Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Udako gau baterako mokadutxo osasungarria

Plater osasungarri, zaporetsu eta ikusgarriekin afaltzeko aukera paregabea izango da.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2016ko uztailaren 12a
Img picoteo saludable noche verano hd Irudia: tbralnina

Udan, are gehiago oporretan bazaude, ez naiz beti sukaldean sartuko afaria prestatzeko. Beroaren, nagiaren eta giro lasaiaren artean, askotan, pikoteatu egiten da. Janari goxoak, ikusgarriak eta osasuntsuak egiteko plangintza eta gogo txikiarekin, afaria egin daiteke udako gau batez gozatzeko gehiegikerietatik erori gabe. Artikulu honetan, sarrerako zenbait ideia erraz ematen dira, eta saltsa gozo eta osasungarri batzuk nola prestatzen diren azaltzen da.

Img picoteo saludable noche verano
Irudia: tbralnina

Afari osasungarri batean, asmatu beharreko sarrera nagusia barazki gordinik izaten da. Horretarako, azenario-osagai gisa balio dute (zuritu eta ebaki luzexkak, erraz hartzen dira eskuekin), kalabazinak (modu informalean), kalabazinak (makiletan zuritu eta moztuta), kalabazinak (era informalean), kalabazinak (eta modu informalean), kalabazinak (baita makilak ere), erdiak, letxuga-kukuluak, berroak… Barazkiez gain, arto-opiltxo batzuk ere erants daitezke, eta horiek ukitu aberasgarria emango diote afariari, baita ogi-makilatxoak ere, hazi eta pita ogi txigortuen zatitxoekin.

Osagai horiek guztiak, oso osasungarriak, kurruskariak, freskoak eta gordinik jateko testura egokia dutenak, hainbat kremaz eta ogiz horni daitezke, eta horiek osasuntsuagoak izango dira, osagaien eta jaten diren kopuruaren arabera.

Mokadu osasuntsuari laguntzeko saltsarik onenak

  • Garbantzu-humusa oliba berdeekin

    “Dip” bat prestatzeko modu erraz bat da, erraza eta osasungarria, eta garbantzu egosiak, xehatuak eta onduak dituen aperitibo bikaina eskaintzen du. Horretarako, 250 gramo garbantzu egosi behar dira, edo kontserba, eta irabiagailu batean sartu, baratxuri-ale batekin, baratxuri-ale batekin (edo sesamo pixka bat txigortua), limoi-zuku koilarakadarekin eta lau koilarakada oliba-olio birjina koilarakadarekin. Birrindu dena krema fin eta distiratsua lortu arte. Ondoren, hezurrik gabeko 50 gramo oliba berde puskatu, baina papila egin gabe, eta humusari gehitzen zaizkio. Mugitu eta zerbitzatzeko prest!

  • Feta gazta krema aguakatearekin

    Bi aguakate zuritu eta limoi-erdiko zukuarekin igurtzi haragia ilundu ez dadin. Aguakatearen haragia pure egiten da, 100 gramo feta-gazta, esne-koilarakada likido batzuk eta oliba-olio koilarakada pare bat. Gatza eta piperbeltza bota, zapore pixka bat gehiago izan dezan, eta, ukitu mina nahiago izanez gero, txilen frijitu batzuk gehitu. Hozkailuan gorde zerbitzatu arte.

  • Jogurt-saltsa tipulinarekin

    Saltsa homogeneoa lortzeko, jogurt naturala eta limoi-erdia, bi koilarakada oliba-olio, tipulin, gatz eta piperbeltzezko zurtoin batzuk nahastu behar dira. Saltsa honen kaloriak murrizteko, jogurt gaingabetuak erabil daitezke. Birrindu dena krema berde bat hartu arte, eta zaporea chefaren gustuan egon arte. Olio, piperbeltz edo limoi pixka bat gehitzen da, lortu nahi diren zaporeen arabera.

  • Guakamole leuna

    Ontzi baten barnealdea baratxuri-ale batekin igurtzi eta bertan guakamolea prestatzen da. Bi aguakate abiatzen dira eta mamia ontzian husten da, 30 gramo tipula puskatu gehitzen zaizkio eta guztia zapaldu egiten da ahi bat bezala geratu arte. Bi koilarakada limoi-zuku eta bi koilarakada oliba-olio bota, guztia oso ondo nahastuta. Txilerako zatitxo bat erantsi, jipoia oso zatitua (mina gustuko badu) edo tabasko-tanta batzuk. Ontzen da berriz ere, eta hozkailuan eramaten da erabiltzen den unera arte.

  • Muskuilu-patea endibia-hostoetan

    Lata bateko muskuiluen eskabetxearen erdia xukatu behar da, gauza bera egin hegaluze-lataren pare batekin, eta muskuiluak jarri (eskabetxaren zati batekin) eta irabiagailuaren ontzian apurtutako hegaluzea. Horrez gain, 40 gramo gazta krematsu eta bi koilarakada maionesa arin gehitu eta guztia birrindu, trinkotasun homogeneoa lortu arte. Arinegi geratzen bada, muskuilu gutxi batzuk gehitzen zaizkio, eta zertxobait polita. Karramarro-barratxoak ere erabil daitezke pateari testura krematsuagoa emateko. Hori aurkezteko, poltsa txiki batean jarri behar da nahasketa, eta mahaian arto-torrez edo endibia-hostoz lagunduta zerbitzatu behar da. Hozkailuan gorde daiteke, beirazko ontzi estali batean, bizpahiru egunez.

  • Krema hotza berenjena-tar eta sesamo batetarako

    Bi berenjena erre, zuritu gabe, labean 180 ºc-tan 50 minutuz. Larruazala txigortutakoan, sutatik kendu, hoztu arte itxaron eta zuritu. Gero, berenjenaren haragia nahastu behar da, eta lau koilarakada oliba-olio, baratxuri-ale bat eta sesamo txigortuaren koilarakadatxo pare bat bota. Irabiagailu batekin, krema homogeneoa egin arte, gatz-puntuan jarri. Olioan, kontserban xukatu eta zerbitzatzen diren zuhaitzen gainetik sesamo txigortuaren granito batzuk erabiltzen dira.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak