Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Prestatu goroldio-hostoak

Osorik edo ebakita presta daitezke, eta moldeak forratzeko edo beste elikagai batzuk biltzeko erabil daitezke.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2008ko irailaren 24a

Img

Aza barazki bat da, kruziferoen familiakoa. Zuntz disolbaezinean aberatsak dira, eta sufre-konposatuak dituzte. Horiek usain berezia ematen diete, eta, gainera, propietate antioxidatzaileak dituzte. Osorik edo hosto solteekin, moztuta edo osorik jan daitekeen elikagaia da, eta erabilera ugari ditu sukaldean.

Moldeak forratzea
Azaren hosto osoak barazki, haragi edo arrainez bete daitekeen molde bat forratzeko erabil daitezke.
Aukera bat da azak juliana finituan erretzea, adibidez, barazki-zopa juliana batean. Horretarako, orriak bata bestearen gainean pilatuko ditugu, ondo estututa biribilduko ditugu, lortzen den azal-biribilkia xerra meheetan moztuko dugu eta zoparako prest egongo dira. Orri osoak eta egosiak ere erabil ditzakegu, nahasketa batez beteko dugun moldea forratzeko, barazkiz, haragi salteatuz edo arrain eta itsaskiz.

Aza-hostoak nola kozinatuko diren kontuan hartu gabe, beti kendu behar da oinarri zurruna nerbiotik, V forman ebakiz. Hala egin ezean, zaildu egiten da nahi den forma ematea. Lupiaren azala urez bete ez dadin, azaren hostoak egun bat lehenago eta gero zuritu behar dira, eta ur izoztuan sartu behar dira 5 minutuz edo hoztu arte, kolore berdea gorde dezaten.
Ondoren, orri freskatuak zapi baten gainean utziko ditugu gau osoan, ondo xukatuta egon daitezen moldea forratu aurretik.

Moldea hostoekin forratzearen emaitza ikusgarriagoa izan dadin, nerbioen aldearekin moldearen barrurantz jarriko ditugu, eta orri argiak eta ilunak txandakatuz forratuko dugu. Horrela, moldetik ateratzen dugunean, zatirik meheena kanporantz geldituko da, eta zatirik zimurrena barrurantz, lurrari lotu eta lotuta.

Bilgarriak egitea
Aza oso bat egosi nahi badugu, lapikoan sartu aurretik azaleko hostoak kendu behar dira, hau da, erraz askatzen direnak. Hostoek zomorroren bat dutela ikusten badugu, hobe da botatzea, oso zaila baita kentzea. Lehenik eta behin, kanpoko hostoak kendu behar ditugu, eta, ondoren, enborra. Horretarako modurik onena enborrak zeharka ebakitzea da, gela bakoitzaren oinarrian. Horrela, orriak elkarri eusteko adina enbor geldituko da eta aza ez da egosiko.

Orriak banakako paketetxoen bilgarri gisa erabili nahi baditugu, eta betegarria hostoetan bildu ondoren, orri bete biribilak edo odolkiak lortu nahi baditugu, paper zati batean jarri eta papera bihurrituko dugu, forma biribildu perfektua eman arte edo odolki txiki bat osatu arte.

Itxi film-paperaren soberakina, paketetxoa zigilatuta gera dadin, eta egosi ur irakinetan bost minutuz. Betegarriak kozinatuta edo erdi kozinatuta egon behar du aza-orrian sartu aurretik; izan ere, irakinaldi bakarra emanez gero, ez da barrualdea kozinatuko, baizik eta haren forma bakarrik finkatuko dugu. Behin paketetxoa hoztuta, film-papera mugitu eta erre, saltsa batean berotu edo nahi bezala zerbitza dezakegu.

Askotarikoak eta bitamina ugarikoak

Img hortalizas1
Barazkiak jateko landareak dira, eta jateko hazten dira. Barazkiekin batera, askotariko forma, kolore eta zaporeak dituzte, eta askotariko prestakinak dituzte, bai gordinik, bai egosiak. Berezitasun horiek guztiak direla eta, elikagai gehienekin konbina daitezke. Koloreek, adibidez, apaingarri eta hornigai atseginak egiteko aukera ematen dute, eta, gainera, onura ugari ekartzen dituzte: ura, bitaminak, gatz mineralak, glukosa eta, kasu batzuetan, karbohidratoak, hala nola ilarrak.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak