Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Urdaiazpikoa eta hestebeteak: zergatik lortzen dituzte Igaraba-Scoreren kalifikazio okerrenak?

Urdaiazpiko ondua elikagai tradizionala da, baina horrek ez du esan nahi osasuntsua denik: 100 g urdaiazpiko onduan 5 g gatz baino gehiago dago, egun osorako gomendatutako gehieneko kantitatea.

jamon calificacion nutri score Irudia: iStock

Urdaiazpiko ondua gure gastronomiako elikagairik adierazgarrienetako bat da, eta gure ohiko dietaren parte da.Espainian, urtean bi kilo baino gehiago kontsumitzen ditugu urdaiazpiko eta paleta onduen pertsonako. Hala ere, hain preziatua eta tradizionala den produktu hau ez da osasungarria, batez ere gatz asko duelako. Gainera, eraldatutako haragia da (txorizoak, saltxitxoia, urdaiazpiko egosia edo fueta, esaterako); produktu mota hori gutxiago jan beharko genuke, Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) aholkatzen duenez. Nutrizio-Scorek eraldatutako haragiei ematen dien puntuazioa erakutsiko dizugu artikulu honetan.

Urdaiazpiko ondua elikagai tradizionala da, baina horrek ez du esan nahi osasuntsua denik. 100 gramoko urdaiazpiko onduan 5 gramo gatz baino gehiago dago, egun osorako gomendatutako gehieneko kopurua. Beste haragi eraldatu batzuek ere, hala nola solomo-hestebeteak, txorizoak, lukainkak, salamia eta fianbreak, gatz asko dute. Elikagai batek gatz asko duela esaten da, baldin eta 100 gramo bakoitzeko 1,25 g baditu; hori gertatzen da (eta soberan gainditzen da) produktu horietan guztietan.

Hestebeteak: gatza, koipea… eta batzuetan azukrea ere bai

Eraldatutako haragien kontsumoak oso neurrizkoa eta noizbehinkakoa izan beharko luke. Hala ere, Elikadura Ministerioaren azken datuen arabera, urtean 12 kilo jaten ditugu pertsonako.

Gatz-edukia da Nutr-Score-k negatiboki baloratzen duen parametroetako bat, mineral hori gehiegi jateak hipertentsioarekin, gaixotasun kardiobaskularrarekin eta iktusarekin zerikusia baitu, besteak beste.

Hestebeteek, gatzaz gain, gantz saturatu asko dute. Frankfurt motako 100 gramo saltxitxatan, mortadela txorizoarekin, 9 g gantz saturatu baino gehiago aurki ditzakegu 100 gramo bakoitzeko; saltxitxoi batean, 12 g/100 g baino gehiago; salamian, ia 15 g/100 g. Beste hestebete eta haragi eraldatu batzuek ere, hala nola urdaiazpiko egosiak, saltxitxoiak edo txorizoak, azukrea dute.

Gatzarekin, azukrearekin eta gantzarekin batera, gehiegizko kopuruak Nutrizio-Score zigortzen duen beste elikagai batzuk dira. Horregatik, eraldatutako ia haragi guztiek jasotzen dituzte puntuaziorik okerrenak (D eta E gehienek), inork ez du lortzen A bat, eta ia batek ere ez du lortzen B bat.

Urdaiazpikoa eta Igarabea: D eta E

Urdaiazpikoa elikagai tradizionala eta gastronomian oso preziatua izan arren, ez da osasunarentzat onuragarria nutrizioaren ikuspegitik, eta Nutrizio-Score sistemak ederki islatzen du, puntuaziorik txarrenarekin kalifikatzen baitu. Horrek ez du esan nahi betiko erbesteratu behar dugunik gure dietatik; kontsumitu behar badugu, kantitate txikitan eta noizbehinka jan beharko genuke. Nutriz-Score, hain zuzen, dieta mediterraneoaren ereduarekin %100 koherentea den algoritmoa da.

Pilar Galán nutrizionistak, haren garatzaileetako batek, dioenez, “ez da komeni ultra-prozesatuak kontsumitzea, baina produktu horiek existitzen dira eta kontsumitzailearen eskura jartzen dira. Nutrizio arloko gomendioak eman arren, kontsumitzaileak horiek erosi eta kontsumitzea erabakitzen badu, hobe da kalitate onenekoak aukeratzea (azukre, gatz, koipe, zuntz eta abarrekin). eta gehigarrien zerrenda txikienarekin”.

  • Haragia jatea: zer dakigu osasunean duen eraginari buruz?

Bestalde, horrek ez du esan nahi A edo B bat lortzen duten produktuak mugarik gabe kontsumi daitezkeenik. Artikulu honetan azaldu dugun bezala, Igaraba-Score A duen produktu batek bere kategoria bereko beste batek baino nutrizio-profil hobea du, Nutrizio-Score B, C, D edo E baldin badu, baina horrek ez du esan nahi osasungarria denik.

Elikadura osasungarria izateko premisetako bat da gure dietan elikagai freskoak edo ahalik eta gutxien prozesatutakoak nagusitzea, landare-jatorrikoak lehenetsiz. Gogoan izan behar da Igaraba-Scorerekin baloratzen diren produktuak prozesatuak direla, ez freskoak, eta gure dietan duten presentzia txikia dela.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak