Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Sesamoaren onurak

Sesamoak kolesterol-maila murrizten laguntzen du, eta onuragarria da heste-funtzioa erregulatzeko

Sesamoa elikagai osasungarria da. Organismoarentzat propietate onuragarriak ditu eta, gainera, era askotara dasta daiteke: hazietan edo oliotan, entsaladetan eta ogian, gosariko zerealekin, pastarekin edo postreetan. Landare honen haziak beti erabili izan dira loditzeko eta askotariko platerei zaporea emateko. Gaur egun, ordea, nazioarteko sukaldaritzan eta gozogintzan gehien erabiltzen diren hazi oleaginosoetakoak (oliotsuak) dira. Hurrengo artikuluan, sesamoaren propietate nutrizionalak zehazten dira, eta zenbait ideia ematen dira hori dietan txertatzeko.

Img beneficios del sesamo

Sesamoa: propietate nutrizionalak

Sesamoa India eta Afrikako landare bat da. Handik iritsi zen Amerikara esklaboek garraiatua. Gaur egun, munduko gastronomian eta, bereziki, ekialdeko sukaldaritzan presentzia handiena duen hazietako bat da.

Hazi hauek proteina kopuru handia dute, metioninan aberatsak izateaz gain, funtsezko aminoazidoa. Koipeak “gantz onak” dira, hau da, asegabeak. Horiek, lezitinarekin batera, kolesterol-maila murrizten laguntzen duten elikagai bihurtzen dituzte sesamo-haziak.

Sesamoa, gainera, organismoarentzat mineral iturri garrantzitsua da. Besteak beste, kaltzioa hezurren eta jainkoen eraketan parte hartzen duena, zinka -karbohidratoen, gantzen eta proteinen metabolismoan parte hartzen duen minerala- eta burdina, hemoglobinaren pigmentuaren parte dena (globulu gorriak), organismoko zelula guztietara oxigenoa garraiatzen duena.

Sesamoaren beste ezaugarri preziatuenetako bat da zuntz ugari duela. Ezaugarri hori oso onuragarria da heste-funtzioa erregulatzeko, baina ez da idorreriaren aurka soilik eraginkorra. Berriki egindako ikerketen arabera, zuntz dietetikoak gaixotasun kroniko ugari prebenitzen laguntzen du.

Sesamoa dietan sartzeko ideiak

Elikagai hori dietan sartzeko hainbat modu daude. Tahini gisa, oso erraz egiten den loditasun krematsuko sesamo-pasta bat presta daiteke; gomasio gisa, sesamo-gatza jasotzen du; edo saltsa gisa, ia edozein elikagairi laguntzeko gai da, zapore leun eta atseginari esker.

Sesamoa oso egokia da entsaladak edo pasta- edo arroz-platerak aberasteko, zapore bereziari eta testurari esker.
Etxean errezeta gozo (eta osasungarri) hauek egin daitezke:

  • Lekak sesamo saltsarekin. Betiko juduei ukitu originala emateko, sesamo-saltsa erabil daiteke. Oso erraza da egiten. Haziak zartagin batean (oliorik gabe) zatitu eta mortero batetik pasatu, orea lortu arte. Pasta hori baratxuri eta tomate frijitu batekin, salda koilarakada pare batekin eta piperrauts pitin batekin nahastu. Kito!
  • Sesamo arrautzaztatuak. Haziak arrautza-irinetan pasatzean erabiltzeko, hainbat errezeta proba daitezke: izokin-kubotxo batzuk sesamoarekin (platera arinago geratuko da, akonpainamendu-maionesa alde batera utziz gero), baita sesamoarekin arrautza-irinetan pasatutako otarrainxka batzuk ere, entsaladari gehitzeko. Beste aukera bat, oso originala, energetikoa eta begetarianoa, garbantzu-albondigak sesamoarekin arbaldatuta prestatzea da.
  • Une gozorako, gerezi konfitatuak egin daitezke sesamo-ogiz eta gazta freskoz egindako ogi txigortuekin, edo zerbait exotikoagoarekin, hala nola ezti- eta sesamo-ebakia (Marokoko gozoki tipikoa).

Sesamoa, ez bakarrik hazietan

Sesamoa hartzeko eta kontsumitzeko modurik arruntena haziak dira. Horiek produktuetan (ogi txigortua edo galletak) zein bakarrik aurki daitezke, eta, hala, plater-aukera zabalari gehitzen zaizkio.

Landare hori oliotan aurkitzeko beste modu bat haziak hotzean prentsatuz lortzen da. Sesamo-olioak gustu berezia eta usain-ukitua ematen die gehitzen diren errezetei, hala nola, barazki-entsaladak, pasta-entsalada, arroz-entsalada, kus-olioa, mazedoniak edo barazki-menestrak. Horiek ere sesamo-hazi xigortuekin salteatu daitezke. Olio hori, sojaolioa bezala, gantz-azido poliasegabeen aberastasunagatik nabarmentzen da. Antioxidatzaile natural bat du, sesamola, egonkorra eta oxidazioarekiko erresistenteagoa, findu beharrik gabe. Hori dela eta, findu gabeko sesamo-olioa da sukaldaritza- eta nutrizio-kalitate handiena duena; datu hori kontuan hartzea komeni da, haren propietate guztiak aprobetxatu ahal izateko.

Etiketak:

haziak sesamo

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak