Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Tenislariaren elikadura

Tenis-partida bat jokatu baino hiru egun lehenago, garrantzitsua da karbohidrato ugariko elikagaiak jatea, hala nola arroza, pasta edo ogia.
Egilea: maitezudaire 2005-ko ekainak 28

Tenisa indar fisikoaz eta entrenamenduaz gain, kontzentrazio handia eskatzen du. Tenislaria egon dadin alderdi guztietan, garrantzitsua da haien beharrak ezagutzea. elikadurakoak, eta jakin ezazu nola saihestu zure organismoak behea jotzea edo energia-gabezia.

Hiru egun lehenago

Arroza, pasta, ogia, zerealak edo patatak elikagaiak dira karbohidrato konplexuetan aberatsak. Elikagai horiek garrantzi handikoak dira kirolarien dietan, energia-erregai nagusia baitira gure organismoarena. Elikaduraren protagonista izan behar dute tenistarena, kirol-topaketa baten aurreko hiru egunetan, kirolariak behar duen energia guztia izan dezake. Beraz, dieta gosari batez osatuta egon liteke, eta gosari horretan honako hauek sartu: fruta-zukua eta zerealak jogurtarekin, ogiarekin egindako hamaiketakoa gaztarekin, urdaiazpikoa, indioilarra edo tortilla frutarekin, karbohidratotan aberatsa den lehen platera: pasta tomatearekin, arroza barazkiekin edo lekaleak patatarekin, haragia bezalako proteinak ematen dituen segundo batekin batera edo arraina. Postrea esnekia (jogurta, gazta, mamia…) edo fruta bat, hartualdi horri dagokion ogi-anoa ahaztu gabe. Askaria jateko, tenislariak fruta har dezake, esnekia eta ogi txigortu pixka bat; afaria, berriz, honela osatua egongo da: eguerdiko bazkariaren antzeko lehen eta bigarren plater bat, ogi-anoa bat, eta esneki bat ere bai. (arroz-esnea ere izan daiteke, karbohidrato ugariko postrea) edo fruta freskoa edo almibarretan.

Dietan karbohidratoak daudenez, muskuluko glukogenoa osorik egotea eta, beraz, tenislaria topaketan behar den energia izan dezan.

“Itxaron-errazioa”

Azken bazkariaren eta berotzea, tenislariak edari bat irentsiko luke denbora-tarte erregularretan glukosarekin. Horri “itxaron-errazioa” deitzen zaio. kirol honi oso berezkoa zaion zerbait da, eta eragozpen hau du: iraupen luzeagoa edo laburragoa izatea, orduaren arabera aurreko partida amaitzen duena. Itxaron-errazio honekin, tenislariak hipogluzemia edo digestio-arazoak izateko arriskurik ez izatea. Komeni da partida hasi ondoren tenislariak hartzen jarraitzea. aldizka, edari bat glukosarekin, eta gainera noizean behin elikagai solidoak, hala nola banana-zati bat, barratxo bat zerealak, mueslia, etab.

Partida lehen orduan

Azken bazkariaren eta partidaren hasieraren artean gutxienez 3 ordu. Tenisa, ordea, noizbehinka izaten den kirola da. goizean jokatzen denez, kasu horietan jarraitu egin behar da. jarraibide hauek: Tenislariak partida bati lehen orduan aurre egin behar badio, azken bazkari garrantzitsua eguneko afaria izango da. aurrekoa. Beraz, berandu hartu behar da eta hidratotan aberatsa izan behar du. karbono-proba, arestian azaldutako gomendioei jarraituz. Horrela nahikoa litzateke gosari arin bat hartzea partida baino 2 ordu lehenago, fruta freskoa, esnekia eta ogia edo zerealak falta ez direnak, ahaztu gabe itxaron beharreko errazioa.