Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Txerri-solomoa sukaldean

Txerri-xerra fresko edo ontzutuak dira gehien aprobetxatzen diren zatietako bat, eta hainbat modutan presta daitezke.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2010eko azaroaren 22a

Txerri-solomoa bigarren plater gisa edo ogitartekoan prestatzeko elikagairik errazenetako bat da. Freskoa edo ontzutua eta xerratan moztua merkaturatzeko moduak erraztu egiten du. Nahikoa da plantxan erretzea edo zartagin itsasgaitz batean frijitzea minutu bakar batean prestatzeko. Gainera, gatzik gehitu gabe eta olio pixka batekin kontsumitu daiteke. Hain ohikoak ez diren prestakinak nahiago badira, sagar- edo udare-konpota batekin zerbitza daiteke, edo patata-purea anana errearekin.


Solomo-xerrak txerriaren zatirik nobleenetako bat dira, eta hobekien aprobetxatzen dira. Pieza hau burualdean banatzen da, muskulu barneko koipe handiagoarekin, eta orratz deritzona, muskuluen artean koipe gutxiago duena eta itxura uniformeagoa duena. Txerri solomoa txuleta hezurgabeen haragia da. Freskoa edo ontzutua merkaturatzen da, xerratan edo zati handiagoetan. Hainbat eratara jan daiteke: labean errea, txingarretan errea edo gisatua eta xerratan zatitua, salteatua edo betea eta birrineztatua eta frijitua.

Labean
Solomo txingartua barazki zatikatuekin lagun daiteke

Solomoa labean erretzeko, oliba-olioarekin, gatza, piperbeltza edo ziapea bota. Ondoren, labe lehorrean erretzen da, eta, egosketaren erdian, koipe pixka bat kentzen zaio ardo-kopatxo batekin.

Txingarretan egiteko, barazki zatitu batzuk bota. Egosita daudenean, erretako zukuarekin txikitu eta solomo zatituarekin batera zerbitzatu. Ohikoa da txingarretan erreta edo erreta patata-parmentier purearekin gordetzea, baina gomendagarriagoak dira hain ohikoak ez diren beste aukera batzuk ere: sagar-konpota, udare-konpota edo patata-purea, anana errearen ukituarekin.

Freskoa eta ontzutua
Forma xerratua, freskoa nahiz ontzutua, nahiago bada, aukerak askotarikoak dira. Prestakin ohikoenetako bat zartagin batean frijitzea da, baratxuri zuritu eta zatituekin, bi aldeetatik gorritu arte. Nahi den puntuan daudenean, zartaginean bertan prestatutako pikillo piper gorrien horniketa, solomoa eta patata frijituak frijitzeko erabili diren zukuak eta baratxuriak gehitu.

Hornigai horretaz gain, fruta frijitu edo salteatuekin ere proba daiteke, hala nola sagar, udare, mango edo anana xafla batzuekin. Zapore gozo eta gazien kontraste horrek -koipe-haragia eta koipegabetzaileak, hala nola frutak- dastamen-sentsazio ugari ematen dizkio ahosabaiari.

BETEGARRIA

Xerratan zatitutako pieza prestatzeko beste modu bat da bi solomo-xerra betetzea, gazta-puska batzuekin, piper-zerrenda batzuekin, kalabazin salteatuko xafla batzuekin edo pipitarik gabeko mahaspasa batzuekin. Irudimenak eta kontrasteekiko gustuak zehaztuko dute azken emaitza. Betetakoan, irina, arrautza irabiatua eta ogi birrindua pasatu, eta oliba-olio ugaritan frijitu, bi aldeetatik gorritu eta barruan prestatzeko. Solomo betea eta frijitua laguntzeko, gomendagarria da hainbat motatako entsaladak, begetalak eta fruta freskoak edo lehortuak, ozpin gazituekin onduak.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak