Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Udan zirkulazioa aktibatzeko edari antioxidatzaileak

Etxean egindako antioxidatzaile-prestakinek hanka nekatu edo puztuen sentsazioa murriztu dezakete, beroak eraginda.

Beroa iristen denean, pertsona askok sentitzen dituzte hankak nekatuta edo ohi baino puztuago. Bat-bateko tenperatura-aldaketetara gaizki egokitzen bada, barizeak edo zain barizeak ager daitezke, eta ordura arte ez ziren eragozpenak sor daitezke. Nahiz eta familian zirkulazio arazoak izan, oso litekeena da urte honetan deseroso sentitzea. Horrek guztiak badu ezaugarri komun bat: odolaren zirkulazio txarra.

Agur zirkulazio txarrari

Egoera horrek ez du zertan kezkatu sufritzen duena. Zirkulazio-arazo hori konpontzeko besterik ez da egin behar, arazo hori puntuala izaten baita. Kasu horretan, dietak garrantzi handia du arazo horiei aurrea hartzeko eta sintoma mingarriak arintzeko.

Ariketa fisikoa maiz egitea, eserita zaudenean hankak pixka bat altxatzea edo etzanda zaudenean hankak goratzea dira zain-itzulera errazten duten egoerak. Gainera, horrelako problemetarako, farmazietan eta herbodietetikoetan, merkatuan prestatutako jakiak saltzen dira, zirkulazioa aktibatzen laguntzen duten antioxidatzaile ugariko elikagaien konbinazioarekin. Baina, zergatik ez prestatu etxean? Aukera hori hautatuz gero, norberak bere etxeko erremedioa egin dezake, osasungarria eta bere gustukoa.

Ez da ahaztu behar, hala ere, ariketa fisikoa, hankak altxatuta eta prestakinen kontsumoa konbinatzean dieta orekatua egin behar dela, lortu nahi den onura lortzeko. Hala, koipe saturatuen eta kolesterolaren kontsumoa murriztu egin beharko da; izan ere, gehiegizko koipe horiek arterien paretetan itsasteko joera dute, eta, ondorioz, odolaren pasabidea oztopatu egingo dute.

Zirkulazioa hobetzeko funtsezko elikagaiak

Zenbait elikagai eta landarek odol-zirkulazioa hobetzen dute, eta, horietatik abiatuta, edari antioxidatzaile bat presta daiteke.

Guztiek dute beren ahalmen antioxidatzailea eta gaixotasun kardiobaskularren aurkako babesa, arterien eta zainen paretak sendotuz eta, beraz, odolaren zirkulazioa aktibatuz, bizi-kalitatea hobetuz. Elikagai eta landare horiekin guztiekin konbinazioak egin daitezke, askotariko zaporeak dituzten edariak prestatzeko, eta, hala, produktu bakar bat hartzeko monotonian ez erortzeko.

Udarako prestakin freskagarriak

Era askotako edariekin zaporeak proba daitezke, pertsona guztien gustuak asetzeko. Hala, bada, zenbait elikagai-konbinaziok zukuak, irabiakiak, likidotuak, infusio hotzak edo are izotzak eragin ditzakete, prestakin komertzialen ordez. Edarietako edozein da aproposa udarako. Hona hemen adibide batzuk:

  • Ahabiak, laranja-zuku kontzentratua eta laranja-azal birrindua -azalak PP bitamina edo niazina du (B3), eta basodilatadore gisa jarduten du-
  • Pomelo-zukua
  • Mahats beltzaren zukua
  • Marrubi-irabiakia eta esnea
  • Aguakate-irabiakia eta limoi-zukua
  • Limoi-izotza
  • Aran-, anana- eta andere-mahatsen zukua
  • Laranja-zukua, mugurdia eta altzairola
  • Landare infusioa (elorri zuria, bardanaren sustraia, muérdago, zaldi isatsa, melisa, odolekoa eta erromeroa) ahabi zuku kontzentratuarekin.
  • Arantza albarraren, alkatxoferaren, hiperikoaren eta olibondo-hostoen infusioa.

Etxeko prestaketa horiek eguneko edozein unetan har daitezke, baina gosaria da gomendagarriena, garunaren eta gorputz-adar guztien zirkulazioa aktibatzen baitu eguneko gainerako orduetan. Prestakin horiek hartzea erabakiz gero, kontuan izan behar da elikagaien konbinazio horrek ez duela erabat sendatuko arazoa, sintomak eta eragozpenak arintzen laguntzen baitu.

Ez da ahaztu behar edari horiek bakarka hartzea ez dela nahikoa, elikadura- eta bizi-ohitura osasungarriak hartu behar dira, eta denboran mantendu. Ariketa fisikoa, hanka goratuak eta prestakinen kontsumoa konbinatuz, dieta orekatua egin behar da, lortu nahi den onura lortzeko. Hori dela eta, arterien paretetan gehiegi itsasteko joera duten gantz saturatuen eta kolesterolaren kontsumoa murriztu egin beharko da, eta, hala, odolaren pasabidea zaildu. Gainera, alde batera utzi behar dira ohitura toxikoak, hala nola tabakoa kontsumitzea eta alkohol gehiegi edatea.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak