea da gakoa, era askotako otordu eta afarien erritmoa finkatzea, osasuna eta ongizatea lortzeko.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak