Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Txiklea mastekatu, erne?

Txiklea ez da zimurtzen, baina jateko gogoa arindu dezake, eta zapore eta energi handiagoko beste elikagai batzuen bidez garratza kendu

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2013ko maiatzaren 14a
Img chicle globo listp Irudia: katybate

Bai, bai: txiklea mastekatzeak lagundu egiten du pisua kontrolatzen. Zenbait esperimentuk frogatu dute jan aurretik txiklea mastekatzeak murriztu egiten duela jateko motibazioa, gosea gutxitu eta energia hartu. Funtzio “osasungarriak” ematea ludikoa baino haratago doazen gozoei (txikleak barne), ez da berria. Izan ere, gustu desberdinetako txikleak izaten dira, iraupen luzekoak edo zapore desberdinekoak, “hortzak zuritzea”, “gaizkiari aurre egitea”, eta are argaltzeko moduko eragina dutenak. Zer da egia? Mastekatzeak asetasun-sentsazioa eragiten du? Ahoan txiklea edukitzeak beste elikagai batzuk jatea eragozten du? Ba al dute paperik txikleak erabiltzen dituzten eztitzaileak pisuaren kontrolean? Hurrengo artikuluak galdera hauei erantzuten die.

Img chicle globo
Irudia: katy bate

Txiklea jan ez, baina gosea eragin dezake

Img chicles art
Irudia: bruno neves

Zapore oso zehatz edo biziarekin zerbait dastatzean edo murtxikatzean sortzen den estimulu sentsorialak, kaloria gutxirekin edo bakar batek ere ezin du irentsi jateko gogoa, eta zapore bereko beste elikagai batzuk baino kaloria gehiago ditu. Hori estrategia baliagarria da pisua galtzeaz arduratzen direnentzat eta kalorietan mugatutako dieta egiten dutenentzat, edo beren pisuan mantendu nahi dutenentzat eta gizentzen ez dutenentzat. Kasu horietan, maskorra maskorra izan daiteke. Edo ez.

Leeds-eko Unibertsitateko Zientzia Psikologikoen Institutuko (Erresuma Batua) esperimentuen emaitzak, txikleak apetituaren erregulazioan dituen eraginei buruzkoak, positiboak dira. Egileek txikipen txiki bat hauteman zuten, baina adierazgarria, aperitiboak irenstean (kontsumoa,% 10 txikiagoa), txiklea ordu artean jan zutenen artean, egin ez zutenekin alderatuta. Saio honetan, txiklea murtxikatzea, gutxienez 45 minutuz, nabarmen kendu zuen gosea, gosea eta ogitartekoen atsegina, osotasun-sentsazio handiagoari lotuta.

Txiklearen zaporeak eragin dezake ondoren jaten den horretan

Bazkaldu baino ordu edo minutu lehenago txiklea murtxikatzeak gosea baretu egiten du eta, beraz, ordu artean ez ziztatzeko edo asperdura, kezka edo antsietateagatik ez jateko laguntza izan daiteke.
Hala ere, Buffaloko Unibertsitate amerikarreko Ariketa eta Nutrizio Zientzien Sailak egindako azterketan, ñabardurak ematen dizkiete emaitza horiei. Ikerketa horren egileek egiaztatu zuten txiklearen zaporeak eragina duela ondoren gertatzen den horretan. Hala, menda-txikleak jateak ez zuen eraginik izan behar guztizko energian, ez eta snack-kontsumoan ere, fruta zaporezko txikle-kontsumoarekin alderatuta, edo maskar-goma ez hartzearekin alderatuta.

Glasgow Caledonianeko Unibertsitateko Psikologia Sailak Erresuma Batuan egindako beste esperimentu batek beste ñabardura bat dakar: maskuriaren gomak apetitua eta desioa kentzen ditu, baina ez aperitibo gaziengatik, ez eta ogitarteko gaziengatik ere. Datu horiek kontrastatzen dute, neurri batean, Estatu Batuetako Purdue Unibertsitateko Elikagai eta Nutrizio Sailekoekin, ez baitute laguntzen apetituaren gaineko murrizte-efekturik, ez eta epe laburreko hartzerik ere txikle edulkoratuak, ezta jan osteko bi ordu eta gose denean mastekatu ere.

Txikleak antsietatea eta zerbait txikitzeko gogoa murritz ditzake, baina ez du argaltzen

Ikerketa gehienek diotenez, txiklea jateak antsietatea eta pikatzeko probabilitatea murriztu ditzake, eta, ondorioz, pisua kontrolatzeko estrategietako elementu gisa har daiteke. Hala ere, ezin da okerreko mezua eraman, txiklea jatea ez delako egia, ez baita egia. Desegokia izango litzateke, halaber, txiklearen osagai batzuen “asegarria” gaitasunaren mezua aldatzea. Apetitua murrizteko efektu hori ahoan zerbait dastatzeko estimulua baino gehiago probatzen da, gustu atseginarekin, eta, gainera, ahoan aire gehiago irenstean aire gehiago irensten da.

Txiklearen zaporeak eragina du jaten den horretan

Menda-zaporekoak diren txikleak frutak kontsumitzeari saihets diezaioke, elikagai osasungarrien adibide gisa. Zaporearen freskotasunari esker, txikle hauen gustuaren efektu murriztailea gehitzen da, eta horrek azal dezake frutek apetasunik txikiena izatea. Eating Behaviors zientzia-aldizkariak, 2013ko apirilean, emaitza horren berri eman zuen, hain zuzen ere, Estatu Batuetako Buffalo Unibertsitateak egindako esperimentuetan harrigarriena.

Gomendatutako fruta gutxiago jateak kalte egin diezaioke dietaren kalitateari. Gainera, astebetean txiklea hartu zuten parte-hartzaileek janari gutxiago kontsumitu zuten, baina horrek ez zuen ekarri energia-ekarpen txikiagoa, elikadura-profil txarragoarekin energia gehiago irensten baitzuten.

Txikleak neurriz gain hartzea eta efektu libragarria

Gaur egungo merkatuan, ekoizpen-lerroa “azukrerik gabeko txikleak” da. Ondorioz, espero den zapore gozoa lortzeko, kaloriarik gabeko gehigarri edulkoratzaileak eransten zaizkio, hala nola “poliolak” edo “azukre-alkoholak”. Hauek dira erabilienak: sorbitola eta sorbitol xarabea (E-421), manitola (E-421), isomitola (E-953), xilitola (E-976), maltitola eta maltitol xarabea (E-965).

Azukrerik eta kaloriarik ez duten arren, komeni da horrelako edulkoratzaileak dituzten txikle gutxiago jatea, eta gogoan hartzea haurrek ez dutela aholkatzen. Poliolak erantsita dituzten produktuek eragin libragarria eragin dezakete, eztitzaile horiek modu motel eta osatugabean xurgatzen baitira hesteetan. Eragin libragarria azkarrago agertzen da eta handiagoa da haurrengan, gorputz-pisu txikiagoa duelako.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak