Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Txokolatearen inguruko bost mito eta egia

Txokolateak hainbat mito eta zalantza ditu, zapore, konposizio eta kontsumo aldetik sortzen direnak

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2013ko martxoaren 22a

Txokolatea kaloria eta azukre bezain elikagai erakargarria da. Ideia bat egiteko, 100 gramok 500 kaloria ematen dituzte. Koipe eta azukre ugari duelako gertatzen da hori, kakao hautsa hautsean eta kakao-gantz hautseztatua (gehitu edo ez) nahastean lortzen baita txokolatea. Osagai baten eta bestearen kopuruak aldatu egin badaitezke ere, gutxienez kakaoaren osagaien %35 izan behar du. Baina txokolatea, zaporeagatik, osaeragatik eta kontsumoagatik, hainbat mito eta zalantza ditu. Antsietatea baretzen al da? Gizentzen duzu? Aleak sortzen ditu? Estimulagarria da? Hurrengo artikuluak galdera horiei eta beste batzuei erantzuten die.

Irudia: AndreIgorulko

1. Txokolateak antsietatea arintzen al du ala estimulatzailea da?

Irudia: bhofack2

Txokolate-kontsumoaren ondorioak askotarikoak eta kontraesankorrak dira. Batzuek efektu estimulatzaileak ematen dizkiote, baina beste batzuek urduritasuna eta antsietatea arintzen laguntzen dute.

Emozioen eta elikaduraren arteko erlazio konplexutik haratago, kakaoak, alde batetik, azukre eta koipe kopuru handia dauka, eta, era berean, hartzitzearen ondoriozko sentsazio atsegina.

Beste alde batetik, nerbio-sistemaren estimulatzailetzat hartzen diren konposatuak, hala nola kafeina eta teobromina, izan litezke txokolatearen ustezko sentsazio estimulatzailearen erantzuleak, kontsumitu duenaren gogo-egoera hobetzeko gai baitira. Hala ere, Elikagai Segurtasuneko eta Nutrizioko Europako Agintaritzak (EFSA) aztertu du efektu hori, eta, ondorioz, ez dago kausa-efektu erlaziorik, eta, beraz, ez dago mito hori berresten duen ikerketarik.

Hori dela eta, haurren txokolatea mugatzea gomendatuz gero, azukre eta gantz gehiago ematen dute, kafeina edukia baino. Kakaoaren jatorriaren arabera, 5 eta 20 mg artean egoten da 100 gramo bakoitzeko, eta, gehienez, egunean kilo bakoitzeko 2,5 mg izaten dira. Hori dela eta, 20 kg eta 1 kg txokolate artean hartzea komeni da.

2. Txokolatea onuragarria al da sistema kardiobaskularrerako?

Antzinatik, txokolateari propietate osasungarriak eman zaizkio, eta horiek, azken urteotan, arrisku kardiobaskularreko hainbat faktoreren onurak izan dira. Zenbait ikerketaren arabera, kakaoan dauden konposatu aktibo batzuek (flabonoideak, adibidez) sistema kardiobaskularreko zenbait parametro hobetu ditzakete. Kasu honetan, EFSA ere adierazpen horiek babesten dituen ebidentzia zientifikoa bilatzeaz arduratu da. Eta nabarmendu du ez dagoela loturarik kakaoaren flabonoideen kontsumoaren eta oxidazioko odol-lipidoen babesaren artean, ez eta odol-presio normalaren mantentzearekin ere.

Erakunde horrek berak, ordea, uste du kakaoaren flabonoideen 200 mg hartzeak (flavonoideetan aberatsa den 2,5 g kakao-hauts edo flabonoideetan aberatsa den 10 g txokolate beltz) lagundu egiten duela odol-hodiak dilatatzen. Edonola ere, txokolate-kontsumoaren onurak kakaoaren flabonoideen ondorio dira, eta txokolate beltza aukeratzea gomendatzen da, osagai horretan portzentaje handiagoa baitu.

3. Txokolatea gizendu egiten al da?

Irudia: viperagp

Elikagai bakar bat ere ez da, berez, pisu-igoeraren eragile zuzena. Egia esan, gehiegizko pisuaren kausak oso konplexuak dira, eta gizentasuna faktore multifaktoriala da gehienetan, non ingurumen- eta kultura-faktore jakin batzuek errazago sortzen duten joera genetikoa. Hala ere, onartzen da, kasu askotan, kontsumoaren eta energia-gastuaren arteko desoreka dela pisua. Kaloria gehiegi kontsumitzea eta gastatzea ez da organismoan metatzen. Esparru horretan, txokolatea, energia-dentsitate handiko elikagaia denez, neurriz hartu behar da. Hala ere, egunean zehar kontsumitutako energiaren guztizko zenbaketa (txokolatetik datozen ala ez) pisu-igoeraren eragilea edo ez da.

4. Txokolatea jaten baduzu, aleak ateratzen zaizkizu?

Elikaduraren eta aknearen arteko harremana oso interesgarria da, eta elikagai horien artean txokolatea, esnekiak eta elikagai koipetsuak daude. Ikerketen arabera, populazioaren portzentaje handi batek elikagai jakin batzuen (txokolatea, adibidez) jatearen lotura du, eta, ondorioz, aleak agertzen dira. Hala ere, gaur egungo ebidentzia zientifikoan oinarrituta, ez dago froga erabakigarririk elikagaiak oro har, eta txokolatea bereziki, aknearen eragile izan daitezen.

5. Azukrerik gabeko txokolatea "light" da?

Irudia: gorkemdemir

Gaur egun, txokolate-motak oso zabalak dira. Azukrerik gabeko txokolatea da gehien agertzen denetako bat. Osagai horren kopuru handiaz jabeturik, eta osasun-agintariek dietan muga dezaten, txokolate-ekoizleek azukrearen ordezko osagaiak dituzten txokolateak garatu dituzte. Edozein barietatetan, azukrea (sakarosa) beste edulkoratzaile batzuekin ordezka daiteke. Gehienetan, azukreak ez kalorikoak edo kaloria gutxiagokoak diren eztitzaileak izaten dira, hala nola polialalkoholak (maltitola, eritritola, sorbitola) eta estebia.

Hala, kaloria gutxiago eta azukre-edukia txikiagoa da, eta, horregatik, sarritan, kaloriak eta/edo azukreak kontrolatzen dituzten herritarrentzako produktuak dira. Adibidez, pisu gehiegi duten pertsonak eta diabetesa dutenak. Polialkoholak azukrerik gabeko txokolateetan erabiltzen dira maiz, eta kaloria gutxiago emateaz gain, gluzemian beste karbohidrato batzuek baino eragin txikiagoa dute. Horrek aukera ematen du, beti, nutrizio-etiketa eta dagozkion kalkuluak irakurri ondoren (pazienteak berak maiz egiten ditu, bere gaixotasuna eta tratamendua ezagutzen ditu, edo dietista-nutrizionista), eta txokolatea, osagai gisa, azukrea baino gehiago kontsumitzen du.

Hala ere, azpimarratu behar da azukrerik gabeko txokolatea ez dela "kontsumo askeko" edo "kaloria gutxiko" elikagaitzat hartu behar; izan ere, azukre gutxiago eduki arren, 450 kcal/100 g inguru ematen ditu.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak