Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Udako elikagai nagusiak

Udako fruta eta barazkiak, ur, zuntz, antioxidatzaile eta mikronutriente asko dituztenak, egokiak dira beroan elikatzeko

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2004ko ekainaren 29a

Gaur egun, berotegiko laboreak direla eta,
edozein elikagai izan daiteke urte osoan, baina sasoikoek askoz zaporetsuagoak eta elikagarriagoak izaten
jarraitzen dute. Hori dela eta, udan ezin
dira falta berenjena, tomatea, pepinoa, piperrak, gereziak,
meloia edo sandia bezalako elikagaiak.

Plater oso freskagarriak

Beroak estutzen duenean, jaki bat edo bestea aukeratzeko lehentasunak aldatu egiten
dira, neguan hartzen diren eltzekari trinkoek ez baitute udan gogo
handirik izaten. Aukera ona da lehen plater arin,
freskagarri eta elikagarria aukeratzea. Zopa hotzak eta kremak erraz egiten dira
eta oso gustagarriak dira urtaro honetan. Freskatu eta
elikatzen dute, normalean barazki, zereal edo patatekin egiten baitira.
Beraz, elikagai, zuntz eta antioxidatzaile ugariko platerak dira.Ur asko dutenez,
kaloria gutxiko platerak
izateaz gain, hidratazio egokia mantentzen laguntzen
dute. Vichyssoise-krema bat edo
barazkiz eta oliba-olioz egindako gazpatxo tradizional bat
aukera ugari daude.

Entsaladak udako plater nagusiak dira. Landare
ugarirekin egin daitezke, hala nola endibiekin, espinakekin, hainbat letxuga motarekin, tomatearekin, pepinoarekin, piperrekin, azenarioarekin, erremolatxarekin, tipularekin… Beraz,

plater arina eta oso elikagarria izango da, bitamina, mineral,
zuntz eta antioxidatzaile ugari baititu, eta, gainera, oso erakargarriak izango dira, kolore
handikoak baitira. Entsalada sendoagoa egin nahi
izanez gero, artoa, pasta,
arroza edo patata gehi daitezke, baita lekaleak ere. Horiek
karbohidrato konplexuak ematen dizkiote entsaladari, eta oso koipe gutxi edo batere ez. Eta
afaltzeko, entsalada oso bat baino ez da hobea, elikagai
proteikoak ere badituena, hala nola gazta-, tofu- edo arrautza-zatitxoak.

Entsaladak egiteko ez ezik, arrautza- edo seitan-plateretarako ere balio dute barazkiek; izan ere,
plantxan eginda, salteatuta
edo gordinik,
oso goarnizio gozoa eta elikagarria dira, eta, gainera, kolore-ukitua ematen diote platerari, eta askoz ere
erakargarriagoa bihurtzen da.

Postrerako, fruta freskoa

Udak fruta ugari eskaintzen dizkigu, eta horrek zaildu egiten du
horiei aurre egitea. Postre eta mokadu onenak dira, uretan
aberatsak izateaz gain, mineralak, bitaminak eta eragin antioxidatzailea duten hainbat substantzia
baitituzte, zuntz kantitate interesgarriak izateaz gain.

Frutek dituzten propietate nutritibo guztiak aprobetxatzeko modu egokia da mazedonia gisa hartzea. Kolore-, aroma- eta zapore-nahasketaren ondorioz, postrea oso erakargarria da, eta, gainera, oso
aukera egokia
da haurrek elikagai nutritibo horiek jan
ditzaten. Mazedonietan nahi adina fruta nahas daiteke: marrubiak, angurria,
meloia, kiwia, banana, gereziak, etab.

Hidratazio egokia mantendu

Dietan frutak eta barazkiak sartzeak lagundu
egiten du udako hilabete beroetan behar bezala hidratatzen, elikagai horiek ur asko
baitute. Hala ere, ez da ahaztu behar ura behar adina edatearen
garrantzia. Oro har, udan egunean bi litro
likido hartzea komeni da, baina kantitate hori aldatu egin daiteke, egiten
den ariketaren, pertsona bakoitzaren egoera fisikoaren
eta giro-tenperaturaren arabera.

Arreta berezia jarri behar zaie haurrei eta zaharrei, beroekiko
sentikorragoak baitira. Kasu horietan, eta hain ur kantitate handiak jatera
ohituta ez dauden pertsonetan, baliagarria
izan daiteke, kasu batzuetan, fruta- edo barazki-zukuak,
infusio hotzak… jartzea, baina ez ahaztu ura dela edari
gomendagarriena.

Hidratazio onak eta elikadura egokiak larruazala fresko eta osasuntsu sentiarazten
laguntzen dute, eta, gainera, azala egoera
onean mantentzen laguntzen dute, udan neguan baino gehiago,
eguzki-izpiek zahartzeari laguntzen
baitiote.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak