Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Urdaileko azidotasuna: 5 etxeko sendabide dabiltza

Urdaileko urdaila maiz sortzen da, eta hestegorrian lesioak eragin ditzake, baldin eta modu errepikarian gertatzen bada eta modu egokian tratatzen ez bada.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2018ko urriaren 08a

Azidotasun estomakala, hau ere lehorra edo pirosia deiturikoa, gure herrialdean errepikatzen den osasun-arazoa da. Biztanleriaren laurdenak sintomak jasaten dituela edo jasan duela kalkulatzen da. Sintoma oso desatseginak dira, eta ezaugarri hauek dituzte: urdailetik eztarrira doan barne-erresumina (urdailetik eztarrira doan barne-erresumina), eta, mina izateaz gain, hestegorrian lesioak eragin ditzakete behar bezala tratatzen ez direnean. Badira zenbait elikagai eta edari. Artikulu honetan argituko dugu zer diren eta zer egin behar den arintzeko..

Asko dira azidotasun estomakaleko atal jakin bat egiteko eragin asko. Estres-mokoa, kopa batzuk, janari ugari edo plater gozoegia aski dira gure urdaila probatzeko. Gehiegikeria horiek dira kausa ohikoenen artean, zenbait medikamenturekin batera (adibidez, ibuprofenoa) edo bizitzako etapa jakin batzuekin (haurdunaldia, adibidez). Haurdunaldian, nahiko ohiko arazoa da lehorra, eta oso azalpen erraza du: sabela handitu ahala, urdailari presioa gehitzen zaio, eta horrek errefluxua areagotzen du.

Azidotasuna zein elikagaik eragiten duten

Irudia: lenyvavsha

Pertsona guztiak ez gara elikagai horiekiko sentikorrak. Garrantzitsua da hori izatea. Hala ere, badira zenbait elikagai eta edari beste batzuek baino arazo gehiago ematen dituztenak.

  • Prestakinak: elikagai eta plater gantzatsuenak (frijituak, erregosiak edo gisatu astunak), saltsa trinkoak edo txokolateak urdail-hustea atzeratzen dute eta arazotsuak izan daitezke.
  • Edariak: kafea, tea, freskagarri karbonatatuak eta alkoholak garraztasuna errazten dute.
  • Frutak, barazkiak, ongailuak eta espeziak: baratxuriak, piperrak, ozpinak, Kaienako piperbeltzek eta beste batzuek urdaileko urdaila eragiten dute askotan. Zitrikoekin eta haien zukuekin (laranja, pomeloa, limoia...) eta tomateekin eta saltsekin ere gertatzen da.

Azidotasuna arintzeko etxeko erremedioak: denak ez du balio

Irudia: efired

Azidotasun estomakala ohiko arazoa denez (eta erraz probokatzen da), erraza da mota guztietako iradokizunak aurkitzea. Adibide asko daude: adibidez, letxuga-tea edatea, ziape-koilarakada bat hartzea, ani-haziak mastekatzea, anana eta papaya nahastea edo patata gordin-zukua hartzea, besteak beste. Proposamen horietako batzuek zentzu pixka bat izan dezakete (papaia eta anana haragiaren digestioa errazten duten entzimak dituzte); beste batzuk, berriz, patata gordina, ideia txarra dira.

Hona hemen bost etxeko erremedio, horiek funtzionatzen duten urdaileko azidotasuna arintzeko, eta ez dute osasunerako arriskurik sortzen:

  • 1. Ez jan justu ariketa egin aurretik. Jauzi egitea, korrika egitea, abdominalak egitea edo jarrera arraroak hartzea ez da digestioa errazten, eta, aldiz, errefluxu azidoa eta urdaileko lehorra eragin ditzake. Ibilaldi arin bat egitea onuragarria izan daiteke.
  • 2. Ez jan justu oheratu aurretik. Urdailari denbora ematea komeni da digestioa egin dezan, eta horretarako eserita egotea edo zutik egotea da onena. Hau da, hestegorria posizio bertikalean mantendu. Adituek afari arina egitea gomendatzen dute eta afariaren eta ohera goazen momentuaren artean ordu pare bat pasatzen uztea.
  • 3. Nahiko makurtuta lo egin. Oheratzen garenean, gure hestegorria posizio horizontalean geratzen da. Urdailarekin konektatzeko arazoak baditugu eta urdaila erlaxatzen bada, errazagoa da urin gastrikoak nahastea. Oheburua edo koltxoia gorputz-enborraren inguruan altxatzea aski erabilgarria da gauetan azidotasuna saihesteko.
  • 4. Otordu oparoetatik ihes egin. Gehiegi jatea, gehiegi betetzea edo digestio zaileko elikagaiak hautatzea oso lotuta dago azidotasun estomakalarekin. Komeni da beti errezeta osasungarriak, fruta gehiago eta neurrian jatea. Gure asmoa plater koipetsuak jatea bada, oso gutxi eta noizbehinka egin behar dugu.
  • 5. Saihestu gerrian arropa oso doitua. Arropa oso pretetak, gerrialdean batez ere, presioa egiten dute urdailean, digestioa oztopatzen dute eta garraztasun-sentsazioa eragin dezakete.

Neurri horiek (horietako asko prebentziozkoak) eraginkorrak dira azidotasun-une jakin baterako. Behin eta berriz urdaileko urdailez baliatzen bagara, medikuari galdetu beharko zaio arrazoia zehazteko, tratamendurik onena ezartzeko eta hestegorrian larritasun-lesioak saihesteko.

Etiquetas:

azidotasun Digestioa

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografias | Argazkiak | Ikerketak