Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

'Slow food', janari lasterraren beste aldea

Jatordu gozoak, lasaiak eta lasaiak babesten ditu ingurune eroso batean
Egilea: maitezudaire 2006-ko maiatzak 29

Slow food delakoa, otordu geldo gisa gaztelaniara itzulia, Fast food edo janari lasterraren aurkakoa. Nazioarteko mugimendua da Italian sortu zen 1986an, eta azkar hedatu da urteen joan-etorria mundu osoan. Mugimendu hori honela sinbolizatzen da: barraskiloaren irudia, animalia horren moteltasuna baita onena mundu modernoari eragiten dioten abiadurari eta presei aurre egiteko sinboloa.

Zer nahi du?

Fast food-en kulturari aurre egin eta berreskuratzea da helburua zaporeak eta ohitura tradizionalak. Janariaz gozatzean oinarritzen da. eskaintzen dituen plazerak ez gustatzea eta inguruan mahai onaz gozatzea. egokiagoa.

Janari lasterraren alternatiba

Janari lasterreko establezimenduek edonori eskaintzen dizkiote menuak eguneko ordua, oso prezio onean, eta munduko edozein eskualdetan. Horregatik, jende asko dago entretenimendu eta aisialdi gisa edo gosea asetzeko toki dibertigarria. Hala ere, beste pertsona batzuek lokal horietara jotzen dute falta izateagatik denbora, otorduak minutu gutxitan ematen baitituzte.

Janari lasterra, oro har, saltsekin eta sarrerakoekin laguntzen da. edo zapore oso biziak eta kopuru handia ematen duten akonpainamenduak gatza. Horrelako zaporeek jaten jarraitzeko gogoa erakartzen eta estimulatzen dute. Produktu horiek azkar kontsumitzen dira, eta hori ere negatiboa da. Azkar jatean, ez da nahikoa denbora uzten asetasuna urdailera iristen denez, sarritan kantitate handiak kontsumitzen dira janariarena. Bestalde, ez dutenez ia murtxikatzerik behar, eta gantz-ekarpen handiak dituztenez, digestio-prozesua zaildu egiten da.

Janari mota hori eguneroko zerbait bihurtzen denean kalte egiten du osasun egoera. Batzuetan, produktu horiek jaki nagusiak ordezten dituzte beraz, hartualdi horietan ez dago mantenugai jakin batzuen urritasunik janari azkarra du. Beste kasu batzuetan, “aparteko” gisa kontsumitzen da. normalean hartzen dena; kasu horretan, gehiegizko ekarpena egiten du. gantzena eta kaloriena.

Ohitura onak berreskuratzea

Denboraren poderioz, elikadura-ohitura asko galdu dira. osasungarriak, berreskuratzea garrantzitsua baita. Horien artean dago lekaleak osagai nagusi dituzten plater osoak eta elikagarriak. Eltzekaria lekaleak barazkiekin eta haragiarekin, plater osatua da, eta ez du behar presio-eltze bat erabiliz gero, lantzeko denbora luzea. Bai era guztietako zopak eta eltzekariak, platerak… urteek aurrera egin ahala galtzen den zalia. Irtenbide bat errazio gehiago prestatu eta izoztu. kontsumitu arte. Etxean egindako beste plater hidrokarbonatu batzuk, horiek ere gero eta presentzia handiagoa galtzen ari dira. Horixe da plateren kasua. pasta haragiarekin edo arrainarekin, paellak edo patata tradizionalak Errioxako erara. Barazkiekin edo entsaladarekin batera, menua osatzen dute. osoa eta oso elikagarria.

Bigarren platerei dagokienez, gero eta gehiago kontsumitzen da aurrez prestatutako jakiak, eta etxean egiten direnean, plantxan edo frijituta prestatzen dira ia beti. aukera azkarrenak eta errazenak direlako. Osagaiekin egindako etxeko prestakinen kontsumoa sustatzea komeni da osasungarriak, hala nola gisatuak. Prestaketa hau ez du koipe gehiegi eskatzen, osagai egokiekin egiten bada. Adibidez, labean erretako oilasko bat, azalik gabea, erregosi barazkiak eta/edo patata gisatuak, edo arraina saltsa berdean, ilarrekin eta barazkiekin, etab.

Fruta freskoaren eta esnekien postre tradizionalak dira aukerarik onena egunero kontsumitzeko. Noizean behin, etxeko lanak ere egin daitezke. osagai osasungarriak dituztenak, hala nola natillak, flana, tarta izozkiarekin, etab.

Gainera, beharrezkoa da eskualde bakoitzeko elikadura-ohiturak eta aberastasun gastronomikoa sustatzea eta mantentzea, eskualde horren barruan eta kanpoan.

Zer onura dakartza?

Slow food delakoak hainbat abantaila dakartza epe laburrean eta luzean: Hauek dira aipagarrienak: – Sustatu elikagaiak ondo murtxikatzea digestioa errazteko. – Gustuaren hezkuntza sustatzen du. Slow food elkarteak zapore leun eta naturalak, hala nola tomate birrindua ketchuparen aurrean janari azkarra. Hain zapore biziak neurriz kanpo erabiltzen direnean, ez dira hautematen. janari tradizionalaren zapore naturalak. Horri gehitu behar zaio zapore biziek gosea suspertzen dute eta irenstea areagotzen dute. – Menuen nutrizio-kalitatea hobea da, baina prezioa handiagoa da janari lasterrarena. – Mahaiaren inguruan beste pertsona batzuekin gizarte-harremanak izaten laguntzen du. lasai eta presarik gabe jatean.