Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ura, hidratazioa eta osasuna

Egarri dagoenean edatea nahikoa da likidoen galera konpentsatzeko, bero eta hezetasun muturreko egoeretan izan ezik.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2010eko uztailaren 13a

Ura funtsezko osagaia da bizitzarako. Behar adina likido eman behar da elikadurarekin, ekintza fisiologikoak bultzatzeko eta galerak konpentsatzeko. Galera horiek areagotu egiten dira bero-giroetan, ariketa egitean eta zenbait gaixotasun eta nahaste iragankorretan, hala nola gastroenteritisean. Horiek dira Zaragozako Adierazpenari forma emateko erabili ziren argudioetako batzuk. Adierazpen horretan, zenbait gomendio ematen dira uraren kontsumoari, infusioei, edari estimulatzaileei, freskagarri azukredunei, esnekiei eta gure dietako beste elementu likido batzuei buruz. Nutrizio Komunitarioko Espainiako Elkarteko (SENC) eta Nutrizioaren eta Jarduera Fisikoaren Behatokiko adituen batzordeak dekalogo bat eta hidratazio osasungarriaren piramide bat garatu zituzten.

Hidratazio osasungarria

/imgs/2010/07/beber-agua.xl1.jpg

Urak osasunaren arloan eta beste arlo batzuetan (gastronomikoa, estetikoa, ludikoa eta kulturala, esaterako) duen garrantzia aitortzeko, Elikadura Komunitarioaren Espainiako Elkarteak "Hidratazio Osasungarrirako Gida" sustatu du. Egoera fisiologiko berezietako uraren eta hidratazioaren oinarrizko eskakizunei buruzko informazio giltzarriak biltzen ditu argitalpenak, hala nola, adinekoak, haur eta gazteen etapa, haurdunaldia edo jarduera fisikoa.

Gainera, egileek "Hidratazio osasungarriaren piramidea" osatu dute gida gisa, Elikadura Osasungarrirako eta Jarduera Fisiko Osasungarrirako planteatutakoaren antzekoa. Piramidearen diseinuan, oreka bilatzen saiatu dira ohiko elikaduran parte har dezaketen likido-iturri guztien artean.

Hidratazioaren piramideak, urez gain, hainbat edariren kontsumo-maiztasun gomendatua islatzen duEdari desberdinak sailkatzea erabaki da, eta maila desberdinetan antolatu dira, gomendatutako kontsumo-maiztasunaren arabera. Horrela, oinarrian kokatutako edariak ohiko kontsumokoak izango dira, eta erpinera doazenak, berriz, hautazkoak edo noizbehinkakoak.

Edariak sailkatzeko eta ondoren SENCren piramidean antzezteko, autoreek adierazten dute irizpide hauek hartu dituztela kontuan: 100 ml-k emandako energia- eta mantenugai-kantitatea, energia eta gorputz-pisua guztira kontsumitzeari egiten dion ekarpena, funtsezko elikagaiak egunero irensteari egiten dion ekarpena, osasunerako ondorio onuragarriak eta ondorio kaltegarriak, hidratatzeko gaitasuna eta oreka hidrosalinoa.

/imgs/2010/07/piramide-hidratazioa3.jpg

1. taldea. Ur mineralak, iturburuko edo txorrotako ur gaziak.

2. taldea. Ur mineralak edo gatz gehien duten iturrikoak. Azukrerik gabeko edari freskagarriak/akalorikoak. Tea edo kafea, azukrerik gabe.

3. taldea. Nolabaiteko kaloria eta mantenugai interesgarriak dituzten edariak. Fruta naturalen zukuak. Barazki-zukuak (tomatea, gazpatxoa…) eta saldak. Fruta-zuku komertzialak (% 100). Esnea edo azukre gabeko koipe gutxiko esnekiak. Esnea edo esnekiak azukrearekin eta esnearen ordezkoekin. Alkoholik gabeko garagardoa. Kirolarientzako edariak. Tea edo kafea azukrearekin.

4. taldea. Edari freskagarri karbonatatuak edo gabeak, azukrez edo fruktosaz gozatuak.

Eduki honen barruko orrialdekatzea


RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak