Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Sei trikimailu hauek zure errezeten azukrea (eta dramak) murrizteko balio dizute.

En lugar de azúcar, échale canela al café o frutas deshidratadas al yogur

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteartea, 2019ko martxoaren 19a

Azukrea alde guztietatik dago. Fruta eta esnekiak, adibidez, modu naturalean agertzen dira, baina ez hain nabarmenak: zerealak, ogia eta saltsak, aurrez prestatutako platerak. Eta zientzialariak bat datoz: komeni dena gainditzen dute. Baina, zorionez, gutxiago kontsumi dezakegu artikulu honetan aipatzen ditugun trikimailuekin.

ANIBES ikerketaren arabera, espainiarren elikadurari buruzko erreferentzia bat, batez beste, 71,5 gramo da. Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) gomendatzen duena baino hiru aldiz gehiago da hori, 25 gramo baino gehiago ez izatea aholkatzen baitu, edo kaloria guztien %10. Beste ikerketa batzuen arabera, kontsumitzen dugun azukrea ere handiagoa izan daiteke. Horixe da, hain zuzen ere, Enricaren azken azterketa: egunean 111,2 gramo jartzen ditu, eta kopuru hori gomendatzen da.

Gozoki gutxiago hartzeko arrazoia aski ezaguna da: komeni baino azukre gehiago hartzeak areagotu egiten du gizentasun eta diabetes arriskua. Baina badira gaur egun kontsumoa murrizteko trikimailu errazak.

1. Erosi eta jan aurretik, irakurri

Erraza da azukrez pasatzea ia jabetu gabe kontsumitzen ari garela, ez baitugu kontuan hartu behar guk geuk botatzen duguna, erosten ditugun produktuek duten guztia baizik. "Eta ez ditugu gozokiak, freskagarriak eta opilak bakarrik aipatzen; izan ere, Andrea Calderónek, Dietetikaren eta Elikadura Zientzien Espainiako Elkarteko dietista-nutrizionistak (SEDCA) azaltzen du, besteak beste, produktu dietetikoak, galletak, baita light produktuak ere".

Light dela dioten elikagai ugari, Calderónek dioenez, ez dira hainbeste. Dieta-galletak ere badaude, eta %20-30 azukre daukate. "Gauza bera gertatzen da haurrentzako eta produktu gazientzako gosaritarako zerealekin, azukre erantsietan altuak izan baitaitezke", adierazi du nutrizionistak.

Horregatik ezin zaio uko egin etiketak irakurtzeari. Komeni da, beraz, osagaien zerrenda errepasatzea, azukre erantsirik baduen jakiteko, eta gogoan izan osagaiak handienetik txikienera ordenatuta daudela: azukrea lehenengoen artean badago, produktua oso altua da azukre erantsian.

2. Azukrea beste batetik bereiztea

Azukre gehiegi hartzen dugu, merkea delako, ongi daki eta elikagai prozesatuetan egoten da, eta, ondorioz, erraz erortzen gara gehiegizko kontsumoan. Hori bai, komeni da bereiztea, batetik, elikagaiek berez dituzten azukreen artean (intrintsekoak) eta azukre askeak deritzenen artean, eta, bestetik, OMEren inguruan.

Azukre naturala, frutak bezala, ez da txarra, eta, horrekin batera, zuntz eta mantenugai onuragarriak ditu, eta "azukre naturala, frutak bezala, ez da egokia; izan ere, Miguel Ángel Martínez-González medikuaren, Nafarroako Unibertsitateko Medikuntza Prebentiboaren eta Osasun Publikoaren saileko koordinatzaileak, idatzi du Miguel Ángel Martínez-González medikuak. Okerrena zera da, "gurpil biziotsuak" sortzen dituela, obesitatea eta diabetesa eragiten dituela eta gaixotasun kardiobaskular bat izateko arriskua areagotzen duela.

3. Zapore naturalaz gozatzen ikastea

Gaur bertan azukre gutxiago hartzeko trikimailu bat "elikagaien benetako zaporeaz gozatzen ikasteko" da, dio Calderónek. Horrela, ahosabaia dena gozatzera ohitu ohi da, eta janariaren gustua den bezala onartzen du. Hasteko, elikagai naturalak eta ahalik eta gutxien prozesatutakoak aukeratuko ditugu. Keinu erraz horri esker, gure azukre-kontsumoa nabarmen murriztuko dugu.

4. Erne eztitzaileekin

Eztitzaileak, adibidez estebia, sakarina edo aspartanoa, ez dira irtenbidea. Adituen esanetan, trantsizioa edo azukrea murrizteko aldi baterako alternatiba dira elikadura aldaketa handirik egin gabe. Dena den, neurrian joatea da egokiena.

"Seguruak dira, ez dira kaltegarriak epe luzerako, kantitate handitan kontsumitzen baditugu", ohartarazi du dietista-nutrizionistak. Gainera, ez dute konpontzen hain gozo hartu behar izatearen arazoa, eta ez digute uzten elikagaiak benetan dastatzen.

5. Jarri kanela, fruta...

Gozagarri naturalak bila ditzakegu, laguntzeko eta, horrela, azukrea eta bere sinonimoak saihesteko, hala nola azukre beltza edo kanabera osoko azukrea. Calderónek, kafea edo jogurt bat modu osasungarrian gozatzeko, trikimailu osasungarria iradokitzen du: kanela adarrean edo hautsetan gehitu. Beste aukera bat da fruta deshidratatua edo fruta freskoa jatea zatitxoetan, kakao puru pixka bat jartzea kakaodun kakaoen ordez eta koko birrindua edo banilla motako espeziak gehitzea.

6. Eta edari horietatik ihes egitea

Freskagarri askok azukre gehiegi dute. OMEk dio, adibidez, kolazko freskagarriek 10,6 gramo azukre eransten dituztela 100 mililitroko. Baina ez dira bakarrak. Beste edari batzuek ere aukera "osasungarriagoak" dituzte, baina ez dute gainditu azukrearen proba. Zerrenda honetan irabiaki asko, zuku prestatuak, te-edariak eta kafe gozoak sartzen dira, frappearen estilokoak.

Martínez-Gonzálezentzat, "edari azukretsuak uztea, bai freskagarriak, bai botilako fruta-zukuak, kontsumoa murrizteko modurik azkarrena da". Eta, aldiz, iturriko ura edatera ohitu beharra dago, baita jatetxeetan eskatu ere.

Etiquetas:

azukre

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak