Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Soja eta bularreko minbizia

Soia jateak hormonen mendeko minbizi-mota batzuk izateko arrisku txikiagoa dakar; adibidez, bularreko minbizia.
Egilea: maitezudaire 2005-ko apirilak 7

Soja-kontsumoa ere murriztearekin lotuta dago osteoporosia eta gaixotasun kardiobaskularrak izateko arriskua, hau da, bihotzari eta odol-zirkulazioari eragiten dietenak.

Haren propietate interesgarriak

Sojak isoflabonak ditu, ekintza duen fitoestrogeno-mota bat antioxidatzailea eta zeinei so ja-k bere propietateen zati bat behar du. Emakumearen emanaldian, erakusketa estrogenoekiko gehiegizkoa gizakiak (hormona sexual femeninoak) dira faktore horietako batzuk. bularreko minbizia eta beste edozein minbizia garatzeko arriskua hormonen mendeko minbizi-mota, hala nola endometrioko minbizia edo umetokikoa. Giza hormona horiek mailetan badaude handiegiak, zelulak zatitzea eragin dezakete, eta kontrolik gabeko hazkundea tumore gaizto bat ager liteke.

Sojak dituen fitoestrogenoak jatorrizko estrogenoak dira begetala. Giza estrogenoen antzeko forma eta egitura dute. baina zeluletan ekintza ahulagoa dute. Beraz, baliteke sojak piztu duen interesa izatea fitoestrogenoek honako arrisku hauek murriztu ahal izateko: bat kontrolik gabeko zelula-zatiketa. Gainera, ezagutzen da haren aukera beste gaixotasun eta nahaste batzuk tratatzeko edo prebenitzeko gaitasuna, estrogenoek esku hartzen dute, hala nola osteoporosia, gaixotasun kardiobaskularrek edo menopausiarekin zerikusia duten sintomak.

Hainbat azterlanetan lortutako datuek egiaztatu dute Japonian, esaterako, soja-kontsumoa oso hedatua (20 eta 50 miligramo fitoestrogeno artean hartzen da) egunean), bularreko minbizia izateko arriskua boskoiztu egiten da mendebaldeko Europako herrialdeetan baino gutxiagotan, hala nola Espainian, substantzia horien kontsumoa eguneko miligramoa da.

Fitoestrogenoak dituzten beste elikagai batzuk badaude besteak beste, lekaleak. Kopuruak dituzte fitoestrogeno asko, baina oraingoak baino dezente gutxiago sojan. Teak eta ginsengak ere fitoestrogenoak dituzte. Ginsengaren kasuan, ordea, ez da komeni gehiegi kontsumitzea, gehiegi kontsumitzeak zenbait albo-ondorio, besteak beste, hiperestrogenismoa (estrogenoa odolean handitzea)

Nola sartu soja dietan

Soja lekalea da eta, beraz, presta daiteke irakina, dilistaz edo garbantzuz betetako platera balitz bezala. Ez baina merkatuak gero eta produktu eratorri gehiago eskaintzen ditu SOJAn sartzeko aukera ugari ematen dituzten sojak dieta.

– Tofua soja-esnearen mamia da. Zaporea neutroa da eta erabil daiteke entsaladetarako edo askotariko platerak egiteko osagai gisa hanburgesak, tortillak, enpanadillak… – Misoa, sojarekin eta itsas gatzarekin egindako hartzigarria, lagun ona da arroz plater baterako. – Tempeh soja-aleen hartziduratik dator, eta plantxan, frijituta, prestatzea ahalbidetzen duen testura trinkoa, lurrunetan, erregosia, mikrouhin-labean, birrindua edo zopa batean sartua. – Seitana sojatik eratorria da, eta antzeko itxura du haragia, beraz, askotan, “landare-haragia” deitzen zaio. Izan ere, seitanak sukaldean eskaintzen dituen aukerak ia-ia dira haragia bezain ugariak, frijituta, birrineztatuta presta daitekeelako. eta goarnizioarekin batera, xerra balitz bezala.

Sojatik eratorritako beste produktu batzuk ere badaude, hala nola irabiakia. soja-saltsarekin edo tamariarekin (soja-saltsarekin); oso erraz sar daitezke elikadura. Irabiakia esnea bezala har daiteke behi-azienda, eta tamaria oso atsegina da zopetan eta gisatuetan, betiere erabili neurrian, zapore bizia baitu.

Hainbat produktu aurki daitezke merkatuan, hala nola jogurtak edo zukuak. beren osaeran soja dutenak, baina sojak oso txikiak dira. Beraz, hau lortu nahi da: sojak eskaintzen dituen onurak hauek dira: soja eta haren eratorriak.