Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Tabakorik gabeko Nazioarteko Eguna, maiatzaren 31

Tabakorik gabeko Nazioarteko Eguna "Tabakoa, hilkorra bere forma guztietan" lelopean ospatzen da aurten

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2006ko maiatzaren 31

Tabakoaren ondorio kaltegarriak

Tabakoa kontsumitzeak osasunerako arrisku batzuk sortzen ditu, besteak beste:
gaixotasun kardiobaskularrak, arnas gaixotasunak, osteoporosia izateko aukerak areagotzen ditu.
eta minbizi mota jakin batzuk. Estresa handitu delako gertatzen da hori.
erretzaileen organismoan sortzen den oxidatiboa, osagaien eraginez
kearena. Horrekin batera, oxidazio-erreakzio anizkoitzen ondorioz, gutxitu egiten dira.
antioxidatzaileen maila organismoan.

Oxidazio prozesu horiek eta nikotinaren eragin kaltegarriak direla eta, erretzaileek arrisku handiagoa dute ez-erretzaileek baino.
nutrizio arloko C, E eta kaltzio bitaminak. Nikotina
jateko gogoa eta mugikortasun gastrointestinala murrizten ditu, eta, gainera,
entzima-jariakinak; beraz, gutxiago aprobetxa daiteke
elikagaien mantenugaiena.
Tabakoa maizago kontsumitzearen beste ondorioetako bat da arrisku handiagoa dutela.
erretzaileek infekzioak izan ditzakete,
sistema immunea.

Zer egin daiteke?

Bitamina- eta mineral-gabeziak betetzeko egin behar den lehenengo gauza
Tabakoak elikadura osasungarria -askotarikoa, orekatua izatea eragiten du.
eta esker onekoak-, eta arreta berezia jarri elikagai nagusienei
tabakoaren kontsumoak eragindakoak. Nolanahi ere, bitaminaz aparteko osagarria medikuak aginduta egin behar da beti; izan ere, gehiegizko bitarotenoa, zehazki, beta-karotenoa, kaltegarria izan daiteke erretzailearen osasunerako, zenbait ikerketatan argi geratu den bezala.

Nutrizio-gabeziak konpentsatzea

– C bitamina: Bitamina hori oso garrantzitsua da
organismoa; tabakoak eragiten dituen erradikal askeen ekoizpena murrizten du, eta
zelulen koipeei, proteinei eta DNAri (edo material genetikoari) kalte egiten dietenak.
C bitamina-iturri dira, oro har, frutak eta barazkiak.
honako hauek nabarmentzen dira: guaiaba, kiwia, mangoa, anana, kakia, zitrikoak.
meloia, marrubiak, baiak, piperrak eta tomatea. C bitaminari buruzko gomendioak betetzeko, nahikoa da egunero gutxienez bitamina hori duen elikagai bat hartzea, hala nola zitrikoen, barazkien, entsaladen… zuku naturala.

– E bitamina: Ekintza antioxidatzailea duen bitamina honek bitamina babesten du
A, beta-karotenoak, C bitamina eta gantz-azido poliasegabeak,
peroxidoak eratzea. E bitaminaren iturriak: galorratza,
oliba-olioa -ugariagoa kalitate handieneko olioan, hala nola kanpoko birjinan-, soja-olioa,
hosto berdeko barazkiak eta fruitu lehorrak.

– Kaltzioa: kaltzio gehiago kontsumitu behar da esnekien bidez,
hezurra jaten duten arrainak, fruitu lehor koipetsuak, lekale berdeak,
sesamoa eta zenbait itsas alga.

Ekintza toxikoaren aurrean babesteko mantenugaiak gehitzea

Beste elikagai batzuk ere badaude, erretzaileengan urritasun-arriskurik ez dutenak.
baina tabakoaren eragin toxikotik babesten dutenak eta
bere dietan egotea. A bitamina bitamina-konplexua da.
B, selenioa, zinka, kobrea eta flavonoideak. Hauek dauden elikagaiak
mantenugaiak:

– A bitamina: gibela, gurina, arrautza-gorringoa. Beta-karotenoa organismoan A bitamina bihurtzen den landare-konposatua da, eta azenarioa, espinakak,
mandarinak, arbeletxekoa, kalabaza, meloia, melokotoia.
– B bitamina-konplexua: landare-jatorriko elikagai askotan barazkiak,
fruta freskoa, fruitu lehorrak, zerealak, lekaleak eta animalia-jatorrikoak haragia.
eta erraiak, arraina eta itsaskia, arrautzak eta esnekiak.
– Selenioa: haragia, arraina eta itsaskia, zerealak, arrautzak, frutak eta barazkiak.
– Zinka: haragia, erraiak, arraina, arrautzak, zereal osoak eta lekaleak.
– Kobrea: gibela, arraina eta itsaskia, zereal osoak eta landare berdeak.
– Flavonoideak: hosto berdeko barazkiak, fruta gorriak, moreak eta zitrikoak.

Azken finean, dieta askotarikoa eta orekatua, proportzio egokiarekin.
substantzia antioxidatzaileena ezinbestekoa da erretzaileentzat. Era askotako menuak eta orekatuak egitea ez da zaila izaten, eta oso lagungarria izan daiteke erretzeari uzteko erabaki osasuntsua hartu badugu. Bisitatzera animatzen zaitugu
Menu bat eta hobeto elikatzeko errezetak, erretzeari uzten zaionean. Menu bat eta haren errezetak aurkituko dituzu, hobeto elikatzen laguntzeko. Gainera, agian aurkituko duzu erretzeari utzi dion edo erretzeari uzteko asmoa duen pertsonaren adimena asaldatzen duten galdera hain sarri horien erantzuna; adibidez, zergatik gizentzen da erretzeari uzten zaionean?

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak