Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Udako dietan bost aldaketa

Udan, elikaduraren helburua da azala eguzkiaren oxidaziotik babestea, behar adinako hidratazioa bermatzea eta janariarekin ardurarik eta errurik gabe gozatzea.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2012ko ekainaren 19a

Jateko eta harremanak izateko modua nabarmen aldatzen da eguraldi onaren eta beroaren etorrerarekin. Ez da gauza bera hilabete hauetan edo urtean zehar elikatzea. Eta aldaketak, gozamena eta plazera batzeaz gain, beste oinarri batzuk ditu. Udan, garrantzitsua da azala babesten duten mantenugaiak ematea, erretzen duten eguzki-izpien oxidazio-ekintzaren aurrean. Beharrezkoa da hidratazio nahikoa bermatzea, eta, jakina, janariarekin gozatzea, horrek gaixotu gabe eta baskularen gaineko erru-sentimenduen eragile izan gabe. Artikulu honetan bost ideia osasungarri eta zaporetsu nabarmentzen dira, udan mahaian are gehiago gozatzeko.

Img salmon bbq
Irudia: woodleywonderworks

Udan jatea: aldaketak, positiboan

Udan, naturak eskaintzen dizkigun jaki guztiez gozatzen ahal da, baina garai honen amaieran ez da harritu behar: irabazitako kiloak, kolesterolaren desorekak, azido urikoa edo azukrea. Gakoa da ohitura osasungaitz errepikatuak identifikatzea, udan betikotzen direnak, eta adimena eta ahoa elikadura-proposamen berrietara irekitzea, ohikoak ez baina hauek bezain gustagarriak direnak, edo gehiago.

  • Entsaladak, tomatea baino zerbait gehiago. Tomatea udako hilabeteetan gehien espero den barazkia da. Sasoiko tomateekin egindako entsaladak, gazpatxoak eta zukuak, beren gazitasun puntuan eta bildu berriak, zapore paregabea dute. Hala ere, artikulazioetako mina dutenek neurriz jan behar dituzte, familiako beste barazkiek bezala (solanazeoak), hala nola piperrak, berenjenak eta patatak. Kasu horietan, beste aukera batzuk ere atsegin dira: pepinoak, letxugak, endibiak edo espinaka gordinak entsaladan.

  • Lekaleak, beharrik gabe. Udako egun askorekin batera izaten den beroak eta ogitartekoak lekaleak galdu egiten dituzte asteko menuetan. Hala ere, elikagai horiek dituzten mantenugaien konpentsazioa gaindiezina da, eta, beraz, nahitaez hartu behar da astean. Udako plater gisa hartzeko sekretua aurkezteko eta egiteko modua aldatzea da. Erregosia eta gisatuak, egun hotzetan gorputza berotzen dutenak eta hain sendoak direnak, udan beste proposamen batzuekin ordezkatzen dira:

    Zopa arinak lekaleekin, hala nola garbantzuak, dilistak eta babarrunak, besteak beste.

    Krema hotz edo epel zaporetsuak, ilarrak edo babarrun gorriak izan.

    – Lekale-entsalada hotzak, ozpin-olioarekin edo belarren nahasketa aromatikoarekin beratzen uzten direnak eta jateko gogoa irekitzen dutenak, hala nola garbantzu-entsalada “oilar-mokoa” saltsarekin edo babarrun zuriena, leka eta izokinarena.

  • Barbakoa begetarianoak eta arrainezkoak. Barbakoak dira, udan, familiarekin edo lagunekin elkartzeko aitzakia bilatuena. Gonbidatuak originaltasunarekin harritzeko une aproposa dira. Horretarako, barbakoa begetarianoak erabil daitezke (barbakoa parrillan eginda, escalibada, kalabazinak, etab.). eta parrillan erretako arrain-plater gozoak (garaiko sardinak, hegaluzea plantxan, zapo-solomoak, arrain-burruntziak, otarrainxkak edo ganbak). Proposamen horiek ez dira bilerako bazkari esklusiboa izan behar, baina eskaintza gastronomikoaren parte izan daitezke betiko barbakoetan baino arinago jan nahi dutenentzat. Barbakoan ere erre daiteke fruta, eta goarnizio gozo oso originala izan daiteke.

  • Izozki naturalak eta frutazkoak. Dendek eta txiringitoek eskaintzen duten izozki-sorta oso ezaguna da. Hau da lokarri arrunta: kaloria, gantz eta azukre ugari, baina gozoa, mokadua. Proposamen osasuntsu eta arinena izozkiak, izotz-edariak, sorbeteak, irabiakiak eta zuku hotzak sasoiko frutekin prestatzea da, hala nola gereziekin, melokotoiarekin, marrubiekin edo arbeletxekoarekin.

  • Azkenburuko edo ordu arteko te hotza. Teak, beren gama zabal osoan (zuria, berdea, gorria, beltza), freskagarriak dira, espero den estimulua ematen dute eta egarria lasaitzen dute hotzak ere zerbitzatzen badira, izotza pikortuz edo limoi-zukuarekin nahastuz.

Udan, urteko gainerako kaloriak

Udan ez dugu behar urteko gainerako egunetan baino kaloria gehiago edo gutxiago, jarduera fisikoa egiteko erritmoa eta intentsitatea askoz handiagoak direnean izan ezik. Hala ere, igerilekuko bainuek, hondartzako edo mendiko ibilaldiek edo jolasek eragindako mugimendu handiagoak ez du justifikatzen gehiago jan behar izatea.

Marta Cuervo nutrizionistak, Fisiologian eta Elikaduran doktorea, azaldu duenez, “udako aste batzuetan, urtean zehar nagusi den eredu sedentarioa alde batera uzten dugu, baina horrek ez du esan nahi gastu kalorikoa metatzen dugunik”. Aditu horren iritziz, “erreferentzia bakoitzak izango du beti, eta, beste behin ere, oinez ibiltzeak eta autoa aparkatuta uzteak, eguraldi ona egiten duelako, edo ibilaldi luzeak egiteak ematen duen plazera aurkitzeak, denboran finka daitezkeen ohitura aktiboekin lotzeko aukera ematen du”.

Etiketak:

Dieta kaloriak uda

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak