Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Untxi-haragia duten 3 errezeta gozo

Plater zaporetsu eta osasungarriak osagai hau erabiltzeko, haragi zuri eta magra egokia pisua kontrolatzeko dietetan

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2017ko abenduaren 25a

Untxia haragi zuria da, eta, beraz, modu errazean sukaldatzen bada, gantz askorik gabe, kaloria gutxiko menuetan hautatzeko elikagai bihurtzen da. Nutrizioaren ikuspegitik, gomendagarria da gantz eta kolesterol gutxiko dietak egitea, baita arazo kardiobaskularren kasuan ere. Haragi zuria denez, azido uriko gutxiago du haragi gorriekin alderatuta, eta, ondorioz, hiperurizemia edo hezueria dutenentzat egokia da. Untxi-haragia biguna eta jateko erraza da, batez ere sukaldaritza gisatua edo erregosia, eta saltsak eta barazkiak, murtxikatzeko zailtasunak dituztenentzat. Ondoren, hiru errezeta ikusiko ditugu, egiaztatzeko.

Irudia: nito 103

1. Untxia baratxuritan patatekin

Plater oso eta orekatua da hau. Kalitate handiko proteinak eta untxiaren haragiaren digestioa pataten karbohidratoekin konbinatzen ditu. Oliba-olioak, gainera, gantz-azido asegabeak ematen ditu, eta organismoak ezinbestekoak ditu.

Osagaiak: 1-1,5 kg-ko untxia, baratxuri-burua, hiru patata handi, perrexil fresko xehatu koilarakada bat, sei koilarakada oliba-olio, koilarakada bat ozpin, piperbeltz beltz eta gatza.

Nola egin:

  • 1. Jarri lapikoa sutan oliba-olioarekin eta gorritu baratxuriak zuritu gabe. Prest daudenean, kendu eta untxi zatitua eta gatza eta piperbeltza bota. Igo sua eta gorritu untxia modu uniformean.
  • 2. Gehitu berriro baratxuriak, bota ozpina eta estali lapikoa, eta egosi su baxuan.
  • 3. Zuritu patatak, moztu karratutan eta frijitu zartaginean oliba-olioarekin. Prest daudenean, xukatu patatak eta gatza eta piperbeltza bota. Gehitu untxiaren kazolari.
  • 4. Zerbitzatu untxi beroa, patatekin, perrexil freskoz hautseztatuta.

Aholkua. Pisua kontrolatzeko dietetan, patata frijituen ordez entsalada edo barazkiak plantxan jartzea gomendatzen da. Patatei uko egin nahi ez badiegu, beste teknika batzuk erabil daitezke. Ideia ona da patatak labean erretzea untxia lapikoan prestatzen den bitartean. Era horretan, otordu osoa denbora errekor batean prestatzea lortzen da.

2. Arroza untxiarekin eta ganbekin

Plater honen nutrizio-profila oso orekatua da, mantenugai nagusiak proportzio egokietan ematen baititu. Arroza karbohidratoekin aritzen da; ganbak eta untxia, proteinak. Proteina horiek kalitate handikoak dira, eta gantz gutxi eta bitamina eta mineral ugari dituzte.

Osagaiak: untxi zatitua, bost baba gorri, piper berde txiki bat, bi tomate, 150 g piper zuritu, bi tomate, piper berde zatitua, tipulin txiki zatitua, bi tomate, 150 g ganba gorri, tipulin txiki bat, piper berde bat, 150 ml perrexil fresko xehatu, hiru ezkai ezkume eta gatza.

Nola egin:

  • 1. Barazkiak xehatu, babak kendu eta tomateak birrindu.
  • 2. Bota gatza eta piperbeltza untxi zatitua eta gorritu kazola batean, oliba-olio koilarakada pare batekin. Gaineratu barazkiak, tomatea izan ezik, eta egosi.
  • 3. Barazkiak bigunduta daudenean, gehitu tomate birrindua, utzi ura murrizten eta gehitu arroza. Erregosi minutu batzuez eta bota salda beroa.
  • 4. Zuritu baratxuriak eta birrindu mortero batean gatz pixka batekin, azafraiarekin, ezkaiarekin eta perrexilarekin. Arroza irakiten hasten denean, bota salda pixka bat morterora, nahastu eta irauli lapikoan. Sua gutxienekora jaitsi, gatza zuzendu eta egosi 15 minutuz.
  • 5. Arroza prest dagoenean, sartu ganba zurituak, utzi multzoa bost minutuz pausatzen eta zerbitzatu.

Aholkua. Untxia eta gainerako osagaiak prestatzen diren bitartean, jarri salda berotzen. Untxi osoa erosten bada, burua barazki batzuen ondoan erabil daiteke salda prestatzeko. Errezeta hau aukera bikaina da familia osoarentzat. Era askotako entsalada berde bat edo ozpin-olioz egindako pepinadun tomate naturala erants daiteke.

3. Untxi gisatua ardo beltzarekin eta patata-purearekin

Plater hau oso osatua da nutrizioaren ikuspegitik. Aipatzekoak dira untxiaren kalitate handiko proteinak, patata-pureko karbohidratoak eta biek eta barazkiek ekarritako bitaminak eta mineralak.

Osagaiak: 1-1,5 kg-ko untxia, hiru patata, tipula bat, porru erdia, azenarioa, tomatea, bi baratxuri-ale, 300 ml ardo beltz, 300 g ardo beltz, oliba-olio birjina, oliba-olioa, perrexil freskoa eta gatza.

Nola egin:

  • 1. Garbitu patatak eta zuritu zuritu gabeko lapikoan. Estali ur gatzez, estali lapikoa eta utzi egosten 20 minutuz. Ur bera egosita utzi.
  • 2. Barruan bero daudela, zuritu patatak eta pasatu gurinaren ordez gurina giro-tenperaturan. Bota gatza eta piperbeltza, nahastu modu homogeneoan eta gorde purea.
  • 3. Untxia zatitu eta gatza eta piperbeltza bota. Oliba-olioa duen lapiko batean gorritu eta gehitu tipula, porrua, azenarioa eta baratxuriak, guztia xehatuta. Barazkiak bigunduta daudenean, gaineratu zatitutako tomatea eta ezkai freskoa. Utzi erregosi bi minutuz eta gehitu ardo beltza. Estali lapikoa eta utzi sukaldean 15 minutuz, su baxuan. Kendu untxia eta txikitu saltsa.
  • 4. Zerbitzatzeko, jarri untxia saltsarekin, patata-purearekin batera.

Aholkua. Ardo beltzak zapore bakarra ematen dio errezetari. Utzi denbora nahikoa janaria prestatzen, alkohol guztia lurruntzeko. Patata-purea, oso elikagarria, haurrek oso onartzen dute, eta zaporea alda daiteke, hainbat espezia eta ongailu gehituta. Ardoaren ordez, zapore leunagoa duen barazki-salda ere erabil daiteke.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak