Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Taparik onenak udarako

Taparik osasungarrienak dira arinenak, gantz-osagairik eta saltsarik ez dutenak, bai eta barazki freskoak, arrainak eta itsaskiak ere

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2013ko abuztuaren 08a
Img mejores tapas hd Irudia: phb.cz

Espainian hain finkatuta dagoen ohitura nazional bat da tapoia, kanpoan ezaguna dena. Dastamena Espainiako elkartearen arabera, gastronomia turismo-erakargarritasun nagusi gisa sustatzea du helburu, “tapa eta tapoia dira Espainiako gastronomiaren eta gizartearen elementu bereizgarriak”. Obesitatearen Europako Institutu Medikoan (IMEO) garrantzitsutzat jo dute ohitura hori eta udako tapa onenen zerrenda argitaratu dute. Mokadutxo horrek jateko gogoa eta osasungarria izateko gakoa da tapa arinenak, saltsa graziarik eta kalorikorik gabeak, hautatzea, barazki freskoek, arrainek eta itsaskiek osatuak. Ondoren zazpi aipatzen dira.

Img mejores tapas
Irudia: phb.cz

Udako zazpi pintxo osasungarrienak

50 kcal “gilda” eta frijitu bat 250 Kcal artean, edo patata suharrez egindako errazio bat, saltsa arrosarekin. Jateko ohitura ona (eta osasungarria) lortzeko, alde batetik besterako aldea aukeratu behar da: “tapoia” jateko ohitura txarra da, kaloria, gantz, gatz eta kolesterol gehiegi dituena. Artikulu honetan, tapa osasungarrienak ezagutzeaz gain, iradokizunak eta ñabardura txikiak proposatzen dira, mokadu gehiago eta arinagoak egiteko.

  • 1. Gilda. Banderatxo bat da, pipermin, pepinillo eta oliba moduan ondua, eta arrain-kontserba bat (normalean, bokarta bat edo atun edo hegaluze tako bat), zotz batean zulatua. Otordu bat baino lehen ondutako ozpinek urdail-jariaketa errazten dute, eta, beraz, urdailari digestio hobea egiten diote. Denetan arinenak har daitezke kontuan. Banderilen barruan, beste proposamen interesgarri batzuk, nahiz eta proteina gehiago izan, hegalabur-takoa edo ozpin-olioz egindako arrautza gogorra da, edo arrautza gogorra ganba eta oliba.
  • Img
    Irudia: CONSUMER EROSKI

    2. Gazpatxoa. Gazpatxo katilukada batek (150 ml) tomate, piper, pepino eta oliba olio birjina ugari ditu, eta gorputzari C bitamina, likopeno, E bitamina eta selenio ugari ematen dizkio. Ordu artean hartuta, aperitibo freskagarria, hidratatzailea eta oso elikagarria da. Aperitibo eta edari orekatuak, adibidez, zizka-mizkak, freskagarriak edo edari azukredunak. Gazpatxoaren bertsio iradokitzaile batzuek nahasten dituzte udako zopa honetako barazkiak sandia eta gereziak bezalako frutekin. Tomaterik gabe, zopa hotz oso birmineralizatzailea egin daiteke, letxuga- eta espinaka-gazpatxoa adibidez. Batzuek gazpatxoa salmorejoarekin nahasten dute, baina azken honek tomatea baino ez du protagonista.

  • 3. Itsaski-salpikoia. Salpikoi-errezeta oso berezia da, eta, neurri handi batean, osagaiak hautatzeko ohiturei erantzuten die. Badira arrain zuri egosiak, hala nola legatza, itsas aingira eta zapoa itsaskiekin (otarrainxkak, ganba, olagarroa), eta multzoa barazki zatiekin (piperrak, tipulin freskoa, tomatea…) eta ozpin-olio leun batekin nahasten dute. Osagaien kalitateak erabakiko du plateraren kalitate gastronomikoa eta nutrizionala. Saltsa arrosa ugari eta arrainaren ordezkoak (karramarro-makilatxoak eta antzekoak) ohiko laguntzaileak izaten dira, platerean zapore handiagoa ematen dute, baina kalitatea ahuldu egiten dute. Osagaien erabilera orekatua izango da emaitzarik onena.

  • Img
    Irudia: CONSUMER EROSKI

    4. Txokoa plantxan baratxuriekin. Zefalopodoen familian sartzen dira txokoa, txibia, txipiroiak, potoa eta olagarroa. Proteina-ekarpen handia du, ekarpen energetikoa apala da, eta gantz gutxi du. Dena den, kaloriak asko alda daitezke, prestatzeko moduaren arabera. Plantxan edo labean, eta saltsa koipetsuen akonpainamendurik gabe, dira egokienak. Dislipemia izanez gero, itsaski horiek 150-220 mg kolesterol ematen dute 100 gramo bakoitzeko, eta kopuru hori maskorraren edo moluskuen itsaskiak (muskuiluak, txirlak, txirlak, berberetxoak edo ostrak) baino lau aldiz handiagoa da.

  • 5. Muskuiluak olio-ozpinetan. Moluskuak aukera egokiagoak dira hiperkolesterolemiaren kasuan, krustazeoekin (adibidez, ganbak edo otarrainskak) alderatuta. Ozpin-olioa ezin hobea da lurrunetan egindako muskuilu-plater arin baten kaloriak ez handitzeko. Proteina-ekarpen handiak asetasun-eragin azkarra du, eta, beraz, aperitibotik janez, otordu nagusira iristeko gosea hartu behar da, gogotsu jan gabe, bulkadaz. Molusku hauek ongi gordetzen dituzten beste saltsa batzuk saltsa gorri mina (urdail delikatuetarako egokia ez dena), romesco saltsa, ardo zuria edo eskabetxean izaten dira.

  • 6. Txanpinoi-nahaskia. Estalki horretan, arrautza -erreferentziako iturri proteikoa- txanpinoiez, energia-ekarpen txikiagoko landareez, dator. Emaitza tapa proteikoa, zaporetsua eta elikagarria da. Ogi-xerra bat ere izaten du, eta karbohidratoek osatzen dute errazioa eta kaloriak.

  • 7. Perretxikoak baratxuriarekin eta ogi-xerra bat. Olio kantitate justuarekin prestatuak, perretxikoak baratxuriarekin, aperitibo arina, zaporetsua, zuntz ugarikoa eta ase samarra dira. Perretxikoak plantxan edo tipulin freskoz sueztituak dira, eta horiek dira osasungarrien bertsio arin eta berdinak.

Img
Irudia: CONSUMER EROSKI

Tapa osasungarrienen zerrendan beste proposamen batzuk ere sartzen dira: proteina-ekarpena. Adibidez, bakailaoz betetako piperrak, hegalaburra pikillo piperrekin edo urdaiazpikoa tomatearekin.
Ranking honetan kontuan hartu ez diren beste aperitibo batzuk ere gomendagarriak edo gomendagarriagoak dira sarraski baten osasunaz gozatzeko: urdaiazpikoa, ganbak baratxuriarekin, brotxetak edo ozpinetakoak.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak