Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Tabakoa eta hipertentsioa

Erretzaileek gehiago jateko joera dute, eta, beraz, joera handiagoa dute arteria-hipertentsioa izateko
Egilea: maitezudaire 2006-ko uztailak 27

Erretzaileek, oro har, gatz gehiago eransten diete janariei. ez-erretzaileek, gustuaren zentzua behar bezala aldatzen dutelako tabakoari. Ohitura hori garaiz zuzentzen ez badute, garatzeko arrisku handiagoa dute hipertentsio arteriala epe labur edo ertainean.

Otordu gehienek gutxieneko gatz kopuru bat behar dute apetagarriak izan daitezen, eta horrek ez du inolako eragozpenik sortzen osasuna, betiere gehitutako gatz kopurua neurrizkoa bada. Hala ere, jende askok izaten du gatzontzia mahai gainean uzteko eta prestatutako platerei gatz gehiago botatzeko ohitura. osasunerako kaltegarria izatea, gatz gehiegi eta maiz hartzen badute. Eta are gehiago hestebeteak, kontserbak eta aurrekozinatuak kontsumitu ohi badituzte, horiek guztiak sodio askoko elikagaiak baitira.

Erretzaileek gustuaren zentzua aldatuta dute; beraz, ez elikagaiek berezko dituzten zaporeak atzematen dituzte, eta gehitu beharra dute osagai gaziak edo errazago sartzen diren azidoak ahosabaian. Otorduei gatz asko gehitzen bazaie, denborarekin ahosabaia gero eta gatz gehiagora egokitzen da. gatz gehiegi kontsumitzeak erretzaileen organismoan eragin dezake hipertentsio arteriala izateko arrisku handiagoa. Hipertentsioa ez da bakarra dietan gatz gehiegi izateak likidoak atxikitzen laguntzen du, eta horrek ere eragiten du akidura eta karranpak, besteak beste.

Hipertentsioa garaiz prebenitzea

Ohitura osasungarria da gatz gehiegi kontsumitzea garaiz zuzentzea, eta arteria-hipertentsioa prebenitzea. Bai ez behar diren neurriak hartzen dira, gaixotasuna hasi ondoren gehiago da zaila da tentsio-mailak normalizatzea. Horretarako, lehenengoa pausoa da sukaldean eta mahaian erabiltzen den gatza pixkanaka gutxitzea, zapore gazien mende pixkanaka-pixkanaka gutxituz joateko. Gatzontzia mahaitik kendu eta prestatutako platerei gatz gehiago ez gehitzea ohitura ona da.

Oso trikimailu praktikoa da gatz-kontsumoa eta ahosabaia ez dago ohituta oraindik janariaren zapore naturalenera; hau da: gatzik gabe kozinatzeko eta gatz apur bat gehitzeko: platera egina dago. Horrela, papilek dastamenekoak berehala estimulatzen dira gatzarekin zuzenean kontaktuan jartzean, eta ez sumatzea janaria prestatua dagoela hura gabe. Baita gatz arruntaren ordez zapore handiagoa duen itsas gatza erabil daiteke. areagotu egiten da, eta kantitate txikiagoa erabil daiteke otorduak arintzeko.

Gatz kopurua murrizten denez, erabilgarria izan daiteke zapore hau indartzea: platerak egiteko, beste osagai batzuk erabiltzea, osasuna. Aukera bat zapore azidoak dira; gehitu daiteke limoi-zukua plateretan edo edozein ozpin-mota, eskaintza gero eta zabalagoa da. Beste baliabide bat ongailuak edo belarrak erabiltzea da jakiei zapore bizia ematen dieten usaintsuak, hala nola, baratxuria, tipula, oreganoa, ezkaia edo erramua. Zapore minak: piperbeltza, piperminak edo kaiena -neurri egokian- ere ordezko onak dira. gatzarena, kontraindikaziorik ez badago.

Hala ere, otorduak erabat dastatzeko modurik onena da uztea erretzea. Ohiko erretzaile batek ohitura uzten duenean, bakoitza nabaritzen du berriz ere elikagaien berezko zaporeak.