Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Soja-irabiakia, behi-esnearen ordezkoa

Edari egokia haurdun dagoen emakumearentzat edo bularreko haurrarentzat, familian elikadura-alergiak izan baditu, jaioberria elikagai alergenikoen eraginpean ez egoteko.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2004ko otsailaren 13a

Soja-edaria haurdun dagoen emakumeari edo haur bat
izan berri duenari gomendatzen zaio, hainbat arrazoirengatik: esnekirik kontsumitzen ez duelako, kaseinarekiko alergia
duelako edo laktosarekiko intolerantzia duelako, adibidez.
Halaber, gomendatu egiten zaio amari behi-esnea eta haren eratorriak ez kontsumitzeko, familian elikadura-alergiak
izanez gero,
jaioberria elikagai potentzialki alergenikoen eraginpean ez egoteko.

Koliko gogaikarria Haur askok izaten duten sabeleko
min kolikoa kaseinarekiko alergia-prozesu baten adierazle izan daiteke (behi-esnearen proteina da, eta amaren esnearen bidez iristen
zaio haurrari),
nahiz eta kasu horietan beste
sintoma batzuk ere izan ohi dituen: azalekoak (kasuen %50
eta %70 artean), gastrointestinalak (kasuen %50
eta %20 artean) eta arnasketakoak (kasuen %20). Sarritan,
sintoma horietako batzuk batera agertzen dira, eta sintoma horien hasiera esnea hartu eta ordu edo ordu batzuetara
ager daiteke,
edo hurrengo egunetan, nahiz eta azken horrek
lotura handiagoa izan arazo gastrointestinalekin. Kaseinarekiko alergia kasuen %45ean
gertatzen da, urtebete baino lehen; %75ean,
bi urterekin, eta %90ean, bost urte bete baino lehen, eta ez da ezohikoa
lehen hilabetean agertzea.

Nola eragiten du amaren elikadurak
Jaioberriaren hesteetako mukosa iragazkorragoa da molekula handiagoak (proteinak)
igarotzean helduengan
baino. Horrez gain, haurtxoa babesteko sistema
heldugabea da, eta horrek proteinak hesteetatik odolera modu masiboan igarotzea eragiten du, eta horrek haurra esnearen
proteinekiko sentsibilizatzea
errazten du.

Alergologiako adituek diotenez, sentsibilizazio-bide bat amaren esnea
izan liteke, eta, horren bidez, amak hartzen duen behi-esnearen
proteina kopuru jakin bat bularreko haurrari pasatuko
litzaioke. Sentsibilizazioa antigenoekiko esposizioaren araberakoa da,
eta elikagaiak dira alergia
sortzeko gai diren antigenoekiko lehen harremanetako bat. Hori dela eta, garrantzitsua da berariazko jarraibide
dietetiko bat ezartzea amarentzat, bai
bularra ematen den hilabete guztietan, bai
haurrarentzat, pixkanaka elikagaiak sartuz.

Berriki aurkitu
den beste sentsibilizazio-bide bat bide transplazentarioa da,
behi-esnearen IgE antigorputz espezifikoak aurkitu baitira neonatoen zilbor-hestearen odolean.Hori
dela eta, ginekologia-zerbitzuak etorkizuneko
amari gomendatu dio dieta hipoalergenikoa egin dezala haurdunaldian eta bularra ematen ari
denean, familian elikadura-alergia duten aurrekariak baditu.


Dieta hipoalergenikoa

Diagnostikoa ezarri ondoren, edo karga genetikoaren ebidentziaren aurrean,
dietistak kaseina-egoeran salbuetsitako amarentzako dieta bat antolatuko du, kopuru txikiek, sintomarik ez
izan arren,
iraun edo sentsibilizazio handiagoa eragin baitezakete. Behi-esnean ugaria den ahalmen antigeniko handiena
duen proteina
da kaseina. Behi-esneaz gain, esnez egindako
produktu guztiak (jogurta, mamia, gazta, natillak, hainbat saltsa, kroketak…) dietatik kendu behar dira. Bestalde, kontuan hartu behar da
fabrikatzaile askok osagai alergenikoak
izan ditzaketen osagai
landuak erabiltzen dituztela produktuak egiteko prozesuan, eta azken produktuen
etiketetan ez direla zehazten.

Behi-esnearen ordez, soja-irabiakia eta sojaren eratorriak erabil daitezke
(jogurt-erako postreak, tofua…).

Egun bateko
menua

Gosaria:
Soja-irabiakia.
Ogi txigortua tomatearekin, olioarekin eta urdaiazpiko onduarekin.
Fruta naturalaren zukua.

Bazkaria:
Fruta eta soja-jogurta.

Bazkaria:
Dilistak arrozarekin eta barazkiekin
Oilasko-bularki perrexilez hautseztatua eta limoia plantxan.
Ogia eta fruta.

Askaria:
Soja-irabiakiaren ontzia.
Gaileta errazak.

Afaria:
Barazki- eta patata-krema.
Mihi-arrain birrineztatua entsaladarekin.
Ogia eta fruta.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak