Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Udako freskagarriak, naturalean

Uda garaia frutak eta ura konbinatzeko denbora bikaina da, baita bitamina, mineral eta entzimaz beteriko landare-zapore berriekin saiakuntzak egiteko ere

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2014ko uztailaren 09a

Eguzkiak, larruazala lehortzen duen bitartean, D bitamina ematen dio gorputzari, baina bere esposizioak ere badu nolabaiteko eragin oxidatzailea, mantenugaiekin borroka egin behar duena. Egarria baretzen dute, elikatu eta hidratatu egiten dute, konbinazio perfektua eta posiblea izaten dute edari freskagarri naturalekin zuku, sorbetea, izotz-edari eta poloekin. Hurrengo artikulua ideia tradizional eta berritzaileen munduan sartzen da, etxeko limonada soil baten balioa onartzen du eta, aldi berean, sofistikazio maila handia lortzen du tomate ondu batekin.

Apio-limoia, edateko berrikuntza

Limonia-pitxer hotza, mendafinazko hojatxo batzuekin, freskotasunaren freskotasunaren sinboloa da. Erraz prestatzen da, eta norberak limonatzeko errezeta badu ere, oinarria ura eta limoia izan behar du. Azukre kopurua mugatzea komeni da, eta etxeko freskagarri honetan zapore gozoa ez aurkitzea. Osasungarriagoa eta freskagarriagoa izango da, zapore azidoa eta begetala indartzen bada.

Beste alde batetik, limonadak beste freskagarri batzuk sortzen ditu, izena kontserbatzeko eta gainerako guztia aldatzeko joerari jarraituz. Zer moduz apio eta pepinoarekin egiten bada? Bi barazkiak ausartu eta likidotu baino ez da egin behar, gehitu ura, limoi baten zukua eta piperbeltz pixka bat. Tradizioa hausten du, eta saia daiteke limoia asmatzen, laranja edo jengibrearekin nahasita, puntu mingarri batekin. Azkenean, pitxer hotzaren irudia erreplikatu nahi da, egarria lasaitu eta gasarekin freskagarriak baino askoz gehiago suspertu eta, jakina, azukre eta aditiboz betetako zuku artifizialak baino gehiago suspertu.

Sorbeteak, edari solidoa

Irudia: CONSUMER EROSKI

Edariak sorbete forma ere har dezake, osakeran %85-%90 ura duen formula. Frutak zuritu eta mamia birrindu, eta ura gehitu. Ur- eta azukre-nahasketa ere egosi behar da, almibar arina lortu arte. Ontzi batean, fruta-purea almibarrarekin nahastu eta izozkailuan pausatzen uzten da. Funtsezkoa da 30 minutuz behin nahastea zurrupatzea, sorbete baten ohiko trinkotasuna lortzeko eta uniforme uniforme bat saihesteko. Almibarra gelatinarekin ere lor daiteke.

Almibarra gutxienekora mugatzen bada, sorbetearen eduki energetikoa 70 mililitroko 70 kaloria baino ez da. Ez da gantzik erabiltzen (krema krematsuak ez bezala), eta, beraz, edari horrek ez du gantzik ez kolesterolik ekartzen. Adineko pertsonentzat eta haurrentzat, sorbeteak oso formula eraginkorra dira fruta hidratatzeko eta kontsumitzeko.

Sorbetea limoizkoa da. Horrekin, arabiarrek edateko modu "sendoa" diseinatu zuten, baina anana, sandia, kiwia, marrubiak edo mandarinak ere egin daitezke.

Eta, berriz ere, klasikotik aurrera egin daiteke, formula kopiatu eta fruta-oinarria oso osagai desberdinekin ordeztu. Oliba beltzen sorbetea, tomatea, mamia edo, are, koko-esnea edo te berdea. Zergatik ez?

Izotzak, fruta izoztuak

Sorbeteaz haratago pasatzean, handitura iristen da. Hemen ez da hozten fruta-ura, pulposa-ukitu bereizgarria lortu arte. Orain, nahastea izoztu eta izotz mixturizatua milaka puskatan apurtzen da. Pikortatuekin, adibidez, limonadetan eta sorbetetan, kontuz ibili behar da azukre kopuruarekin. Gehiegi gehitu edo almibar gehiegi egin ohi da. Ez da beharrezkoa, ez du zaporea hobetzen. Frutek beren azukrea ematen dute, fruktosa, beraz gozotasuna beti izango du.

Izotzaren testura egokia izozki batekin lortzen da, baina, halakorik ez badago, emultsionatu ere egin daiteke. Fruta-zukua bota, azukre pixka bat gehitu, izotz kopuru handia gehitu eta irabiagailu batean birrindu, harik eta nahasketa pikorduna, izoztua eta aukeratutako zaporea lortu arte. Kantitateekin asmatu eta hartzeko prest jarri behar da, zukua desizoztu eta konbinazioak ura hartzeko joera baitu.

Beste formulekin bezala, izoztua frutarik ez izateko moduan egin daiteke: tomate-zukua belar finekin onduta, edo tea, kafea edo turroia. Zopa hotzen artean espazio bat egitea da kontua, nahiz eta hauen garrantzia koilarakadei ahalik eta elikagai gehien eta kalitate onekoa lortzean datza, eta, aldiz, edari izoztuak (sorbetea eta limonada) ur asko eta fruta zati asko hartzea du helburu.

Fruta-poloak, inoiz huts egiten ez duen formula

Etxeko izotz-poloak izan ziren, denboraldi batean, diabetesa duen haur batek gozoki izoztuaz gozatzeko formula bakarra. Ideia aukera ona, ekonomikoa eta erakargarria da guztiontzat. Izotzezko izozki-formarekin edo merkataritza-establezimenduen linealetan dauden poltsatxo luzeekin, “ama, gose naiz” erantzun onena izozkailuan metatzea da, berez “ama, aspertu egiten naiz” esan nahi duena.

Errezetak era guztietako frutak ematen ditu. Gelatina edo agar-agarra hidratatu baino ez da egin behar ur baso batean, fruta exprimitu, edalatina gelatinarekin berotu, ur eta zukuarekin elkartu (eta azukre apur bat, saihestu ezin bada) eta izozkailura. Makil poloa lau ordutan izoztearen erdian aukeratu bada, poloko makila sartzen da zentratuta gera dadin.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak