Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ur minerala edateak kaltzioaren eta magnesioaren nutrizio-beharrak ase ditzake.

Ekarpen hori nabarmena da esnekirik kontsumitzen ez duten pertsonentzat.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2011ko martxoaren 29a

Ur mineral naturalak hartzeak kaltzioaren eta magnesioaren nutrizio-helburuak bete ditzake, eta hori nabarmenagoa izan daiteke hainbat arrazoirengatik esnekiak kontsumitzen ez dituzten pertsonen kasuan. Ondorio hori Ura eta Osasuna Ikertzeko Institutuak (IIAS) egindako “Ur mineral naturalen onurak konposizioaren arabera” txosten zientifikotik atera da. “Uraren kaltzioa bikain xurgatzen da”, esan zuen IASIko idazkari nagusiak, Jesús Román doktoreak.

Txostenaren arabera, botilaratutako edari horrek jatorrian zituen propietate berak ditu, eta dieta osasuntsu baten funtsezko osagaia dela ulertu behar da. “Ez du kaloriarik ematen, eta osasunarentzat onuragarriak diren mineraletan egiten duen ekarpena oso garrantzitsua da”, dio testuak. “Hondakinak kanporatzeko bidea da, digestioa errazten du, idorreria prebenitzen du eta giltzurrunen funtzionamendu onari eusten dio”, esan zuen Roman doktoreak, gorputzeko tenperatura ere erregulatzen duela eta izerdiaren bidez toxinak kanporatzen dituela.

Dokumentuaren arabera, ura funtsezkoa den arren, giza gorputzak ez du ura gordetzeko hornidurarik. Egunero bi litro eta erdi inguru galtzen dira gernuan (1.500 mililitro), gorozkietan (150 ml), izerdian (350 ml) eta arnasketan (400 ml). “Gainera, beroa egiten duenean, ariketa fisikoa egiten dugunean edo gorakoak, beherakoak edo sukarra izaten ditugunean, ur gehiago kontsumitu behar da”, esan zuen Romanek.

Adinaren arabera, haur batek 0,6 litro inguru edan behar ditu bizitzako lehen urtean, eta 1,8 eta 2,6 litro bitarte nerabezaroan; haurdun dauden eta bularra ematen ari diren emakumeek, berriz, egunean hiru litro ur edatea gomendatzen dute. Adin handiko pertsonek aparteko ur ekarpena behar dute eta edan egin behar dute egarririk izan ez arren.

Francisco Maraver doktoreak, IASIko presidenteak, ur mineralen onurak zehaztu zituen konposizioaren arabera. Mineralizazio txikia edo oso txikia dutenek eragin diuretiko interesgarria dute, eta, beraz, egokiak dira gernu-kalkuluak, hipertentsioa eta haurrentzako elikagaiak prestatzeko. Mineralizazio ertaineko urek antzeko ondorioak dituzte, baina haien eragin diuretikoa alderantziz proportzionala da hondakin lehorraren edukiarekiko; mineralizazio handikoak, berriz, ongi sar daitezke dieta orekatu batean.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak