Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Udazkeneko frutak, zuhaitzetik mahaira

Urria, usain eta zapore berriak dakartza, udareak, irasagarrak eta granadak, hainbat errezetatan sar daitezkeenak, gosaritik hasi eta postreraino

Urrian, basoko fruitu gozoekin eta perretxiko-barietate bikainarekin iristen da. Eta, gainera, hil honetan fruta-arbolek zapore eta usain berriak eskaintzen dituzte. Udare-garaia da, irasagarrak eta granadak, hainbat errezeta prestatu eta laguntzeko. Granada-ukitu bat duen hosto berdeko entsalada batetik udareak ardotan edo irasagar-gozoki konbinatu bat, gaztanbera eta intxaurrekin, aukera asko daude elikagai horiek mahaira eramateko. Hurrengo artikuluan udazkeneko fruta tipiko horien ontasunak aztertzen dira.

Irasagarrak, denboraldiko gozokia

Img frutas otonales arbol mesa
Irudia: simples seller.gmail.com
Img membrillo y dulce hd
Irudia: 17. saschantia

Azukre gutxi duen fruta da irasagarra, eta, beraz, kaloria gutxi. Zuntz eta taninoen ugaritasunari zor zaizkio ezaugarri osasungarriak.
Horren eragozpen nagusia da zapore azidoak jateko ezin duela jan; beraz, gehienetan, gozoki gisa kontsumitzen da (azukre erantsia duen produktu bat, eztitzaileak ordezten ez baditu behintzat).

Hala ere, fruta hori dieta osasungarri baten barruan gertatzen da. Irasagarra era askotara presta daiteke: gaztanbera, gazta freskoa eta fruitu lehorrak konpota, konpota txikitan igurtzita, aperitibo moduan… Haragitarako eta enpanadilletarako betegarri gisa ere erabil daiteke, edo entsaladan zapore-kontrapuntutzat.

Erosketan azal horixka duten aleak aukeratu behar dira, erabat ukitu gabeak, kolpe eta kolpe gabeak. Azal berdea dutenak heldugabeak dira, eta orbanek oso helduak direla adierazten dute. Azken alderdi horrek ez du garrantzirik, berehala prestatzeko asmoa baldin badago.

Udareak: fruta bat, mila aukera

Img peras cesta hd
Irudia: FREEMAN 83

Udarea frutarik zukutsuenetakoa eta zaporetsuenetakoa da, eta mundu guztiak ez badaki ere, potasio asko dute. Gainera, pixka bat lehorgarria denez, egokia da beherakoaren kasuan eta eragin diuretiko arina duelako, likidoak atxikitzen badira. Ia fruta guztiekin gertatzen den bezala, ura da osagai nagusia. Urte osoan zehar aurki daitezkeen arren, zorionez, pera- barietate asko daude, garai honetan aurkitzen direnak gozoagoa.

Hautatzean asmatzeko, gogoan izan udareak helduta daudela, hatzarekin presio arinari amore emanez gero. Etxera iristean, poltsa edo bilgarri guztietatik askatu behar dira, arnasa hartu eta kontu handiz erabiltzeko. Aski da leku fresko, lehor eta argitan gordetzea, edo hozkailuko alderik hotzenean, hiru egun baino gehiago ez, heltze hori atzeratzeko.

Oso polita da berezko jateko, postrerako, mokadu eta gosaltzeko. Era askotakoak ere badira udareak prestatzeko: bizkotxoetan, irabiaki, ardo, konpota, ogi txigortuan, entsaladetan, haragiekin eta pastarekin.

Granadak, zure errezeten errubi-ukitua

Img granadas rubi hd
Irudia: ileishanna

Kaloria gutxiko fruta da, karbohidrato gutxi dituelako. Osagai nagusia ura da, eta beste elikagai batzuei dagokienez, potasio ekarpen minerala baino ez du nabarmentzen. Mineral hori beharrezkoa da nerbio-bulkada transmititu eta sortzeko eta muskulu-jarduera arrunterako, eta uraren orekan parte hartzen du zelularen barruan eta kanpoan. Beste osagai aipagarri batzuk hauek dira: azido zitrikoa (ekintza desinfektatzailekoa, gernua alkalinizatu eta C bitaminaren eragina), malikoa, flavonoidea (ekintza-pigmentuak) eta taninoak.

Granadak irailaren erdialdean merkaturatzen hasten diren arren, udazkenean sartzen da fruta honek bere aleak oso-osorik eskaintzen dituenean eta urtarrilaren amaierara arte mantentzen denean. Granada erabat heldu aurretik bildu behar da; hala ez bada, fruitua zuhaitzean lehertu egiten da. Azalaren lodieraren ondorioz, hilabeteetan gorde daiteke, eta garraioa ongi jasaten du.

Komeni da fruta moztea, etenik edo mailurik gabe. Kalitateko granada bat hazkuntzako pitzaduretatik eta larruazalean zimurrik gabe agertzen da, eta horiek atzeratu egin daitezke. Oso garrantzitsua da larruazala gogorra eta leuna izatea eta kolore bizia izatea ñabardura marroiekin. Tamaina handiko eta pisu handiko aleak aukeratu behar dira, tamainari dagokionez.

Postreak egiteko erabil daitezke fruta horren aleak: izozkiak, gelatinak, mousseak, kremak eta mazedonia. Eztia, limoi-zukua edo mahats-muztioa duten ale beroek zapore gozoa dute. Haziak biltzen dituen mamiak egarria arintzen du, zapore azukreduna duelako, ñabardura garratzak dituena, oso atsegina. Letxuga duten entsaladetan ere erabil daitezke, fruta-aleak hosto berdeen gainetik barreiatuz. EROSKI CONSUMEren errezeta-liburuan hainbat ideia daude.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak