Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Uda eta haurrak: zenbat freskagarri, izozki eta irabiaki?

Dibertigarriak izatearen itxuraz, udako joera eta ohitura batzuek eragin negatiboa izan dezakete haurren dietan eta osasunean

Img helado ninas hd Irudia: d.travnikov

Haur gehienentzat uda zoriontsua eta dibertigarria da, errutinak ustekabez eta inprobisazioz ordezkatzen dituena. Aldaketa hori, zenbait alderditan (ordutegi zurrunetan, madrugoietan edo ikastetxeko eginbeharretan, adibidez), kaltegarria izan daiteke eguneroko bizitzako beste alderdi batzuetan, elikaduran adibidez. Hurrengo artikuluan udako joera eta ohitura batzuk aztertzen dira. Joera horiek, dibertigarriak izaki, seme-alaben dietari eta osasunari kalte egin diezaiekete.

Img helado ninas
Irudia: d.travnikov

Uda: pisua handitzea eta sedentarismoa haur askorentzat

Iritsi da uda, eta aldizkari eta web orri gehienak kolorez janzten dira, freskagarri, gozo eta polibbitaminez hitz egiteko; hauek dira: zukuak, irabiakiak eta izozkiak, freskagarri azukretsuak edo diseinu erakargarriko edari isotonikoak. Produktu horiek guztiek hobeto elikatzen laguntzen dute edo udaz gehiago gozatzen dute? Batzuetan, komeni da korrontearen kontra joatea, ez sinestea ezarritako lekuetan, eta norberak pentsatzea dirua ordaindu aurretik.

Izan ere, gogoan izan behar da udan haur asko gehiegi igotzen direnean, kaloria hutsez betetzen direla. Hori gertatzen da, batez ere, sektore behartsuenetan; izan ere, ez dute beti seme-alabak udalekuetan, kanpamentuetan, tailerretan edo udako kaskoetan jasotzeko aukerarik, ariketa fisikoa, jokoak, kirola, hondartza ibilaldiak eta monitoreek gainbegiratutako era guztietako jarduerak egin ditzaten. Hau da, txiki askok udako ordu sedentario gehiago dituzte, urteko beste garai batzuetan baino, lau murgilaldi izan ezik, hilean herriko igerilekuan.

Beste kasu batzuetan, sedentarismo hori, gainera, kontsola, tableta edo telebista ordu eta orduekin elikatzen da; izan ere, aitona-amonak ez daude trosta gehiegi. Hain zuzen ere, udan, guraso askok familia-bizitzarekin oso bateragarriak ez diren ordutegiak dituzte zerbitzu-sektorean.

Udako tentazioak

Pentsa genezake, oporretan daudenez gero, hondartzara edo igerilekura gehiegi joan ezin badira edo inongo jardueratan izena eman ezin izan badute, nutrizioaren ikuspegitik, uda luze eta bero bat hartzen dutela.

Udan, izozki eta azukreak, azukre-izozkiak, fruta eta azukreak, azukre-izozkiak eta azukreak, azukre-izozkiak, azukre-izozkiak, azukre-izozkiak, azukre-izozkiak, azukre-izozkiak, azukre-izozkiak, azukre-izozkiak, azukre-izozkiak, azukre-izozkiak, azukre-izozkiak… Hori guztia, panpinez, hainbat jostailuz, arkatz, koaderno, pelutxe eta haurrentzako ipuinez inguratuta eta 10-15 metro karratu baino gutxiagoan konprimituta.

Panorama ez da oso atsegina. Eta, gutxi balitz bezala, zenbait ikerketak erakusten dute horrelako produktuen kontsumoa ez dagoela hain estu lotuta udan. Egun, urte osoan izozkiz beteta dauden milaka etxeko izozkailuak ikus daitezke, eta bereizi gabe kontsumitzen dira, ezer berezirik egin gabe.

Era berean, produktu bat osasungarri, elikagai freskagarri eta dibertigarri gisa mozorrotuz gero, arrisku ezkutuak ditu. Horren adibide da jogurt izoztua, terrazetan eta taberna, kafetegi eta izozkitegietan indarrez sartu dena. Arriskuak azukre kopuruan daude eta, batez ere, gainean eransten zaion topping-ean, zeinak kaloria ugariko ponpa bihurtzen baititu, Julio Basultto dietista-nutrizionistak azaltzen duenez.

Haurrentzako aukera osasuntsuenak udan

Orduan, zer geratzen da uda honetan pixka bat dibertitzeko? Itsasoan edo igerilekuan igeri egitea, baso-bide itzeletan paseatzea, ibaietako ur eta aintziretako ur freskoetan bainatzea, pinudi baten itzalpean liburu on bat irakurtzea…

Eta etxera iristean, denboraldi honetako fruta fresko tipikoa jatea, adibidez, sandia, meloia, abrikotak, melokotoiak edo gereziak, xehatu, irabiatu, azukrea gehitu eta sukaldeko tresnak zikintzea pentsatu gabe. Proposamen horiek oinarrizkoegiak eta atzerakoiak badira, gogoratu fruta freskoa osasungarria dela, zuntza eta azukre naturalak eta sagia dituela. Gainera, gero eta moda gehiago dago: bizimodu lasaia, lasaia eta konplikatua, ohiko azokatik pasatzen da, eta noizean behin erabiltzen den katigach gehiegi gabeko sukaldaritza. Gero ez dakigu non sartu.

Gogoan izan behar dugu ura hidratatzeko edaririk onena ura dela, nahiz eta iragarkiek behin eta berriz azpimarratzen duten freskagarri eta edari energetikoak eta isotonikoak “aukera” direla. Hotz- eta zapore-ohar bat jarri nahi izanez gero, ur-basoari limoi-tanta batzuk eta forma dibertigarriak dituzten bi izotz-koskor erants dakizkioke.

Beste ideia bat? Gazpatxo aberats eta fresko bat eskaini bekatutakoei. Pentsatzekoa da haurrei ez zaiela gustatzen zerbait azidoa, gazpatxoa, adibidez, ez baita egia. Familia askok haur txikiei eskaintzen diete harrera ona, eta oso edari elikagarri eta freskagarri batez gozatzen dute.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak