Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Saltsa arinak, haragia eta arraina laguntzeko

Saltsek zaporeak nabarmendu, plateren testurak zehaztu eta osagaiak nabarmentzen dituzte. Erronka kaloria askorik ez gehitzea da.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2011ko ekainaren 22a
Img salsa pescado Irudia: tristanf

Haragi edo arrain bat saltsa batekin onduz gero, errezeta hobetu egiten da, baina kaloriak ugaldu egiten dira. Traba hori saihestu egin daiteke gantz gutxiagoko osagaiak eta funtsezko konbinazioak, baina arinagoak, hautatzeko teknika errazak ezagutzen badira. Dieta osasungarria ariketa fisikoarekin osatu behar da, eta elikadura bizi-kalitatearen aliatu ukaezina bihurtzen du, eta bere konfigurazioan saltsen erabilera sartzen du, neurriz bada ere. Saltsa kalorikoak oso noizean behin kontsumitzen dira, eta ez-kalorikoak, berriz, oso gutxitan. Hori horrela izan behar da, ez pisu-arrazoiengatik bakarrik. Saltsek ezaugarri batzuk indartu eta beste batzuk ezkutatzen dituztenez, neurriz kanpo jateak zaporeen adierazlea galtzea dakar. Honekin gertatzen da: ketchupa Izan ere, erabilera ustiatzen bada, ahosabaia maleduz egiten da, batez ere txikienak. Saltsak hartzeko beste arrazoi bat digestio astunagoak eragitea da, eta, beraz, eguerdiko bazkarietara edo afari goiztiarretara mugatzea komeni da, gaizki lo egiteko arriskurik ez badago.

Kaloria-saltsa

Saltsa kalorikotzat hartzen da osagaien eta kantitatearen ondorioz, ogia prestatu eta kontsumitu baino askoz gehiago.

Saltsa arin bat identifikatzeko, lehenik eta behin, saltsa bat kaloriko zer bihurtzen duen jakin behar da. Arrazoia osagaietan eta kopuruan dago, prestatzean eta, jakina, ogiaren kontsumoan baino gehiago. 40 g gurin behar dira irinari gehitzeko eta bexamela 300 Kcal eta 33 g koipe. Gurina, arrautza-gorringoekin batera, saltsa holandarra , saltsa veloutera eta biarnesa.

Saltsa bat egiteko gazta urdina 100 gramo behar dira, 344 Kcal eta 30 g gantz. Zaporea gustatzen bazaio, zaila da koilara bat edo bi arraspa botatzea, eta azkenean kontuko saltsa gehiago jaten da. Saltsa motekin maionesa , saltsa arrosa u beste interpretazio batzuk olio ugari behar dute, eta antzeko zerbait gertatzen da: kaloriak ugaritzen dira. Maionesa-zopako koilarakada batek (20-30 g saltsa) 200 kaloria ditu platerean. Hori jakinda, ez zaie saltsei uko egin behar, beren abantailak aprobetxatzen eta eragozpenak murrizten ikas daitekeelako.

Kalorikoa ez den saltsa

Saltsek bereizte-ukitu bat ematen diote errezetari, gisatua indartzen dute, baina osagai koipetsuak murriztu edo beste batzuekin ordeztu behar dira.

Haragi edo arrain errazio bati saltsa batek ematen dion ukitu gozoa ukaezina da. Txitxarroa oliba-olio birjinaren zorrotadatxo batekin eta baratxuri xehatu batzuekin apaintzen bada, edo oilasko-bularkiei perrexil pixka bat eta limoi-zukua gehitzen bazaizkie, aberatsa da eta, zalantzarik gabe, osasungarria da. Baina, beste egun batean, akonpainamendu sendoagoa eta saltsak barne hartzen dituen prestakuntza ere egin daitezke. Saltsa arinak ere badaude, baina gehitu beharreko kopurua garrantzitsua da, ez baitugu ezer egiten osagai koipetsuak murriztu edo beste batzuekin ordeztean, koilarakadekin neurririk hartzen ez badugu. Errezetari ukitu bat eman behar zaio, gisatua indartu behar da, baina ez gantzik; horretarako, kendu egin behar dira esne-gainak, gurinak eta olio-kantitate handiak, oso erabilgarriak saltsak loditzeko, baina kaloria-ahalmenaren errudunak.

Saltsa bat erromes batez ere barazkiak ditu, eta horrek bitaminak, mineralak eta zuntza hartzea bermatzen du. Pinaziek edo almendra txigortuek koipeak ematen dituzte, gehienak asegabeak. Hala ere, neurriz bada ere, saltsa hori ez da dieta orekatu batekin gatazkan jartzen, are gehiago, erromesaldia erruz egiten denean, batez ere plantxan egindako arrainak, kaloria gutxiko prestakinak. Adibidez, erromesko perka edo muskuiluak erromesarekin . Gainera, saltsa gorri hori —bizkaitar saltsarekin gertatzen den bezala, tomateari ez dio kolorea zor— oso ondo laguntzen die oilasko-izterrei plantxan edo untxi erreari, nahiz eta ohikoagoa den haragi giharretarako erabiltzea ehiztari-saltsa baita interesgarria ere. Sukaldean berritzea dibertigarria da. . saltsa espainiarra hanburgesak txingarretan edo txerri-saiheski batzuekin, klasikoa da, baina saltsa gazi-gozoa edo txina labean erretako txerri-azpizunari ekialdeko ukitu bat eman dakioke, edo ingelesek zergatik gurtzen duten ulertu. rosbifa hozkailuan hotza gorde eta koilarakada bat saltsarekin berotzen dute.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak