Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Proteina gehiago kontsumitzeak eta gluzemia-indize handiko elikagaiak gutxitzeak lagundu egiten dute galdutako pisuari eusten.

Argaltzeko dieta egin ondoren epe luzera zer mantentze-lan egin behar diren aztertu du azterlan batek

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2010eko azaroaren 29a

Proteinak neurriz handituz gero eta gluzemia-indize handiko elikagaiak gutxituz gero (adibidez, irin finduak edo arroz gaingabetua), dieta osasungarria egiten da eta galdutako pisua ez da berreskuratzen. Hala dio Alfredo Martínez Nafarroako Unibertsitateko Nutrizioko katedradunak parte hartu duen eta “New England Journal of Medicine” aldizkarian argitaratu berri den ikerketa batek.

Lan hori Diogenes (Dieta, Obesitatea eta Geneak) proiektuaren parte da, eta argaltzeko dieta egin ondoren epe luzera pisua mantentzeari buruzko azterketa “garrantzitsuena” da, Nafarroako Unibertsitateak jakinarazi duenez. Ikerketak Europako zortzi herrialdetako 773 familiaren (Espainia, besteak beste) elikadura-ohiturak ebaluatu zituen. Boluntarioek -938 helduk eta 827 haurrek- beren pisuaren %8 galdu zuten lehenik, eta, ondoren, bost mantentze-dieta mota egin zituzten -guztiak koipe gutxikoak eta kalorien murrizketarik gabe-, 26 astez.

Emaitzek erakutsi zutenez, proteinak apal handituz eta energia azkar ematen duten elikagaiak gutxituz gero (gluzemia-indize handia dute), galdutako kiloei eusten zaie, eta, batzuetan, pisua jaisten jarraitzen da, adierazi zuen Martínezek. Ikerketaren egilekideak azpimarratu du ondorioek “gutxienez %30eko proteina duten dietak kaltegarriak direla dioen ideia hedatuan aldaketa eragiten dutela”. Hain zuzen, beren pisuari ongien eutsi zioten eta erregimenetik alde egin ez zuten boluntarioak izan ziren proteinatan aberatsak eta azukre-indize txikikoak diren dietak dituztenak.

“Kaloria guztiek ez dute eragin bera organismoan, eta bai proteinek bai gluzemia-indize txikia duten produktuek asetze-efektua dute, dieta denboran mantentzen laguntzen duena”, gogoratu zuen katedradunak. Lan horrek iradokitzen du, gainera, pisua galtzeko baliagarriena ez dela kaloriak zenbatzea, baizik eta kalorien kalitatea ez dela berdina jakitea, elikagaiak organismoan sartzen direnean energia bihurtzeko duten gaitasunaren arabera. “Hala, adibidez, lentejek denbora asko behar dute glukosa bihurtzeko irentsi ondoren, eta indize gluzemiko txikia dute” argitu zuen ikertzaileak. Gauza bera gertatuko litzateke, oro har, lekaleekin, osoko zerealekin, frutekin, barazkiekin, haragi giharrekin eta abarrekin.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak