Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ura gasarekin, alde onak eta txarrak

Azido karbonikoa du, urin gastrikoen jariaketa estimulatzen duen eta digestioak errazten dituen osagaia.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2008ko urriaren 06a
img_vaso agua

Herrialde askotan, batez ere Europako erdialdean, botilaratutako ur gehiena gasarekin edaten da. Gure herrialdean, ur-mota hori ez da guztizko kontsumoaren %10 ere. Gasdun urak azido karboniko disolbatua du, burbuila bihurtzen dena. Ur mota horrek zapore mikatz samarra du, eta edariaren ezaugarri organoleptikoak dira edariaren ezaugarri nagusiak.

Gasdun urak azido karbonikoak ematen dizkion beste ezaugarri batzuk ditu, urin gastrikoen jariaketa estimulatzen baitu, eta, beraz, digestioak errazten ditu. Hori oso onuragarria da dispepsia edo digestio astunak dituztenentzat. Hala ere, aerofagia- edo meteorismo-arazoak dituztenek ez dute horrelako urik kontsumitu behar, ez eta bestelako gas-edaririk ere, sintoma gogaikarri horiek guztiek okerrera egiten baitute, besteak beste, gasek, urdaileko eta hesteetako minak eta sabeleko hanturak.

Urak, gasarekin edo gasik gabe, ez du kaloria askorik ematen; beraz, biak kontsumi daitezke gehiegizko pisua edo obesitatea izanez gero.

Gasdun ura kaloriak dituen edaria delako ustea zabaldu da, eta, beraz, ez da egokia gehiegizko pisua duten pertsonentzat. Kontua da urak, gasarekin edo gasik gabe, ez duela kaloriarik ematen; beraz, bi ur mota horietako edozein arazorik gabe kontsumi daiteke gehiegizko pisua edo obesitatea izanez gero. Ez dira nahasi behar ura gasarekin eta antzeko edariekin, hala nola tonikarekin edo gasezko gozatuarekin.

Ezinbesteko osagaia gure organismoan

Pertsona heldu baten organismoaren %60 ura da; beraz, edateko ura, gasduna izan ala ez, ezinbesteko osagaia da bizitzarako. Organismoak zenbait egun iraun dezake elikagairik hartu gabe, baina egun gutxiren buruan ezin da bizirik iraun urik gabe.

Ura ezinbestekoa da hainbat prozesu fisiologiko egiteko eta gorputzaren tenperaturari eusteko, eta, gainera, elikagaiak eta hondakinak garraiatzen ditu, izerdiaren, gernuaren edo gorozkien bidez. Osagai hori organismoaren ehun guztietan dago, eta funtsezko elementua da zirkulazio-aparatuak ongi funtzionatzeko.

Oro har, egunean sei edo zortzi baso ur hartzea gomendatzen da, hau da, litro eta erdi likido hartzea. Kontuan izan behar da egoera batzuetan ur gehiago behar dela. Hilabete beroetan, garrantzitsua da ur gehiago edatea, hidratazio egokia izateko, batez ere haur eta adinekoengan, horiek sentikorragoak baitira bero-kolpeekiko, bai eta kirolarietan ere, ariketa fisikoa egitean izerdiaren bidez galtzen duten likido kantitatea dela eta.

URA OTORDUETAN

Batez ere egun beroetan, hidratatu egin behar da organismoa, galera handiak izaten baitira izerdiagatik batez ere. Ez da ahaztu behar nahikoa likido edatean onura ugari lortzen direla osasunerako. Baina, noiz da hobea ura edatea: jan aurretik, jan bitartean edo jan ondoren? Hori pertsona askoren ahotan dago, eta, neurri batean, herritarrek uste dute ura “gizendu” egiten dela otorduetan hartuz gero.

Likidoak (ura edo beste edariak) jatorduen aurretik, bitartean edo ondoren hartzeak ez du zerikusirik elikagai horiek gehiago edo gutxiago gizentzeko gaitasunarekin. Kontua da urin gastrikoak diluitzen direla eta, horren ondorioz, digestioa moteldu egiten dela, hau da, denbora gehiago behar duela. Horregatik, digestio zailak edo astunak dituzten pertsonei komenigarriagoa gerta dakieke jatorduetan edo jatorduen ondoren edaririk ez hartzea. Hala ere, digestio-arazorik ez dutenentzat ez dago azalpen dietetiko edo zientifikorik egoera horietan likidorik ez irensteko.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak