Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Elikagaien gida > Edariak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Soja-irabiakia

Behi-esnea ordezka dezakezu, hobe kaltzio eta A eta D bitaminetan gotortua badago, esneari alergia izanez gero eta beste gaixotasun batzuk izanez gero.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2001eko otsailaren 20a

Sojak mantenugai asko ditu eta elikagai gehien lortzen dira. Propietate nutritibo interesgarriak ditu. Soja-irabiakia likido zurixka bat da, zapore zaporegabe samarra duena, eta behi-esnearen ordez erabil daiteke (hobe kaltzioz eta A eta D bitaminez aberastua
edo estfortifikatua bada), baldin eta zistertasiak baditu, edo
beste arrazoi batzuengatik, hala nola bizimodu begetarianoa izateagatik.

Elaborazio
prozesua

Edari hori eskuz edo modu industrialean lor daiteke, prozedura erraz baten bidez: soja-haziak beratzen
jartzen dira, pure-moduan txikitzen dira
gero egosteko, eta, azkenik,
purea ur estraktua (edaria edo soja-irabiakia) lortu arte aprobetxatzen
da.

Nutrizio
balioa

Behi-esnearekin alderatuta, soja-irabiakiak ez du laktosarik (esnearen berezko azukrea), kaseinarik (esnearen ezaugarri diren proteinak), B12 bitamina (bitamina horretan gotorleku diren marka komertzial batzuk izan ezik), gantz aserik eta kolesterolik, eta kaltzio, sodio eta kaloria gutxiago ematen ditu.

Irabiatze horren koipearen kalitateari dagokionez, gantz-mota poliasegabea da, hazi-olioen antzekoa (ekilorea, artoa, soja). Soja-irabiakiak kaltzioa, B12 bitamina eta A eta D bitaminak izan ditzake (ikus beti etiketa),
eta aromak (banilla, almendrak, etab.). ).

Nutrizio-osaeraren
taula (kaltziotan gotortutako soja-irabiatuaren 100
mL-ko)


















Energia (Kcal)Ura (mL)Proteina (g)Koipea (g)
Dekarbono hidratoak
(g)
Kaltzioa (mg)Burdina (mg)

40

90

3,5

1,8

2,5

120

0,1

Abita. A (mcg) Abita. E (mcg) AGS (g)AG (g)AGP (g)Kolesterola (mg)
52
0,02
0,0
0,0
1,8
0,0

AGS= gantz-azido saturatuak / AGM= gantz-azido
monoasegabeak / AGP= gantz-azido poliasegabeak

Kontsumoaren
abantailak eta eragozpenak

Soja-irabiakia gomendagarria izan daiteke kasu hauetan:

  • Behi-esnearen proteinarekiko alergia, haur
    txikietan nahiko ohikoa
  • Laktosarekiko intolerantzia
  • Asma kronikoa edo arnas aparatuko bestelako gaixotasun larriak
    (esnekiek okerrera egin dezakete, mukiak handitu eta loditu egiten baitituzte; horregatik, interesgarria
    izan daiteke soja-irabiakia jartzea esnearen ordez?)
  • Arrisku kardiobaskularra (kolesterola edo triglizerido altuak eta hipertentsio arteriala), sodio
    gutxi eta koipe poliinsaturatu ugari dituelako.
    Horrek kolesterol- eta triglizerido-maila murrizten laguntzen du, eta, gainera, odola
    diluitzen du, eta, ondorioz, koaguluak edo odol-tronboak sortzeko
    arriskua murrizten du.

Kalitate
irizpideak erosketan, manipulazioan eta higienean

Produktu hau erostean, ondo begiratu behar diegu etiketatzeari eta ontziaren egoerari, iraungitze- edo kontsumo-data lehenetsiei eta nutrizio-etiketari (produktua bitaminaz edo mineralez aberastuta dagoen edo ez, etab.). ), beste marka bateko baliokidearekin alderatzeko. Ontzia
ireki ondoren, hoztu egin behar da, eta gehienez ere hiruzpalau eguneko epean kontsumitu, hasierako propietateak aldatu ez daitezen.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak