Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Sukaldaritza azkarra: plater osasungarriak 10 minutuan

Entsalada, kontserbak edo ketuak, arrozak eta pastak, lekaleak, frutak eta mokaduak denbora gutxian presta daitezke.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2012ko uztailaren 18a

Oporretan, batez ere udan, ahalik eta denbora gutxien ematen saiatzen dira aisialdiaz eta plazerez gozatzeko betebeharretan. Eta hori askotan sartzen da sukaldean. Arriskua nabarmena da: kaloria eta gantzekin pasatzea, gaizki eta gehiegi jatea. Udako nagiak, ordea, ez du zertan dieta osasungarria egin. Zenbait elikagaik, hala nola kontserbek, lekaleek eta pastek, prestaketa onak, azkarrak eta oso aberatsak egiteko aukera ematen dute, jaten dena ahaztu gabe. Ondoren, zazpi ideia praktiko eskaintzen dira plater osasungarriak eta gozoak prestatzeko, ogitartekoa prestatzen den bitartean edo pizza zati bat berotzen den bitartean.

Img salmon legumbres
Irudia: Jules: stonesoup

Kontsumitzeko prest dauden elikagaiak

Elikagaien industriak produktu landuen eta kontsumitzeko prest daudenen edo gutxieneko manipulazioa behar dutenen menu zabala eskaintzen dio kontsumitzaileari. Erosotasun hori baliagarria izan daiteke une jakin batzuetan, lehentasuna ematen zaionean sukaldetik pasatzen ez diren jardueretarako erabili nahi den denborari.

1. Bosgarren gamako entsaladak. Bosgarren gamako elikagaiak berehala kontsumitzeko prest saltzen dira. Poltsetan ontziratutako entsaladak, garbiketak, ebakiak eta erabiltzeko prest daudenak plater prestatu horien adibide garbiak dira. Jan aurretik irekitzea eta aireztatzea komeni da, “atmosfera aldatuetan” kontserbaturik egotean sortzen duten usaina zabaltzeko. Plater kozinatu batzuek ontzia ireki eta edukiaz gozatu besterik ez dute egin behar, hala nola, arrozak, entsaladak eta pasta-platerak, haragia edo arrain kozinatuak, besteak beste.

2. Lekaleak eta kontserbako barazkiak “naturalean”. Barazkiak ahalik eta freskoenak jatea da egokiena, baina etxean hainbat ongailurekin prestatutako lekaleak zaporetsuagoak izateaz gain, naturalean egindako kontserbak (uretan eta gatzetan) oso egokiak dira minutu gutxitan edozein plater osatzeko.

3. Kontserbako arrainak edo ketuak. Atuna, hegaluzea, berdela eta sardinillak dira kontserbako arrain ezagunenak. Eskabetxean, oliotan eta naturalean egoten dira; beraz, prestatuko den platerari gehien komeni zaion prestakuntza aukera daiteke. Jaki ketuek (amuarraina, izokina, bakailaoa…) zapore kontraste handia ematen diete gehitzen zaizkien errezetei.

Sukalde espresa: plater hotz edo epelak

Udan, ahosabaiak eta gorputzak tenperatura-kontrastea eskertzen dute eta plater hotzak gustukoago dituzte.

Bero handiko egunetan, eguzkiak estutzen duenean, ahosabaiak eta gorputzak tenperatura-kontrastea eskertzen dute, eta, beraz, plater hotz edo epelak gusturago daude. Ogitartekoak elaborazio hotzen klasiko bat dira. Gainera, osagaien nahasketari, prestatzeko azkartasunari eta garraiatzeko erraztasunari dagokienez, beti hartzen dira kontuan janari lasterreko baliabide erraz gisa, eta, ondo planteatuta, oso orekatua da. Hala ere, otordu azkar eta osasuntsuei buruzko ideia asko daude, ogitartekoa prestatzen den aldi berean egiten direnak.

4. Arrozak eta pastak. Egokiak dira astean behin edo bitan jateko, eta testura eta zapore asko alda daitezke.

5. Lekaleak. Oso garrantzitsuak dira dietan, eta gutxienez astean bitan jan behar dira. Bi lekale mota daude:

  • Babarrun zurien entsalada izokin ketuarekin. Errezeta hau denbora errekorrean prestatzeko, kontserban dauden babarrunak hartzen dira abiapuntutzat, eta urberritu eta xukatu egiten dira. Barazkiak zatitu eta lekalearekin nahasten dira. Izokin ontziratua erabiltzen da, eta platera kontsumitzeko unean gehitzen da, baita olioa eta ozpina ere. Ez da gatzik gehitu beharko, izokina nahiko elikagai gazia baita.
  • Menua aldatzeko, dilistak ozpin-oliotan errezeta gozo-gozoa geratzen da, fresko jaten bada. Prestatzea oso merkea da. Nahikoa da dilista egosiak (aurreko eguneko soberakinak) edo kontserbako naturalak erabiltzea. Xukatu ondoren, piper zatituekin egindako ozpin-olioarekin, tipulin freskoarekin eta atunarekin nahastu. Janaria hozkailurik ez dagoen toki batera eramanez gero, arrautza gogorra eransteko iradokizuna alde batera utz daiteke, elikagai horrek intoxikazioak eragiten baititu kontserbazio egoera onean ez dagoenean.

6. Frutak. Funtsezkoa da organismoarentzat, eta, horregatik, egunero jatea gomendatzen da, are freskoak eta sasoikoak direnean.

  • Bazkaltzen hasteko, fruta-entsalada bat mozzarella gaztarekin. Errezeta honen alderdirik neketsuena frutak zuritzea eta zatitzea da, ez baitu bost minutu baino gehiago behar. Janaria azkartzeko, osagai guztiak nahastuta eramaten dira eta gazta gehitzen da bazkaltzeko unean bertan, ongailuarekin batera.
  • Fruta bakarrarekin edo fruta batzuen nahasketarekin egiten den fruta-zuku oro (arana marrubiekin; melokotoia, sagarra eta limoia; abrikota, sagarra eta melokotoia; azenarioa eta laranja…) oso denbora gutxian prest uzten da, batez ere likuatzeko makina badago. Edari freskagarri eta hidratatzaile gisa, egunero zuku berezi bat presta daiteke, bainu baten ondoren edo eguzkitan egon ondoren gozatzeko.

7. Mokaduak.

Nabarmendu plater hotzen zaporeak

Hotzak zerbitzatzen diren plateren gustua zenbait gozagarrirekin (gatza, azukrea, eztia edo beste batzuk) zuzentzean, kontuan hartu behar da zenbait zaporeren pertzepzioa aldatu egiten dela tenperaturarekin. Zaporeen intentsitatea tenperatura hotzagora murrizten da.

Sukaldeko adituek iradokitzen dutenez, plater hotz baten freskotasuna areagotzeko, oso baliagarria da ozpin, limoi edo lima tanta batzuk edo kúrcuma edo curry bezalako espeziak gehitzea.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak