Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Txokolatea: Zer mota daude eta zer ezaugarri dituzte?

Ezaugarri ezberdinak dituzten txokolate-mota ugari daude, baina azukre eta gantz ugari daukate denek

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2013ko martxoaren 29a
img_chocolate tipos listg

Txokolatea kaloria, gantz eta azukreetan aberatsa da. Hori dela eta, “alferrikako” elikagaien taldean dago. Horrek esan nahi du nutrizioaren ikuspegitik ez dela beharrezkoa, elikagai eta osagai guztiak (osasunarentzat onuragarriak direnak barne) beste elikagai batzuetan aurki baitaitezke. Baina txokolatea beste bat bezalakoa al da? Denek dute osaera bera? Hurrengo artikuluak azalduko digu zein txokolate-mota dauden, nola bereizten diren, zer-nolako nutrizio-ekarpena duten eta zergatik kontsumitu behar den.

Txokolate-motak eta horien ezaugarri nutrizionalak

Irudia: bhofack2

Espainiako Elikagai Kodearen arabera, txokolatea kakao-hautsa edo kakao-pasta eta hauts bihurtutako azukrea nahasten dituen nahasketa homogeneoa da, eta horri kakao-gantza erantsi dakioke. Nolanahi ere, kakaoaren osagaien %35 eduki behar du, gutxienez.

Era berean, txokolate mota ezberdinak bereizten ditu: txokolate esnea, fruitu lehorrak, zerealekin eta frutekin.

Gainera, kakaoaren, txokolatearen eta kakao-gantzaren deribatu bereziak identifikatzen dira, hala nola kakao azukredunak (irinak dituena edo gabe), txokolate bereziak eztia, malta-estraktua, arrautzak, kafea… Erregimen txokolatedunak, txokolate beteak eta bonboiak.

Laburbilduz, oso erraz nahasten da. Ba al dago modurik horiek multzokatzeko eta erraz bereizteko moduan? Bai. Hauek dira txokolate-mota ohikoenen arteko desberdintasun nagusiak:

  • Txokolate beltza. Gutxienez, %43 kakao eduki behar du. Kakao-edukia zenbat eta handiagoa izan, orduan eta zapore mikatza du, eta azukre eta gantz gutxiago.
  • Esne-txokolatea. Definizioa erraza da, txokolate esneduna, berez, txokolate mota baita, produktu honen osagai bereizgarriei esnea erantsi baitzaie.
  • Txokolate zuria. Kakao-gantzarekin, azukrearekin eta esnearen gai solidoekin egindako produktua da.
  • Txokolatea fruitu lehorrekin edo zerealekin. Txokolate baten (bakarrik edo esneduna) deribatua da, eta hur-hurrak, almendrak, intxaurrak, pinaziak edo zereal txigortuak, osoak edo zatituak gehitu zaizkio.
  • Txokolatea frutekin. Txokolate bakar edo esneduna da, eta %5 eta %40 artean gehitu zaizkio, osorik edo zatituta, lehortuta edo konfitatuta. Gure inguruan, laranja zatiak dituen txokolatea da barietate preziatuena eta ezagunena.

Txokolatearen ekarpen nutrizionala

Txokolatea oso elikagai energetikoa da, hau da, kaloria asko ematen ditu gantz eta karbohidrato ugari dituelako (horietako gehienak azukreak dira). Nutrizioaren ikuspegitik, hiru txokolate-mota nagusien arteko aldeak ez dira funtsezkoak:

Txokolate motaEnergia (kcal/100 g)Gantzak (g/100 g)Gantz saturatuak (g/100 g)Azukreak (g/100 g)
Txokolate beltza52062142
Txokolate esneduna534311854
Txokolate zuria566332056

Horri dagokionez, txokolate beltza hautatzeko gomendioa, nutrizio aldetik duen profila baino gehiago, flabonoide gehiago dituelako da, eta substantzia horiei eragin onuragarriak ematen zaizkie bihotz-hodietako osasunarentzat, eta kontzentrazio handiagoa dute kakao-portzentaje handieneko txokolateetan.

Txokolatea: zergatik moderatu kontsumoa

Irudia: CONSUMER EROSKI

“Alferrikakoak” diren elikagaientzat, adibidez, txokolatea, ez dago gomendatutako kontsumo erraziorik. Jaten bada, neurriz egitea gomendatzen da. “Moderazio” hitza oso subjektiboa da eta interpretazio ugari ditu. Hala eta guztiz ere, ez dago kopuru horretatik gora jateari lotutako kalteak ongi finkatuta daudenik; beraz, zaila da gomendatutako kopuru bat edo gehienezko kontsumo-muga batzuk ezartzea.

Edonola ere, kontuan izan behar da txokolatea elikagai bat dela, azukreak eta gantzak oinarri hartuta, kaloria gutxi ematen dituena, eta, gure bizimodua oso aktiboa izan ezean (bai lan-mailan, bai aisialdian), erraza dela hainbeste kaloria hartzea, bai eta populazioaren gehiengoak gehiegi kontsumitzen dituen bi mantenugai horiek ere.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak