Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Udako zure dietak okerragotu ditzake tantaren sintomak

Azukreak ere areagotu egiten ditu odoleko azido urikoaren mailak eta larriagotu egiten ditu gaixotasun honen zeinuak

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Igandea, 2019ko uztailaren 21a
Irudia: monke eta business

Tanta erreuma-gaixotasuna da, odoleko azido urikoaren mailaren araberakoa. Mailak normala baino handiagoak badira (6 mg/dL), azido urikoa artikulazioetan eta gorputzeko beste ehun bigunetan metatzen da, larruazaletik eta tendoietatik giltzurrunetaraino eta sistema kardiobaskularrera. Bere sintomak, hala nola min bizia eta artikulazioen hantura, giltzurrunetako kalkuluak edo pixa egiteko zailtasuna, eguneroko bizitzan oso mugatzaileak izan daitezke. Eta oso ezagunak dira, 2016an argitaratutako EPISER azterketaren arabera, espainiarren %2,4. Ondoren, arrazoiak azalduko ditugu, eta elikadurari eta beste ohitura batzuei dagokienez kontuan izan.

Azido uriko gehiegi (edo hiperurizemia) hainbat faktorek eragiten dute, eta horietako bat dieta da. Baina ez da bakarra, eta gogoan izan behar da. Pertsonek gaixotasun hori nozitzen dute, zeren, edo, bestela, azido uriko gehiago sortzen dute edo arazoak dituzte ezabatzeko. Eta bi egoera horiek, askotan, genetikaren (herentziazko gaixotasuna izan daitekeen gaixotasuna), generoaren (gizonei gehiago eragiten die), beste gaixotasun batzuen (giltzurrun-arazoak, odol-gaixotasunak, tumoreak, diabetesa, obesitatea edo minbizia) eta tratamendu farmakologikoen emaitza dira. Bestela esanda, akats bat da pentsatzea tanta gaixoak gaizki jaten duten pertsonak direla edo ez direla zaintzen.

Hala ere, gure jateko moduak eragin handia du gaixotasun honen bilakaeran, eta dietak lagundu dezake patologia kontrolpean edukitzen. Horregatik da hain garrantzitsua arreta eskaintzea, batez ere udako hilabeteetan, elikadura lasaiagoa eta permisiboagoa izaten baita. Alejandro Prada doktoreak dioenez, Torrejoneko Unibertsitate Ospitaleko (Madril) erreumatologoa "azido urikoa odolean igo daiteke hainbat arrazoirengatik, eta horietako batzuk kontrolatu egin daitezke, bizi-estiloko neurri batzuk doitzen baditugu".

Udan dieta zaindu, tantarik ez izateko

Ezer baino lehen, tanta pazienteek argi eduki behar dute sendagilearen tratamendua eta jarraibideak jarraitzea dela garrantzitsuena (tratamendu farmakologikoa ez etetea, horrelakorik balego, edo banakako jarraibideak mantentzea, funtsezko kontuak dira). Baina, oro har, zer elikagai, edari edo ohitura zaindu behar ditugu gertutik, azido urikoaren maila handitu ez dadin?

Irudia: Thamkc

Asko edan, bai, baina ez edozer. Hidrataziorik ezak (udan hain ohikoa izan ohi da) azido urikoa odolean igotzea eragin dezake; beraz, likido ugari hartu behar dira, giltzurrunetako patologiren batek murriztapen zehatzik ez badu. Baina, kasu horretan, hidratazio hori askoz eraginkorragoa izango da:

  • Lehenik eta behin, edari azukretsuak ez kontsumitzea (freskagarriak, zukuak, edari izoztuak...). Espainiako Erreumatologia Elkarteak (SER) azaltzen duenez, azukreak, erabilera komuneko edari askotan ugariak, "azido urikoarekin lehiatzen dira giltzurrunean, eta normaltasunez iraizten dira; beraz, edari horiek mugatuak izan beharko lukete". Lehentasunezko edariak ura izan behar du beti; alternatiba, azukrerik gabeko edari edulkoraturen bat.
  • Alkoholik ez kontsumitzea ere ezinbestekoa da. Udan, lagunekin eta denbora librearekin elkartzen dira, baina, Prada doktoreak nabarmentzen duen bezala, funtsezkoa da, baina Prada doktoreak nabarmentzen duen bezala, oso garrantzitsua da odolik gabeko edariak (vodka, ron, geneva, whiskia, etc.) eta edari espiritutsuak (vodka, ron, geneva, whisky) gehitzea odolean, eta tanta-agerraldiak eragitea.

Elikagaiei dagokienez, SEak gomendatzen du otordu oparoak eta barau luzeak saihestea, eta, gainera, azido uriko ugari duten animalia-jatorriko elikagaien kontsumoa murriztea, batez ere itsaskiak, haragi gorriak eta erraiak.

Eta zer gertatzen da tomatearekin, adibidez, tanta-atakeen errua bota baitzaio beti? "Landare-jatorriko purinek ez dute frogatu odoleko azido urikoaren maila handitzen duenik -erantzun du Pradak-, eta, beraz, tanta, zainzuriak edo espinakak, adibidez, eboluzio txarrarekin lotuta egon ohi diren begetalen kontsumoa ez litzateke bereziki murriztuko udako dietan askotan. Aitor Sánchez García dietista-nutrizionistak dioenez, "herri mailan, tomatea 'gran villano' gisa identifikatzen da, eta errazago ahazten dira beste elikagai batzuk, are osasungarriagoak eta krisi horiek eragiten dituztenak, hala nola hestebeteak, alkohola edo freskagarriak.

Osasuntsu egoteko aktibo egotea

Ariketa fisikoa ezinbestekoa da sasoian egoteko, gure osasuna zaintzeko, gaixotasunak prebenitzeko edo lehendik ditugun patologiei kontrolpean eusteko. Eta tanta ez duten pertsonak ez dira salbuespena. Erreumatologoak dioenez, "badakigu ariketa fisikoa egitea, bizitza aktiboa izatea eta gehiegizko pisua saihestea ere garrantzitsuak direla tanta-hezurarentzat, baita gainerako arrisku kardiobaskularrak kontrolatzeko ere".

Beraz, udan ez da zaindu behar alderdi hori, ezta hidratazio egokia ere jarduera fisikoan. Gainera, kontuz ibili behar da baraurik luzatutako dietarekin; izan ere, Pradaren hitzetan, "azido urikoaren barne-mobilizazioa eragiten dute, tanta-atakeak eragin baititzake".

Bideo honetan, gaixotasun honen ezaugarriei buruzko informazio gehiago eta horri heltzeko gomendio profesionalak lor ditzakezu:

Etiquetas:

gota-eu

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak