Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Uda ona da gure dieta hobetzeko

Ohitura dietetikoak aldatzea ez da beti erraza; horregatik, garrantzitsua da nola egin jakitea eta aldatzeko zein unetan garen gehien jakitea.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2015eko abuztuaren 19a
img_hacer ensalada hd

Elikadura-eredu desegokiek eragin handia dute gaixotasun kronikoak izateko arriskuarengan: obesitatea, 2 motako diabetesa edo minbizi-mota batzuk. Zoritxarrez, elikagai osasungaitzak hartzeak elikagai osasungarrien kontsumoa baino azkarrago hartzen du. Beharrezkoa da, beraz, gure dieta-ohiturak aldatzea. Baina hori ez da lan erraza. Horregatik, aitortu behar da zein unetan garen aldaketak egiteko joera gehien. Artikulu honek azaltzen du zergatik izan daitekeen uda une horietako bat, eta dieta hobetzeko kontuan hartu beharreko gai garrantzitsuak jorratzen ditu.

Img hacer ensalada 01
Irudia: photographee.eu

Uda, elikadura eta osasuna

Udan, herritar askok denbora gehiago izaten dute. Horrek aukera emango digu irakurtzeko, filmak edo dokumentalak ikusteko, maite ditugun pertsonekin hitz egiteko, paseatzeko, ariketa fisikoa egiteko eta, zergatik ez, gure dieta-ohiturak aldatzeko. Aldaketa bat egin nahi izanez gero, ordea, aldaketa hori justifikatuta dagoela jakin behar da. Horrek honako galdera honetara garamatza: Elikadura gure osasunean hain garrantzitsua da?

Galdera horri erantzuteko, onena da Lukas Schwing shackll eta Georg Hoffmann doktoreek (Vienako Unibertsitatea (Austria) egindako azterketa aztertzea. Ikertzaile horiek ikerketa harrigarria argitaratu dute 2015eko maiatzean, milioi bat pertsona baino gehiagoren elikaduraren eta osasun-egoeraren arteko harremana baloratu duena. Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics zientzia-aldizkarian jasotako lanak ondorioztatzen du kalitate dietetiko hobea izateak arrisku gutxiago dakarrela, eta, ondorioz, garaiz hiltzeko arriskua txikiagoa dela. Minbizia, 2 motako diabetesa edo gaixotasun kardiobaskularrak izateko arriskua ere murrizten da (hiru gaitz horiek jasateko aukerak %15 eta %22 bitartean murrizten dira).

Ohitura aldaketa udan: ez da nahikoa jakitea

Elikadurak osasunean duen garrantzia ezagutzeaz gain, gure dieta-ohiturak aldatzeko fisikoki eta psikologikoki prestatuago noiz gauden baloratu behar dugu. Egoera pertsonalak erabakigarriak dira gure ohituretan aldaketak edo hobekuntzak planteatzeko, dietetikoak izan ala ez.

Hau da, ez da zentzuzkoa herritarrek beren ohiturak aldatzea, beren testuinguru fisiko, sozial, ekonomiko edo laborala kontuan hartu gabe, 2014ko urtarrilean National Institute for Health and Care Excellence (NICE) erakundeak argitaratu zuen eta Erresuma Batuko National Institute for Health and Care Excellence erakundeak argitaratu zuen gidan.

Dena den, pertsona askorentzat uda ona izan daiteke bere ohitura dietetikoak berrikusteko eta horiek nola hobetu planifikatzeko. Udan denbora gehiago edukitzeak eta familiakoekin, lagunekin edo profesional sanitarioekin hitz egiteko, errazagoa izango da ohiturak aldatzea.

Plangintzak kontuan izan behar du ikuspegia denboran mantendu behar dela, eta ez duela hilabete batzuk bakarrik iraun behar. Hala, dieta-eredu berria ez bada egokitzen gizabanakoaren (edo familiaren) nahietara, nekez eutsiko zaio. Hori dela eta, dietista-nutrizionisten laguntza eskatzea zentzuzkoa da, aholku dietetikoak pertsonalizatzeaz gain, bere tradizioa, kultura, ekonomia eta erlijioa ere pertsonaliza ditzaten. Nolanahi ere, eredu horren oinarriak landare-jatorriko elikagai gutxi prozesatuak izan behar ditu protagonista, “Hamar aholkuak bihotza zaintzeko” artikuluan zabaltzen den bezala.

Etiketak:

diabetes Dieta uda

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak