Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Txikienekin bazkaltzera irten

Jatetxe batera joatea aukera ona izan daiteke haurrek plater osasungarriagoak jateko

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Igandea, 2007ko apirilaren 15a

Etxetik kanpo bazkaltzera joatea, ospatzeko eta gozatzeko modu bat izateaz gain, aukera ona izan daiteke txikienak etxean normalean baztertzen dituzten elikagaiak probatzera animatzeko, eta, hala, haien dieta gero eta askotarikoagoa eta, beraz, orekatuagoa izan dadin.

Kanpoan jatea kaltegarria izan daiteke haurren batek jateko arazoak dituen familientzat. Oro har, barazkiek, frutek eta arrainek bezain osasungarriak eta elikagarriak diren elikagaiak alde batera uzteko joera dute, eta pasta, gozokiak eta xerrak aukeratzen dituzte, are gehiago arrautza-irinetan pasatuta, urdaiazpikoz eta gaztaz beteta edo patata frijitu ugarirekin.

Etxetik kanpo jatean, haurrak normalean jaten ez dituen elikagaiak probatu ahal izango ditu, modu desberdin eta originaletan kozinatuta, hainbat zaporetara ohitu dadin, etxean ez dadin arazorik egon mahaian esertzean. Garrantzitsua da bere gutiziei kasurik ez egitea eta ahalik eta elikagai gehien probatzera ohitzea.

Jatorrizko barazkiak

Jatetxe batean, haurrek nahiago dute pasta- edo arroz-plater on bat aukeratu, entsaladak plater berdeekin eta zaporerik gabekoekin lotzen baitituzte. Izan ere, gero eta denbora gutxiago dago sukaldean aritzeko, eta, horregatik, batzuetan ez da jakien aurkezpena kontuan hartzen, faktore garrantzitsua baita jateko gogoa zabaltzeko, batez ere haurren kasuan.

Jatetxeetan, ordea, entsalada landuagoak aukera daitezke, osagai gehiago dituzte eta horien koloreak haurren interesa piztu dezake. Adibidez, entsaladak koloretako pastarekin, arrozarekin, arrain-makilatxoekin, erremolatxarekin, artoarekin edo cherry tomatetxoekin entsalada oso plater gozagarria izan daiteke haientzat.

Etxetik kanpo, normalean jaten ez dituen elikagaiak probatu ditzake haurrak, modu desberdin eta originaletan prestatuta, zapore berrietara ohitzeko.

Antzeko zerbait egin daiteke barazki-platerekin; etxean, normalean, patatekin egosita prestatzen dira. Haurrek gutxitan sartzen dituzte horrelako platerak beren elikagai gogokoenetan, baina ideia hori aldatzen has daiteke berenjena beteak, barazkiak eta barazkiak txitxi-burruntzietan, salteatuta, papillote eran edo hainbat saltsarekin dastatzeko aukera badago.

Arrainaren arazoa

Etxetik kanpo bazkaltzea edo afaltzea une egokia da haurrek hainbat saltsarekin (budina edo enpanada) arraina probatzera anima daitezen, eta horrela haien zaporea zein atsegina den ikus dezaten. Segur aski, haiek haragi-plater bat aukeratzeko joera izango dute, baina baliteke arraina eskatzea, gurasoek hala egiten dutela ikusten badute. Gainera, jatetxeek era askotako platerak eskaintzen dituzte, etxean prestatzen ez direnak eta haurrak arraina onartzeko modu egokia izan daitezkeenak. Adibidez, atunez betetako arrautzak, bakailaoz betetako piperrak edo arrain- eta itsaski-kroketak.

Azkenean haragia hautatzen den elikagaia bada, hobe da landare-hornigaiarekin laguntzea, hau da, piper edo barazki salteatuekin, haurrari erakusteko patata frijituez bestelako elikagaiak daudela, xerra batekin laguntzeko.

Postre gozoak

Jakina da haurrek ahultasun berezia dutela gozokiengatik. Horrelako apeta batek ez du arazorik sortzen noizean behin egiten bada, baina interesgarria da ikusaraztea jatetxeetan, tartez eta pastelez gain, badira frutekin egindako beste aukera osasungarri batzuk ere, eta horien koloreak eta zaporeak gozogintzako errezeta asko gainditzen dituzte. Horregatik, garrantzitsua da fruta-irabiaki naturalak, mazedoniak eta frutak jogurtarekin eta gazta fresko edo izoztuarekin aukeratzera eta probatzera animatzea. Postre horiek, jatetxe askoren gutunean eskuragarri izateaz gain, oso errazak dira etxean egiteko.

Janari azkarra

Img hamburguesa1
Egun berezia bada, adibidez, haurraren urtebetetzea, eta berak aukera badu, baliteke janari lasterreko jatetxe bat aukeratzea. Mota horretako elikagaiak ez dira arriskutsuak osasunerako, baldin eta horiek kontsumitzea ohitura bihurtzen ez bada; izan ere, eskaintzen diren platerak, oro har, kolesterolean eta gantz saturatuetan aberatsak dira, eta horiek odoleko kolesterol-maila handitzen laguntzen dute. Beraz, komeni da noizean behin establezimendu horietara joatea, txikienei elikadura-ohitura osasungarriak erakusteko.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak