Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ugalkortasunerako dieta, ba al dago?

Ugalkortasunerako dieta espezifikorik ez dagoen arren, elikaduran zenbait aldaketa egiteak haurdunaldi baten aukerak hobetzen lagun dezake

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2016ko apirilaren 22a
img_dieta fertilidad existe hd

Sexu-bikotekide sexualek urtebeteko epean antisorgailurik erabili gabe haurdunaldia lortzeko gaitasunik eza da ernalezintasuna. Horren eragina areagotzen ari da, eta Osasunaren Munduko Erakundeak (OME) ugalketa-adinean dauden bikoteen% 13- 17ri eragiten dien arazo sozial gisa aitortzen du (hau da, 15 eta 49 urte bitarteko pertsonen artean). Pertsona baten ernalezintasunean edo azpiugalkortasunean eragina duten hainbat faktore daude. Dieta horietako bat al da? Zer eragin du ugaltzen denak edo irentsi ez denak ugalketa-ahalmenean? Hurrengo artikuluak gai horiei heltzen die.

Img dieta fertilidad existe
Irudia: Ariwasabi

Nutrizio-egoera eta ugalkortasuna

Bikote batek ugalkortasuna gutxitzea eragin dezaketen arrisku-faktoreak askotarikoak dira; besteak beste, adina eta tabako-kontsumoa. Ernalezintasunari lotutako egoera patologikoak ere askotarikoak dira. Hala ere, gero eta gehiago aztertzen ari da zer-nolako eragina duen bizimoduak eta, zehazki, dietak gizakiaren ugalketa-ahalmenean.

Nutrizio-egoeraren alterazioak, hala nola gehiegizko pisua eta gizentasuna edo emakumeen pisu txikia, dagoeneko lotuta daude ernalezintasunarekin. Hain zuzen ere, Academy of Nutrition and Dietetics erakundeak adierazi du garrantzitsua dela ikusmoldea bultzatzeko pisu egokia sustatzea. Zenbait ikerketak erakusten dutenez, gorputz-masaren indizearen (IMC = Pisua (Kg) / Zurtoinaren 2 (m) eta ernalezintasunaren artean dagoen elkarketa da. Hala, pisu txikiko emakumeek nahiz pisu gutxiko emakumeek ernaltzeko arrisku bera dute; obesitate morbidoa duten emakumeek, aldiz, obulazio-asalduak izateko arriskuaren bikoitza baino gehiago dute. Badirudi GMiren eragina ugalketan nabarmenagoa dela emakumeentzat; beraz, gehiegizko pisuak emakumeen ugalkortasunari kalte egiten dio gizonen ugalkortasunari baino.

Esku hartzeko hainbat ikerketa egin dira, eta horien bidez, zenbait emakumeren ugalkortasuna hobetu da, dieta hipokalorikoarekin edo ariketa fisikoarekin lortutako pisua galaraziz. Beraz, haurdun geratzeko nahiaren aurrean, funtsezkoa izango da pisua osasuntsua izan dadin saiatzea, pisu gutxirekin eta gehiegizko pisuarekin lotu gabe.

Ugalkortasunean eragina duten faktore dietetikoak

Gaur egun, zenbait azterlanek hainbat osagai dietetikoren eragina argitzen saiatzen ari dira ugalkortasunean.

  • Ugalkortasun txikienarekin lotzen den faktore dietetiko nagusietako bat gantza da. Hala, emakumeetan, trans motako gantz-azidoen kontsumoa ernalezintasunarekin lotzen da; gantz-azido monointsaturatuak eta polisaturatugabeak hartzeak, berriz, ugalkortasuna hobetzen du.
  • Azterturiko beste faktore bat azukre eta karbohidratoen kontsumoa izan da, batez ere indize glikemiko altua dutenak. Nahiz eta oraindik ere ikerketa handiagoa egin behar den, badirudi azukre gehiegi hartzeak eragina izan dezakeela intsulinaren aurkako erresistentzia batek eragindako ugalketa-ahalmenean.
  • Proteinen kontsumoari dagokionez, ez dago datu erabakigarririk. Oraindik lan zientifiko gehiago behar dira proteinak ugalketa-ahalmenean duen eragina argitzeko.
  • Eredu dietetiko jakin batzuek ugalkortasunean izan ditzaketen ondorioak ere aztertu dira. Zehazki, azterketa batzuen emaitzek iradokitzen dutenez, Mediterraneoko dietaren eredu dietetikoak haurdun geratzeko gaitasuna areagotu lezake. Gainera, arrisku obstetrikoak izateko arrisku txikiagoa eta amaren eta haurraren osasunerako arrisku gutxiago dago. Horregatik da ugalkortasuna hobetzeko gomendatutako eredu dietetikoa.

Ugalkortasuna hobetzeko gomendio dietetikoak

Ugalkortasunaren eta nutrizioaren arloan bestelako ikerketarik ez dagoenez, oraingoz ez dago gomendatutako dieta espezifikorik ugalketarako. Hala ere, badirudi elikadura-aldaketa txikiek haurdunaldiaren probabilitateak hobetzen lagun dezaketela. Hauek dira gomendio espezifikoak:

  • Pisu osasungarria mantentzea. Gehiegizko pisua eta gutxiegi erabiltzea saihestea. Dietista-nutrizionistarengana jotzea gorputzaren pisua kontrolatzeko.
  • Ez kontsumitu energia-dentsitate handiko elikagairik, gehiegizko pisua edo obesitatea badago.
  • Saihestu gantz saturatu eta trans gantz ugariko elikagaiak, hala nola gurina, saltsa prestatuak, opilak eta gailetak, gantz hestebeteak eta abar. Aldiz, gantz monoinsaturatua eta poliinsaturatua duten elikagaiak bultzatzea, hala nola oliba-olioa, fruitu lehorrak (astean 3-5 aldiz) eta arrain urdina (2-3 aldiz astean).
  • Ez hartu azukre gehiegi eta elikagai azukredunak (marmeladak, edari azukretsuak, opilak eta galletak, gozokiak, txokolateak, etab.). ).
  • Egunean gutxienez bi barazki (letxuga, tomatea, azenarioa, txanpiñoiak, zerbak, lekak, azalorea, aza, espinakak, berenjena, kalabazina, etab.) kontsumitu. ).
  • Egunero bi eta hiru errazio fruta hartzea (marrubiak, sandia, meloia, melokotoia, okarana, sagarra, udarea, platanoa, gereziak, kiwia, etab.). ).
  • Elikadura osasungarria eta orekatua sustatzea, Mediterraneoko dietaren ereduan oinarrituta.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak