Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Untxi haragia kontsumitzeak kolesterola kontrolatzen laguntzen du.

Gantz-eduki urria eta kaloria-ekarpen txikia ditu.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2011ko abuztuaren 10a

Espainiako Dietetika eta Elikadura Zientzien Elkarteak (SEDCA) egindako azterlan baten arabera, untxi haragia dietan sartzeak kolesterola kontrolatzen laguntzen du. Hiperkolesterolemia duten 40 urtetik gorako emakumeengan garatu da ikerketa hori, eta adierazten du onura horiek kaloria eta kolesterol-eduki txikikoak direla, 26,5 mg eta 37,5 mg bitartekoak.

Azterlanean parte hartu zuten emakumeen dieta aldatu egin zen, astean bi untxi errazio sartuz bi hilabetez. SEDCAko lehendakari Antonio Villarinok azaltzen duenez, hiperkolesterolemia duten pertsona horien profil lipidikoa hobetu egin zen haragi-produktu batzuen ordez untxi-haragia erabili ondoren.

Gainera, ikerketak erakutsi zuen untxi-haragia lagungarria dela gorputz-masaren indizea murrizteko. Haragi gihartsua denez, haren ekarpen kalorikoa 31 kilokaloria da 100 gramo bakoitzeko; balio txikia du beste haragi-produktu batzuekin alderatuta. Bero-ahalmen txiki horren arrazoia gantz gutxi izatea da, untxiaren 100 gramo bakoitzeko 5,3 g inguru.

Hori dela eta, argaltzeko eta pisua kontrolatzeko dieta askok ematen dute elikagai hori, eta, gainera, nutrizio-balio handia du. Haragi horren koipe gehiena azalean egoten da, eta, beraz, kuzinatzean kuzinatzen bada, elikagaiak kaloria gutxiago ematen ditu.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak