Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Sarrera arinak udako menu orekatu baterako

Aperitibo osasuntsuen hamabi proposamen, 100 kaloria inguru, mokadu gozo eta osasungarri bat egiteko

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteartea, 2011ko uztailaren 12a

Uda eta oporrak direla eta, barbakoak, parrilladak eta udako menuak prestatuko dituzte, gonbidatuak harritzeko moduko proposamen freskoekin. Sarguneak edo aperitiboak direla eta, sukaldaritza tradizionaleko errezetategiek jaki gozoz betetzen dituzte mahaiak, koipe eta kaloria gehiegi baitituzte. Entsaladilla errusiarreko tartaletak, hestebete-aukera, frijitu askotarikoak (kroketa, ganbak “gabardinan”, tigreak edo urdaiazpikoa eta gazta) edo patez igurtzitako ogitxoak aperitibo herrikoiak dira, eta janari nagusiaren aurretik mokadutxo bat egiteko erabiltzen dira. Sarguneak prestatzeko trikimailua, bai aberatsenak, bai arinagoak eta osasuntsuagoak, errezeta tradizionalak berrasmatzea eta gonbidatuak pikatzeko plater originalekin harritzeko proposamen berriak aztertzea da.


Aperitibo osasungarri, fresko eta arina otorduan edo afarian batera sartzeko balio du, menuak kaloriarik kargatu gabe. Diren bezalakoak, aperitiboak eta ez janariak berak, hamabi ideia horiek 100 kaloria edo gutxiago ematen dituzte.

  1. Meloia urdaiazpiko iberikoarekin. Zalantzarik gabe, errezeta horien osagaiak berritu egin daitezke, meloia urdaiazpiko iberikoarekin brotxeta, zopa edo gazpatxo gisa aurkeztuta. Urdaiazpiko iberikoaren ordez ahate-urdaiazpikoa erabil daiteke. Ananak zapore gazi-gozoa du urdaiazpiko iberikoaren gatzatuarekin, xafla fineko lasagna itxurako brotxetarekin. Anana urdaiazpiko iberikoarekin gozo-gozoa da.
  2. Ganbak plantxan, baratxuriarekin beharrean, eta olioz edo arrautza-irinetan pasatuta. Lau edo bost ganba egin berri dituen aperitiboa, baratxuri eta limoiarekin edo perrexilarekin eta limoiarekin, luxuzko eta oso gustu oneko plater bihurtzen da.
  3. Txibi-isatsek eta txokoek kaloria gutxiago dituzte gainerako frijituek baino (txibi-uztaiak, kroketak, urdaiazpikoa eta gazta, piperrak, tigreak edo ganbak). Bi jaki ogi arraspatutik pasatzen dira, eta, beraz, ia ez dira arrautzaztatzen, eta ez dute hainbeste olio xurgatzen.
  4. Lurrunetan egindako muskuiluak saltsa minarekin edo eskabetxatuekin tartekatu daitezke modu errazean egindako beste itsaskiekin, hala nola olagarroa feira erara edo olagarroa barazkiekin salteatuta.
  5. Itsaskiz betetako piperrak saltsa arinean, arrautza-irinetan pasatuak eta saltsa koipetsuko apaingarririk gabe, piper-saltsa arinarekin eta tomatearekin leunduta. Errezeta arinak dira pikilloko piperrak, arrainez, espinakez eta ganbaz beteak, esnegaina edo perretxikoak kenduz gero.
  6. Zapore eta koloretako gazpatxoak. Andaluziako gazpatxo tradizionalari (tomatea, pepinoa eta piperra nahasten ditu) zopa hotzak atera zaizkio alternatiba gozo eta freskagarri gisa, hala nola meloi, sandia, marrubi edo letxuga gazpatxoa.
  7. Betegarri arinak dituzten tartaletak edo bolobanak. Berdura gordinak naturalean, ondu leunekin, saltsarik gabe, edo barazki erreak aukera egokiak dira betegarrirako. Hostopilaren edo tartaletaren oinarria izango da janaurrekoaren alderdirik energetikoena. Hauek dira proposamen iradokitzaileak: hostopila barazki erreez eta galeper-arrautzez betea, garaiko barazkiz betea, txanpinoiz eta arrautzaz labean egina, atun-, izokin- eta oliba-entsalada, edo boniato-tartaleta originala barazkitxoekin, hurrekin eta tofua eztiarekin salteatua.
  8. Txerry tomatea, gazta eta antxoak bezalako minibrotxeta harrigarriak. Tomatitoa erditik zatitu eta brotxetaren hasieran eta amaieran jartzen da. Han, gazta freskoko takoak, antxoa-zatiak eta pepino-xaflak tartekatzen dira. Emaitza oso ikusgarria, gozoa eta arina da. Brotxeta beroen proposamenak hauek dira: oilaskoa sagar-saltsarekin, otarrainxka salteatuak eta barazki erreak laranja-saltsa gazi-gozoarekin.
  9. Ozpinez betetako ozpin-pepinoak eta tipulin handiak, atuna edo entsaladilla nahastuta edo karramarro-makilatxoekin. Beste aukera bat ozpin-pepinoen eta tipulinen nahasketa oliba-oliotan edo oliba-oliotan zerbitzatzea da.
  10. Banderillak edo “muntadatxoak”. Aperitibo arinak honako hauek dira: atun-kanapeak, arrautza gogorra eta ganba, maionesa arinduzko geruza mehe batekin estaliak, edo ondo xehatutako tipulin freskoarekin egindako ozpin-olioa.
  11. Landare-pateak. Hummusa edo txitxirio-patea, txanpinoi-patea, tofua, aguakatea, berenjena erreak eta txikituak intxaurrekin, azenarioarekin eta olibekin, piperrekin, oliba-purearekin, perretxikoekin eta intxaurrekin. Harrigarriak dira, halaber, era guztietako barazkiekin eta janaritik sobran geratu diren hondakinekin egindako krema igurzgarriak: erremolatxa, azenarioak, orburuak edo zainzuriak. Landare-pateak, ondo hotzak eta hazi-ogiz edo zereal anitzez egindako ogi txigortu finetan zerbitzatuak, gustagarriak eta osasungarriak dira. Beste aurkezpen-proposamen bat bolobanen edo tartaleten betegarri izatea da; adibidez, berenjena-patezko bolobanen eta barazki-txipen errezeta gozo eta originala.
  12. Etxeko krispetak, patata frijituen eta gainerako aperitibo gazien ordez. Poltsaratuta saltzen diren krispetak eta mikrouhin-labean prestatzeko prest daudenak olio gehiago dute, eta olio hori ez da beti ezagutzen mota, eta gatz ugari dute; beraz, ez dira etxeko ale-krispeten baliokideak.

Aperitiboa etxetik kanpo hartzeko ohitura izanez gero, jatetxeetako eta ostalaritzako establezimenduen eskaintza gero eta zabalagoa da. Aukera horietako batzuk egokienak, arinagoak eta osasungarriagoak dira, segidako plan dietetikoa ez aldatzeko.

SALTSA ARINEN ERREZETA-LIBURUA

Saltsek hainbat plater dituzte oinarri: osagaiak lotu, errezetari gorputza eman, zaporea indartu edo mamitsuago bihurtzen dute, baina, aldi berean, errezetaren kaloriak eta koipe-kantitatea bikoiztu edo hirukoiztu egin ditzakete. Saltsa tradizionalen errezetak egokitzeko eta gantz eta kaloria gutxiko aukera bihurtzeko trikimailu batzuk esne gaingabetua eta salda koipegabetuak erabiltzea dira, eta ligazoi lodiak, hala nola natak, gurinak edo maionesak, ez erabiltzea. Era berean, ezinbestekoa da ohituta dagoen olio-kantitatea murriztea. Usain-belarrez egindako ongailuak zapore berezia du, baita flanbeatutako ardoaren ukitua ere.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak