Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Tabakoa eta C bitamina

Tabakoak nutrizio gabezia espezifikoak sortzen ditu, bereziki C bitamina.
Egilea: maitezudaire 2001-ko uztailak 5

Pertsona osasuntsu batek nutrizio-gabeziarik izan ez dezan, nahikoa da elikadura orekatua egitea, herritar guztiei gomendatzen zaien bezala, kaloria-ekarpena organismoaren energia-beharretara egokitua eta askotarikoa izan dadin, egunero oinarrizko elikagai-multzo guztiak hartuta (esnekiak, barazkiak eta frutak, zerealak/fekak, haragi-arrainak-arrautzak eta gantzak).

Beraz, tabakoak eragiten dituen bitamina- eta mineral-gabeziak betetzeko lehen urratsa elikadura orekatua izatea da, eta elikadura horrek askotarikoa, atsegina eta nahikoa izan beharko du. C bitamina eta ohiko erretzaileak: Ohiko erretzaileetan, C bitamina gutxiago izaten da sueroan eta leukozitoetan, erretzen ez duten pertsonetan baino. Dirudienez, berrikuntza metabolikoa ez-erretzaileena baino %40 inguru handiagoa da. Nabarmentzekoa da ez-erretzaileen plasmako C bitaminaren kontzentrazioak, zigarro-kea edo erretzaile pasiboak dituzten inguruneetan, esposiziopean ez dauden erretzaileenak baino txikiagoak direla, eta alde hori oso esanguratsua dela. Bitamina hori da antioxidatzaile hidrosoluble nagusia, eta gure organismoan funtzio babesle garrantzitsua betetzen du; tabakoak eragiten dituen erradikal askeen ekoizpena murrizten du, eta zelulen gantzei, proteinei eta DNAri (kode genetikoari) kalte egiten die. Gomendatutako janaldiak: Heldu osasuntsua, 60-100 mg/egun eta erretzailea, 120 mg/egun. Elikagaien iturriak: G uayaba, kiwia, mangoa, anana, kakia, zitrikoak, meloia, marrubiak, baiak, piperrak, tomatea, txingarrak, frutak eta barazkiak oro har. Nola bete gomendioak: Sartu egunero zitriko-zuku natural bat (bi laranja edo pomelo-zukua, etab.). ), barazkiak, entsaladak eta C bitamina ugari duen fruta-pieza.