Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

SEDCAk gogoratu du garrantzitsua dela elikadura zaintzea eta hidratazio egokia izatea

Bizimodu osasungarria izateko, dieta askotarikoa egin behar da, likidoak edan eta frutak eta barazkiak jan.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2009ko azaroaren 12a

Bizimodu osasungarria izateko, elikadura zaindu eta hidratazio egokia egin behar da. Hala gomendatzen du Espainiako Dietetika eta Elikadura Zientzietako Elkarteko Batzorde Zientifikoko lehendakari Jesús Román Martínezek. Elikadurari buruzko hitzaldia eman zien Santanderren Kantabriako Etxekoandreen, Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Eskualdeko Elkarteko (ARACCUA) kideei.

Elikadura askotarikoa eta orekatua egiteak, egunean 400 g fruta eta barazki edo egunean bost pieza jateak eta hidratazioa bermatzeak duten garrantzia azpimarratu zuen Martinezek, “Elikadura, hidratazioa eta elikagaien eta edarien etiketatzea, eta osasuna” jardunaldian. Gizarte zientifiko horretan, elikaduraren eta elikadura-zientzien munduko profesionalak biltzen dira. SEDCAko ordezkariak esan zuen jardunaldia Osasun eta Kontsumo Ministerioaren NAOS Estrategiaren (Elikadurarako, Jarduera Fisikorako eta Obesitatearen Prebentziorako Estrategia) helburuen barruan dagoela. Horrelako topaketek saio teoriko-praktikoak izan nahi dute, kontsumitzaileei aholku erraz eta ulerterrazen bidez bizimodu osasungarria izaten laguntzeko.

Martinezek adierazi zuenez, bizimodu osasungarria izateko dieta orekatua egin behar da, baldintza pertsonalen arabera (adina, sexua, jarduera fisikoa, haurdunaldia, etab.) beharrezkoak diren energia eta elikagaiak hartzeko. eta, horrez gain, garrantzitsua da egunean bost fruta- eta barazki-anoa hartzea. Horri dagokionez, gogorarazi zuen landareek ematen dituzten konposatu nutrizionalen eta ez-nutrizionalen kopuru handia “osasuna mantentzeko eta zenbait gaixotasun prebenitzeko aliatu bikainak” direla. Ikerketa zientifiko ugarik frogatu dute, beraz, fruta-berdura binomioa dela sendotasun handiena gaixotasun kroniko-degeneratibo deritzenen prebentzioan.

Halaber, funtsezkoa da hidratazio-mailak zaintzea, organismoak ongi funtziona dezan “funtsezkoa” baita egunean zehar gertatzen diren ekarpen eta likido-galeren arteko balantze hidrikoari eustea, esan zuen Martínezek. Pertsona heldu bati egunean bi edo hiru litro likido hartzea gomendatzen zaio. Horretarako, edari askok “zapore ezberdinak eta onak dituzte, uraren antzeko eduki hidrikoa dutenak”, hala nola freskagarriak, zukuak, infusioak, esnea, zopak eta eduki hidriko handiko elikagaiak, hala nola frutak eta barazkiak, zehaztu zuen.

Azkenik, SEDCAren Batzorde Zientifikoko lehendakariak azaldu zien hitzaldian nola interpretatu behar diren elikagaien etiketak eta horietako batzuetan ikus daitekeen informazio berria.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak