Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Sasoiko baba freskoak

Baba freskoen eta beste barazki batzuen plater eskuzabal batek egun osorako behar den zuntzaren erdia eta folato, burdina, magnesio eta potasio ugari bermatzen ditu.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2012ko ekainaren 12a

Udaberria sasoi aproposa da neguan erein diren baba freskoak jateko. Baba lehorrekiko nutrizio-desberdintasunak funtsezkoak dira, batez ere, balio energetikoari eta karbohidrato eta proteinen edukiari dagokienez. Denboraldia hain laburra da, aste edo hilabete gutxi batzuk besterik ez du irauten, eta merezi du jakitea hozkailuan lau egun ere fresko daudela, eta hainbat modu daudela janaria prestatzeko eta “lekale” hau aurkezteko, bilketak irauten duen bitartean dastatzeko.

Img
Irudia: Jennifer Woodard Maderazo

Baba gordinaren haziak proteina ugari eta balio onak ditu potasio, kaltzio, magnesio, fosforo eta burdinarentzat, beste lekadun batzuekin alderatuta. Osagai elikagarri horien balioa bikoiztu edo hirukoiztu egiten da baba lehorretan, freskoen aldean. Hala ere, baba freskoak biltzen diren garaian, lekadun hauek zuntz eta B multzoko bitamina iturri onak dira, hala nola folatoak eta niazina.

Baba freskoak: aberatsak eta oinarri elikagarrikoak

Baba freskoak zuntz, folato eta niazina iturri onak dira, 54 kcal 100 gramoko.

Babek berdura gisa jokatzen dute nutrizioaren ikuspegitik; energiaren ikuspegitik, berriz, 54 kcal baino ez dituzte ematen 100 gramo bakoitzeko, hau da, pikor lehorren kopuru bera baino lau aldiz energia gutxiago. Bai, kontuan hartu behar da nola prestatu behar den; izan ere, urdaiazpiko edo hirugihar ugarirekin laguntzeko ohiturak eta babak gisatzean olioarekin eskuzabalak izateak erabat desitxuratzen du lekale fresko horien arintasuna.

Baba freskoak beste barazki batzuekin nahasita, zapore ahula leuntzeko, hala nola kipula, azenario eta kalabaza sueztitu, eta horrek zuntz-ekarpen ona bermatzen du. 10 gramo zuntz ematen ditu, gomendatutako eguneko kantitatearen ia erdia, hau da, 25 gramo. Proteina-osagarria bigarren plater gisa erabil daiteke, arrain edo oilasko gisa, magra proteina gisa, edo, bestela, plater bakar eta sendo bat presta daiteke. Azken kasu horretan, baba eta barazkien erregosketari arrautza, urdaiazpikoa edo hegaluze edo izokin takoak gehituko zaizkio.

Gainera, baba freskoak hobeto digeritzen dira, erraz asimilatzen diren karbohidratoak dituzte; izan ere, heldu ez direnez, ez dira almidoi bihurtu digestio gogaikarria eta flatulentzia eragiten dutenak, baba lehorrak irentsi ondoren ohikoa baita.

Hosto berdeko barazkiak eta lekale freskoak, hala nola babak eta ilarrak, landare iturri fresko eta naturalik onenak dira, eta burdin kantitate oso txikia ematen dute. Bi mantenugaien konbinazioa C bitaminan aberatsak diren eta landare-burdina xurgatzen laguntzen duten beste elikagai batzuekin sendotuz gero, anemia izanez gero, landare horiek egokiak dira. Mantenugai bana ere handituta egoten da haurdunaldian; beraz, landare horien berezko sasoia aukera bat da haurdun dauden emakumeek menuak eta barazki-platerak alda ditzaten.

Baba freskoak hiru edo lau egunez gordetzen dira hozkailuan.

Baba freskoak hiru edo lau egunez gordetzen dira hozkailuan edo leku fresko eta lehorrean. Oso ondo jasaten dute izoztua hiru hilabete arte, baina izoztu aurretik galdarraztatzea komeni da. Galdarraztatzean, berotu babak ur irakinetan bi minutuz, utzi hozten eta izoztu haziak hotz daudenean. Horrela, desizoztu ondoren, babak prest daude mota guztietako platerei gehitzeko.

Baba fresko eta berdeak, heltzen utzi gabe eta hazia lehortu gabe, bildu egiten dira zorroak azken bolumenaren hiru laurdenera iristen direnean. Heldu ahala, osatzen dituzten azukre naturalak almidoi bihurtzen dira, eta fruituak gozotasun atsegina eta trinkotasun samurra galtzen ditu.

Zorroek turgente eta kurruskariak izan behar dute, kolore berde distiratsuz. Tolestean puskatzen ez badira, fresko ez daudela adierazten du. Zorroko orban marroiak deskonposizio-zeinu argia dira. Hazi freskoak kolore berde argiz edo zuri krematsuz identifikatzen dira.

BABEKIN EGINDAKO ERREZETAK

Baba fresko xehatuak urdaiazpikoarekin konbinatzen dira maiz. Hala ere, originaltasuna irabazten da baba freskoen tosta iberikoarekin, baba- eta ganba-entsalada, krema fina edo arrautza galdarraztatua babekin eta urdaiazpikoarekin. Leguminoso freskoa denez eta zapore nabarmena eta nahastezina duenez, barazkiekin nahastuz gero, plateraren azken zaporea leundu egiten da, eta oso emaitza onak lortzen dira, adibidez, landako baben errezetan. Oso plater tradizionalak ez diren arren, hainbat lekale konbinatzen dituzten prestakinak ere nabarmentzen dira. Babarrun gorri erregosia baba berdeekin egiteko errezeta gozoa dasta daiteke.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak