Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Untxia antzinako erara

Img 153171 g
Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 272 kcal
Errazio-kopurua 4

Prestaketa

Untxia zatitu, gatza eta piperbeltza bota pixka bat, eta irineztatu. Zartagin batean, irin-zatiak gorritu. Gorritu ondoren, jarri lapiko txiki eta zabal batean, eta gorde saltsa prest eduki arte.

Lapiko batean baratxuri-aleak eta tipula brounoisse eran moztu (karratutxo txikietan txikitua). Tipula gorritzen hasten denean, gehitu tomate heldua eta zatitua, pipitarik gabe. Utzi su baxuan 5 minutuz, bota edalontzia ardo zuritik eta egosi 5 minutuz, gehitu haragi-salda, egosi 5 minutuko irakina eta txikitu saltsa purearekin.

Ondoren, bota saltsa lapikoan dugun untxiari, eta prestatu poliki-poliki 45 minutuz edo haragia prestatu arte, eta saltsa koipetsua izan, gatza eta ezkai-ukitu bat. Azken unean arrautza egosi eta zuritua gehitu, pastelezko padurarekin, perrexil zatitua, irakinaldi bat ematen diogu eta zerbitzatu arte estalita mantentzen dugu. Perretxiko salteatuekin lagundu.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
272 13,9g 3,3g 2,2g 0,7g
14% 20% 16% 2% 12%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Untxiaren haragia haragi zuritzat hartzen da, osakeran gantz gutxiago du eta aukera osasungarria da. B multzoko bitaminen agerpena nabarmentzen da, B12 batez ere, digestio errazekoa, sodio gutxikoa eta potasio ugarikoa. Antzinako erara prestatzen da, tipula, tomate eta perretxikoekin. Elikagai horiek proteinak eta mineral ugari dituzte, besteak beste, burdina, silizea, sufrea, iodoa eta potasioa eta A, B1, B2, B6 eta C bitaminak, zuntza eta herdoilaren aurkakoak gainera. Errezeta tradizional eta aparta da. Bikaina plater nagusi gisa.