Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Uda ondoren dieta egitea, ez dabil beti

Dieta egitea, baina argaltzea egia da dieta zorrotzak, bat-batekoak eta aholkularitza profesional egokirik gabeak egiten dituzten pertsona askorentzat.

Img pesarse Irudia: Laura Nubuck

Uda ondoren, ohitura dietetiko desegokien ondorioak nabariagoak dira. Orduan hasten da berriro elikadura zaintzeko asmoa, pisua jaisteko. Hala ere, dieta egitea, baina argaltzea ez da bat-bateko eta aholkularitza profesionalik gabeko erregimen hipokalorikoen ondorioetako bat. Askotan, estetika da dieta egiteko pizgarri nagusietako bat, osasuna lehenetsi ordez; beraz, argaltzeko aukeratutako metodoa eta emaitzak ez dira askotan egokiak. Zentzuzkoa eta osasungarria zera planteatzea da: ea merezi ote duen urtez urte gurpil zoro horretan jarraitzea, joerengatik eta modengatik gehiago argaltzea, beharragatik baino. Pisua galdu behar bada, profesional baten esku jartzea berme bat da “errebote-efektu” edo “yo-yo” beldurgarria saihesteko, hau da, pisu berriari eusteko ezintasuna eta galdutako kiloak azkar eta nahi gabe berreskuratzea saihesteko.

Pisu-aldaketa etengabeak

Ohikoa da pisua azkar irabazten dela pentsatzea, eta gehiegizko kiloak galtzeak, berriz, denbora eta ahalegina eskatzen du. Hainbat ikerketa zientifikok, beren metodologian zorrotzak direnak, agerian utzi dute nola gertatzen diren pertsonen pisuan aldaketak bizitzan zehar. Ondorioztatu dute igoera une zehatzekin bat datorrela askotan, hala nola heldutasunarekin, independentziarekin (norberaren kontura bizitzen hastea, ezkontzea, etab.). edo gizartean finkatzea. Aldi berean, pisu-aldaketak, ohiko sinesmena izan arren, motelak eta ezinbestekoak dira. Urtean 0,7 kilo gehiago 25 urteko pertsona batek 73 kilo pisatzen baditu, 73,7 kilo pisatzen du lehen urtean, eta aldaketa hori, hasiera batean, ez da batere kezkagarria. Bigarren urtean, 74,3 kilokoa da kopuru hori, eta horrela, pixkanaka, 10 urteren buruan, pertsona horrek 80 kilo pisatuko lituzke. Kopuru hori gehiegizko pisutzat hartzen da, eta, garaiz balaztatzen ez bada, obesitate-kasu bat eragingo luke.

Aldaketa txikiak, hasiera batean alarmak sortzeko nahikoak ez direnak, urte batzuen buruan egiten dituzte. Gainera, aldaketa horietarako ez da batere eraginkorra epe luzera neurri puntual eta iragankorrak hartzea, lau hilabetean behin joera hori geldiarazten saiatzeko. Urte Berriko helburuek, maiatzeko “bikini operazioak” eta irailean normaltasunera itzultzeak ez dute funtzionatzen, bereziki, horretarako erabilitako irizpideek ohiturak eta bizimoduak beste ohitura osasungarriago batzuetara bideratzea ez badakarte. Urtean 0,7 kilo irabaztea oso gutxitan gertatzen den arren, datu horrek epe luzeko haztapen-irabazi txikien garrantzia erakusten du, bai eta bizimodu desegokia zenbait astetan ekintza puntualekin makillatzearen eraginkortasunik eza ere.

Dieta oso zorrotzek antsietatea eta autokontrolik eza eragiten dituzte, eta horrek portaera gaiztoen iraupena errazten du.

Pertsona askok argaltzeko dieta hasten dutenean izaten duten kezka-sentsazioetako bat da antsietatea. Planteamendu dietetiko zorrotzegi batzuek larritasun hori eragiten dute, aldaketa biologiko eta fisikoekin adierazten dena, hala nola adrenalina gehitzea. Horrek autokontrolerako gaitasuna murrizten du, eta portaera osasungaitzak betikotzen laguntzen du, hala nola gehiegi edo gutxiegi jatea. Egoera horretan, aholkularitza dietetiko egokia funtsezkoa da antsietatea saihesteko, argaltzeko dieta egiten bada. Dietista-nutrizionistak, gainera, eguneroko dietako kaloriak murrizteko moduak irakasteko gaitasuna, gaitasuna eta ezagutza ditu, aldaketa, garrantzitsua izan arren, deserosoa eta ez oso praktikoa izan ez arren, kontrakoa baizik. Ohiturak aldatzen hasten dira, bizitzan zehar iraun dezaketen ohitura osasungarriagoetara.

Dieten ohiko zikloa
Dieta egiteak ziklo berberak errepikatzea esan nahi du. Urte hasieran, uda hurbil dagoenez eta udako oporren ondoren, hiru une dira gehiegizko dietetikoak eta/edo ariketarik eza helburu berri eta onekin konpentsatzen saiatzen direnak.
Hala adierazten dute nutrizioan eta dietetikan espezializatutako osasun-profesionalek. Kontsulta horiek ugaldu egiten dira garai hauetan:

Uda ondoren, oporretatik itzultzean, seme-alabak ikasturtea hastearekin eta errutinara itzultzearekin batera, “aurretik eta ondoren” gaiari buruzko planteamendu serioak egiteko unea da. Baskulak pisua aurreko hilabeteetakoa baino handiagoa dela adierazten duenean, hasierako sustoa eta, agian, gehiegizko pisuak eragindako eragozpenak nahikoa dira dieta osasuntsu bati berriro heltzeko. Hala ere, helburu kronologikorik ez izateak, uda iritsi baino hilabete batzuk lehenago gertatzen den bezala, erraztu egiten du lana gogorik gabe planteatzea eta, lehenago edo geroago, alde egitea ere.

Urte Berria bat dator bizitza-estiloari bira emateko formulatutako asmo batzuekin. Erretzeari uztea, hizkuntzak ikastea edo kirol gehiago egitea kiloak galtzeko nahiarekin bat egiten dute.

Udaberriaren etorrera eta uda hurbil izatea ere une egokia da dieta egiteko. Aurreko aldian osasuna zaintzea argaltzeko ohiko arrazoia izan badaiteke ere, kasu honetan irudiak eta irudiak protagonismoa dute. Ez da kasualitatea garai honetan “mirarizko produktuen” publizitatea areagotzea (gantz-erredura, argalgarriak, lipoeskultoreak, etab.). argaltzeko era askotako dietak, eta argaltzeko espezialistei egiten zaizkien kontsultak nabarmen handitzea.

OSASUNA ETA FIGURA, KONPROMETITUAK

Obesitatea patologia kronikoa da, eta ezaugarri epidemikoak lortu ditu ia mundu osoan. Horri buruz hitz egiteko termino berri bat sortu da: “globesitatea”. Osasunaren gaineko ondorio larrietako batzuk ongi ezagutzen dituzte bai populazio orokorrak bai osasun-profesionalek. Arazo kardiobaskularrak, 2. motako diabetesa, arazo osteoartikularrak eta abar izateko arrisku handiagoa. Aldi berean, gehiegizko pisuak eta gizentasunak ere baldintzatzen dute gizentasuna dutenen irudia eta irudia.

Arrazoi bategatik edo besteagatik -osasuna edo irudia- edo bien konbinazioagatik, argaltzeko prozesuari ekitean, gomendagarria da pisu osasungarria galtzeari dagokionez ospe handia duten osasun-erakundeen eta zientzia-elkarteen gomendioei jarraitzea. Horiek bat datoz epe luzerako aldaketak planteatzean, lehen sei hilabeteetan hasierako pisuaren %5-10 inguruko galera-helburua finkatzean, eta hilabetean kilo bat edo bi baino gehiago galtzea iradokitzen edo proposatzen duten estrategiak alde batera uztean. Helburu horiek lortzeko, profesional baten esku jartzea komeni da.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak