Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

"Táper"-en asteko menua

Plan hau plater-eskaintza bat da, lantokian modu osasuntsu eta orekatuan elikatzeko

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2009ko martxoaren 05a
Img fiambrera Irudia: lu_lu

2009rako diseinatutako menuen artean, CONSUMER eroski-k eguerdian "táper"-a jateko asteko proposamenen plangintza barne hartzen du. Menuak etxetik kanpo egunero jaten duten pertsonentzat dira, baina nekatuta daude jatetxean jateaz, ogitartekoak eta plater hotzak jateaz, eta etxeko elikadura osasungarria nahi dute.

Menu eroso eta osasungarriak

/imgs/2010/04/alimentacion1-1.jpgTáper menuen planaren helburua da egun osoa etxetik kanpo igarotzen dutenei modu osasuntsu eta orekatuan elikatzeko aukera ematea, bulegoan edo lantokian etxean hartuko luketen janariaren ahalik eta antzekoena jan dezaten. Bost lanegunetarako egindako táper menuen plana da. Erabiltzaileak eguneko dieta osatu eta orekatzen du, asteburua barne, eta CONSUMER eroski-ko nutrizionistek diseinatutako asteko menuak proposatzen dituen gainerako janariak (gosaria, askaria eta afaria) hartzen ditu kontuan.

Eguerdian lanean zer jan pentsatzean zailtasunak sortzen dira, eta, ondorioz, takoperaren janaria ez da hain atsegina edo erosoa izaten. Arazoetako bat da elikagai guztiak eta horiek egiteko modua ez direla garraiatuak izateko balio; izan ere, berreraiki edo berotu ezin badira, gustua, testura edo urtsutasuna galtzen dute. Horrek monotonian eror gaitzake otordu mota horiek antolatzeko orduan, eta plater berberak erabili ohi ditugu, hala nola arroz- eta pasta-entsaladak eta gisatuak, edo ogitartekoetara eta sandwichetara itzuli.

Zailtasunak gainditzekoHorrez gain, lanpostu guztietan ez dago mikrouhin-labe bat janaria berotzeko, edo hozkailu txiki bat hotzetan eduki behar diren jakiak eta platerak gordetzeko, behar bezala eta seguru kontserbatzeko. Zenbait aholku lagungarri izan daitezke zailtasun horiek gainditzeko:

  • Ontziak. Ontzi bat baino gehiago eramatearen deserosotasuna konpontzeko, diseinu berezia duten motxilak eros daitezke, ondo antolatuta eta, aldi berean, hainbat takoper, fianbrera edo termo eramateko, eta beharrezko den gainerako baxera (edalontzia, mahai-tresnak, ezpain-zapiak), etxean bezala jateko. Egunero erabiltzen diren tresnak lantokiko leku jakin batean utz daitezke, hurrengo eguneko janaria garraiatzeko behar-beharrezkoa dena etxera itzultzeko.
  • /imgs/2010/04/alimentacion1-2.jpgPlater bakarra. Janaria prestatu eta garraiatzeko beste modu bat da. Haragiaren edo arrainaren proteinak (arrautza, elikagaien segurtasunagatik, hobeto uzten da afarirako hozkailurik ez badago) barazkien bitamina, mineral eta zuntzez hornituta, eta karbohidratoen energia-osagarriarekin (ogia, arroza, pasta, patata edo lekaleak), elikagai guztiak plater bakar batean bermatzen ditu. Táperrarekin jateko errezeta erakargarri batzuk hauek dira: txingarretan erretako txerri-solomoa ilarrekin eta barazkiekin, edo untxi-paella, edo txibiekin eta barazkiekin egindako fideua beltza. Barazki-plater bakarra jaten bada, elikagaiak konbinatzen ikastea gomendatzen da, nutrizioaren ikuspegitik ahalik eta jaki osatuena egiteko, dieta monotonoa eta desorekatua egin gabe. Adibidez, lekaleak eramaten badira, komeni da arrozarekin nahasten edo ogiarekin laguntzen saiatzea, lekaleen eta zerealen konbinazioak landare-proteinaren kalitatea handitzen baitu. Lekaleak jaten direnean, C bitamina ugari duen fruta postrez hartzeak lekadunen burdinaren aprobetxamendua handitzen du.
  • Haragia eta arraina, saltsa edo goarnizio gozoekin. Okela eta arrain birrineztatuak, arrautzaztatuak edo frijituak ordu batzuen buruan lehortzen dira. Hori dela eta, ez da gomendatzen horrelako prestakinik takoperra jateko. Afarian, asteburuko uneren batean edo lanik egiten ez den egunetan jan daitezke. Jaki horiek saltsekin edo hornigai saldatsuekin batera jatea gomendatzen da, platera mamitsua eta erakargarria izan dadin. Ahal dela, ez erabili maizegi gisatu eta erregosi koipetsuak, dietako kaloriak ez desorekatzeko.
  • Entsaladen osagaiak, aparte. Elikagaien segurtasuna dela eta, entsaladei gehitzen zaizkien animalia-jatorriko osagaiak, hala nola kontserbako atuna, urdaiazpiko egosia, gazta-takoak edo latako sardinak, bananduta eraman behar dira, eta entsaladarekin nahastu behar dira jateko unean bertan.
  • Ongailua. Erosoagoa da oliba-olioaren, ozpinaren eta gatzaren nahasketa etxetik eramatea, kristalezko poto batean (ez plastikozko botila batean). Entsalada edo behar duten beste plater batzuk jatean onduko dira, eta nahasketa potoan irabiatu aurretik. Sukalondoa izanez gero, hau da, janaria prestatu eta jateko lekua izanez gero, armairu batean gorde daitezke gozagarriak.
  • Postreak. Etxean egongo bagina zer jango genukeen pentsatzeko orduan, pentsatu egin behar dugu. Fruta freskoa eta jogurtaren, gazta freskoaren edo bestelako esne-postreen banakako ontziak dira aukerarik erosoena eta osasungarriena. Kasu horretan, fruta oskoldunak edo iraunkorrak aukeratu beharko dira, hala nola bananak, laranjak, mandarinak, sagarrak, udareak edo granadak. Fruta finenak eta sasoikoak, hala nola fresak, gereziak, aranak, abrikotak edo mertxikak, kontsumitu behar diren egun berean hartuko dira. Fruta lehortuak eta fruitu lehorrak dituen poltsatxo bat edo táper itxi bat ere eskura izan daiteke, postre elikagarria inprobisatzeko.

Eduki honen barruko orrialdekatzea


Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak