Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Urdaila erretzeko soluzioak

Urdaileko azidotasunak ondoeza eta deserosotasuna eragiten ditu, eta hestegorriko paretak honda ditzake; beraz, saihestu egin behar da.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2013ko urtarrilaren 17a
Img endometriosis listadop Irudia: tainara

Urdaileko mina edo urdaileko azidotasuna oso ohikoa da, eta herritar gehienek noizbait jasan dute. Bularrean, eztarrian edo urdailaren ahoan minak eragindako erredura-sentsazio hori gertatzen da elikagaiak digestioaz arduratzen den azidoa hestegorrirantz, ahoa urdailarekin lotzen duen digestio-hodiaren zatirantz, itzultzen denean. Ondoeza nabaria izateaz gain, urdaileko azidotasunak hestegorriko paretak honda ditzake. Hori dela eta, hestegorriari aurre egiten edo hura gutxitzen laguntzen duten neurri guztiak ongi etorriak dira -are beharrezkoak- lesio handiagoak saihesteko. Artikulu honek urdaileko azidotasuna arintzeko eta murrizteko bederatzi urrats ematen ditu, botikak noiz hartu behar diren nabarmentzen du eta sentsazio hori zergatik gertatzen den azaltzen du.

Img endometriosis
Irudia: tainara

Bederatzi urrats urdaileko kardorea arintzeko

Azidotasunaren arrazoia edozein dela ere, egoera batzuk saihesteak, hala nola urdaila gehiegi betetzea eta jan ondoren berehala ez oheratzea, urdailaren edukia norabide okerrera joateko aukerak murrizten lagunduko du. Hona hemen Harvardeko Unibertsitateko Medikuntza Eskola ospetsuak aintzat hartzea gomendatzen dituen neurri horiek eta beste batzuk:

  1. Ez jan gehiegi.Urdail beteegi batek presioa egiten dio elikatze-boloa urdaileko konpartimentuan mantendu nahi duen muskuluari, eta, beraz, lana zailtzen du. Gainera, zenbat eta gehiago jan, orduan eta denbora gehiago behar dugu urdaila husteko, eta horrek errefluxua gertatzeko aukerak areagotzen ditu. Ildo horretatik, irenste txikiak egitea da aholkua, baina maizago, eta horrek beste abantaila asko ekarriko ditu.

  2. Ez jan justu oheratu aurretik. Harvardeko Unibertsitateak oheratu baino hiru ordu lehenago jatea gomendatzen du. Aholku hau oso baliagarria da, bereziki afarietarako; izan ere, urdailak bere edukia husteko denbora nahikoa duenez, atsedenik gabe eta lasaiago lo egitea lortzen da.

  3. Pixka bat okertuta lo egitea. Goiz afaldu arren, gauez urdaileko su hartzen badu, zurezko burkoak edo ziriak jar daitezke koltxoiaren azpian, gorputz-enborra pixka bat altxatuta edukitzeko. Arreta jarri behar da burua eta sorbaldak ez altxatzeko, horrek urdailaren presioa areagotu eta egoera gehiago okertu baitezake.

  4. Itxaron ariketa fisikoa egiteko. Jan ondoren atseden hartzera etzatearen eta kirola egitera ateratzearen arteko batez besteko terminoa bilatu behar da. Lehenengo aukerarekin gertatuko litzatekeen bezala, urdaila beteta dagoela jarduera fisikoa egiteak erraztu egiten du elikadura-boloa esofagorantz atzera egitea, eta, beraz, gomendagarria da bi ordu inguru itxarotea intentsitatez mugitu baino lehen.

  5. Azidotasuna eragiten duten elikagaiak identifikatzea. Urdaileko errea eragiten duten elikagai gehienak koipetsuenak eta mingarrienak dira: baratxuria, zenbait barazki (piperra, adibidez), edari bizigarriak (kafea, tea edo kolazko freskagarriak) eta gasdun edariak. Hala ere, pertsona bakoitzak aztertu egin behar du zer nolako erreakzioak dituen elikagaiak jateari dagokionez, eta gatazkatsuenak saihestu.

  6. Jan ondoren, azukrerik gabeko txiklea jan. Txiklea (azukrerik gabe) murtxikatzeak listu egiten du, eta horrek azidoa neutralizatzen laguntzen du.

  7. Gehiegizko pisua eta obesitatea saihestea. Haurdunaldian gertatzen den bezala, uteroak urdaila konprimitzen duenean, gehiegizko pisuak metatutako gantzak urdaila presionatzen du eta haren edukia esofagorantz bultzatzen du. Obesitatea edo gehiegizko pisua izanez gero, medikuari eta dietista-nutrizionista bati galdetu behar zaie, ez erretzeko eta arazo horri lotutako beste konplikazio asko saihesteko.

  8. Botiken albo-ondorioak kontuan hartzea. Sendagai batzuek urdaileko mina eragin dezakete; beraz, lehenengo irtenbidea medikuari aukera horretaz galdetzea da, eta, hala bada, beste aukera batzuk kontuan hartzea.

  9. Saihestu gerrian tabakoa eta arropa estua. Tabakoak erlaxatu egiten du beheko hestegorriko esfinterra; beraz, erretzeari uzteko beste arrazoi bat izango litzateke hori. Horrekin batera, gerrialdean oso estua den arropak edo gerriko estuegiak ez dute laguntzen sabel barneko presioa murrizten.

Azidotasunerako botikak

Neurri dietetiko eta bizi-estilo guztiek urdailari lotutako sintomak hobetzen ez dituztenean, medikuari kontsulta egin behar zaio, urdailak azido-jarioa murrizten duten edo beste jarduera-mekanismo batzuen bidez azidotasuna minimizatzen duten botiken preskripzioa balora dezan. Hala ere, beti komeni da prebentzio- eta aringarri-neurriak gogora ekartzea, botiken dosia murrizteko aukera ematen baitute askotan, baita alde batera uzteko ere.

Urdaileko azidotasuna, zergatik gertatzen da?

Urdaileko errea sarritan gertatzen denean, baliteke "Errefluxu gastroesofagikoak eragindako gaixotasuna" izatea.

Urdaileko soka iragankorra izan daiteke eta oso arrazoi lokalizatua izan dezake. Esate baterako, haurdunaldia, zenbait elikagai edo janari oparo, edari alkoholiko edo sendagai hartzea. Aldiz, errefluxu azidoa oso maiz gertatzen denean, gerta daiteke "Errefluxu gastroesofagikoagatiko eritasuna" (ERGE) deiturikoa izatea. Esofagoaren amaierako muskuluek ez dituzte beharrezko indarrarekin ixten urdailarekin konektatzen diren esfinterrak eta organo horren edukia, azidoa baita, atzera egiten du eta hestegorria irritatzen du.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak