Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Txerri-azpizuna txalotekin eta aranpasekin

Denbora 15-20 min
Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 337 kcal
Errazio-kopurua 4

Prestaketa

Lehenik eta behin, goarnizioa prestatuko dugu; kasu honetan, txalota konfitatuak izango dira. Burruntzali batean prestatuko ditugu, txalotak oliba-olio pixka batekin, azukrearekin, gatzarekin, piperbeltzarekin eta ur-erdiraino estalita. Multzo hau su ertainean kozinatuko dugu ura lurruntzen den arte (30 minutu inguru) eta bere zukuekin batera, txalotetara itzultzen den karamelua. Hala, txalota konfitatuak lortuko ditugu.

Kanpoko koipearen xerrak garbitu eta gatza eta piperbeltza bota, eta erretentzio txiki batekin lotu. Horrela, erreketan, ez dute forma zilindrikoa galtzen. Gorritu txiki-txikiak zartaginean, oliba-olio pixka batekin, eta labean erre 200 ºc-tan, 10 minutuz. Maiz irauli egiten ditugu, bere inguru osoan berdin egin daitezen eta behin erretserba eginda.

Erretako zukuak zartagin batera bota. Zukuak erreskatatzeko, erretako erreketaren plakari Jerezeko ardo bat gehituko diogu, eta, horrela, alkoholak erretiluko glasa atera egingo du eta erreketaren zuku guztiak forma likidoan izango ditugu zartaginean.

Erretako zukuak gehitu, hezurrak hezurrik gabe, haragi-salda eta sutan jarri. Irakiten hasten garenean, majena pixka bat gehitzen dugu saltsa loditzeko, gatza bota eta kito! Badugu saltsa krematsu bat, aranekin, txerri txikien laguntzaz.

Errezeta hau zerbitzatzeko eta aurkezteko, moztu xerra meheetan txerri-azpizuna eta zerbitzatu platera platera-saltsa krematsuarekin eta txalotak lagun gisa.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
337 10,3g 3,6g 21,9g 0,9g
17% 15% 18% 24% 14%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Txerri-azpizun nabarmena du B1 bitamina, azukre gutxiko elikagai eta burdin, kaltzio, iodo, magnesio, potasio, zinka, fosforo eta A, B3, B7, B9, B12 eta K bitaminak. Hala ere, kolesterola eta gantz saturatua ere badute, eta hori kontuan hartu behar da. Txalotekin prestatzen da, tipularen antzeko elikagaia, baina zapore gozoagoa eta leunagoa duena. Kaltzio, potasio, zuntz, magnesio, karbohidrato eta A, B7, B9 eta C bitaminetan aberatsa da. Aranpasak azukre ugari izaten dute, eta kontuan hartu behar da hori; gainera, kaltzioa, magnesioa, burdina eta fosforoa ere kontuan hartu behar dira. Neurriz kontsumitu behar den errezeta kalorikoa.