Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ur gehien duten eguneroko bost frutak

Udaberrian eta udan, ur gehien duten frutak unerik onenean daude

img_frutas mas agua hd Irudia: Wiktory

Natura sabia dela diote. Eta urte sasoi bakoitzean eskaintzen duen fruta motaren arabera, egia da. Udaberrian eta udan, beroa gehien estutzen duenean, ur gehien duten frutak bikainak dira, une onenean (eta, ugari direnez, erraza da prezio onean aurkitzea). Frutak ezinbestekoak dira dieta osasuntsu batean. Bitamina eta zuntz dietetiko ugari ematen dituzte, kaloria gutxikoak dira eta hidratatuak mantentzen gaituzte. Ondoren, ur gehien duten frutak zein diren azalduko dugu, horien nutrizio-propietateak azalduko ditugu eta errezetak ematen ditugu plater ezberdinetan sartzeko, eta ez dugu ahaztu behar oso onak direla.

Img frutas mas agua 01
Irudia: Wikia eta

Fruta aberatsak, nutritiboak eta hidratatzaileak

Aebetako Nekazaritza Sailaren datu-basearen arabera, eguneroko fruta hauek ematen dute ur gehien:

  • Meloia. Ia% 92ko ura du, eta meloia udako fruta handia da. Kaloria gutxikoa da, beste fruta batzuek baino azukre gutxiago du, eta beta-karotenoan aberatsa da. Horren kontsumoa lagungarria da bihotz-hodietako gaixotasunen, endekapenezko gaixotasunen eta minbiziari aurre hartzeko (meloi-barietateak, berriz, beste batzuk baino gehiago dira). A probitamina eta C bitaminaren ekarpena dela eta, bitamina horien gabeziak jasateko arrisku handiena dutenei gomendatzen zaie bereziki: zitrikoak, piperrak edo beste landare batzuk onartzen ez dituzten pertsonak. Gainera, meloia potasio gehien duen frutetako bat da. Mineral horrek eta ur asko egoteak diuretiko bihurtzen dute. Meloia duten errezetak ikusi.
  • Img 49840g
    Irudia: CONSUMER EROSKI

    Pomeloa. Pomeloaren %91 baino gehiago ura da, C bitamina eta azido folikoa dituelako nabarmentzen den fruta. Azido folikoa ezinbesteko bitamina da haurdunaldiaren lehen hilabeteetan zelulen zatiketa- eta ugalketa-prozesuetan; beraz, pomelo-zukua interesgarria da haurdun dagoen edozein emakumerentzat. Pomeloak, gainera, herdoilaren aurkako efektuak ditu, eta “erradikal aske” deritzenen eragin kaltegarria blokeatzen dute. Pomelo on bat hautatzeko, tamainarekin pisu handiena dutenak bilatu behar dira, horrek adierazten baitu zukuz beteta daudela. Kanpotik, ukitu gabe egon behar dute, kolpe eta mailukeriarik gabe, eta oskolean oso eremu gogortuak edo oso bigunak dira. Pomeloz egindako errezetak ikusi.

  • Sandia. Sailkapen honetan, udako fruta enblematikoak ezin zuen huts egin. Uraren% 91 baino gehiago da ezagutzen den fruitu handienetako bat, eta 10 kiloraino irits daiteke. Sandiaren bi errailek baso bat ur ordezkatzen dute, eta hori oso alternatiba interesgarria da adineko pertsonei nahikoa likido hartzeko desatsegina agertu ohi zaiena eskaintzeko. Sandia likopeno-iturri neurritsua da, ezaugarri antioxidatzaileak ditu eta, oro har, minbizi mota batzuen arriskua murrizten du, eta pankrea, birika, kolona eta prostatarena, bereziki. Sandia egarria baretzeko egokia da, eta meloiarekin batera, udako fruten erregina da. Zapore freskagarria duenez, sorbeteak, izozkiak eta zukuak prestatzeko ere erabiltzen da. Sandia duten errezetak ikusi.
  • Img 147048g
    Irudia: CONSUMER EROSKI

    Marrubiak. Marrubiak eta baratzeak kaloria gutxi ematen dituzten frutak dira. Osagairik ugariena, uraren ondoren (ia %91), karbohidratoak dira (fruktosa, glukosa eta xilitola). Zuntz ekarpena nabarmentzen da, hesteetako iragaitea hobetzen duena, eta C bitaminaren eta azido zitrikoaren iturri ona da. Marrubiek potasio asko dute eta sodio gutxi; beraz, oso gomendagarriak dira hipertentsio arteriala edo odol-hodietako eta bihotzeko hodiak dituzten pertsonentzat. Zuntz dietetikoaren iturri ona dira, osasunarentzat oso onuragarria (idorreriari aurre egiteko ez ezik). Marrubiak hobeto kontserbatzeko, ez da gehiegi erabili behar eta azken unean garbitu behar dira, zerbitzatu aurretik. Marrubiekin errezetak ikusi.

  • Gereziak. Gerezien ezaugarri nagusietako bat estetika da: fruta polita da, edari, postre eta platerei ukitu berezia ematen diena eta haurrentzat oso erakargarria dena. Gerezia karbohidrato ugarikoa da, fruktosa batez ere, nahiz eta beste frutekiko balio kalorikoa neurrizkoa izan. Zuntz kantitate handiak ematen ditu, hesteetako iragaitea hobetzen du, eta flabonoide kantitate onak ematen ditu, herdoilaren aurkako estupela. Erostean, kolore gorri iluna edo beltz bizia dutenak aukeratu behar dira, barietatearen arabera. Mamitsuak dira onenak. Garbi egon behar dute eta larruazala sendo, distiratsu, osorik eta hausturarik edo inperfekziorik gabe eduki behar dute. Gereziak dituzten errezetak ikusi.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak