Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Urre koloreko kiwia, zapore bikaineko barietate berria

Ohiko kiwiak ez bezala, mamia horia du eta zapore exotiko eta gozoagoa...

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2003ko azaroaren 20a

Barietate hori 1992an hasi zen Zeelanda Berrian, Txinako landare baten
haziak gurutzatuz. Hazi horiek haragi horiko eta
kiwi arraren fruitu bikainak ziren, eta fruituak tamaina handikoak eta oso buensaborrak ziren.
Gurutzaketa horren emaitza urre-koloreko haragizko fruta izan zen,
gaur egun ZESPRI™ Gold Kiwi bezala ezaguna dena.

Fruituaren ezaugarriak

Bere forma mami berdeko kiwiaren antzekoa da, baina luzexkagoa
eta mutur bat puntan koroa formakoa. Larruazala marroi
argia eta leuna da.
Mamia belusduna eta leuna da, urre-kolorekoa eta
hazi gorri eta beltzak ditu, jateko onak eta txikiak.

Zaporeari dagokionez, fruta hori eta mami berdeko kiwia desberdinak dira,
gozoagoa eta exotikoagoa delako. Pertsona
batzuek diote
meloiaren eta arbeletxekoaren zaporea zapore zitrikoekin konbinatzen dituztela.

Zein da bere garairik onena?

Fruta hau ekainetik irailera edo urrira bitarte
eskura dezakegu.

Propietate elikagarriak

Gorritutako kiwiak kaloria gutxi ematen ditu; 80
kaloria inguru 100 gramoko. Osagai nagusia ura da, ondoren
karbohidratoak dituela; 18 g 100 g mamiko. Gainerako frutek bezala, oso
koipe eta proteina gutxi dute.
Zehazki, 0,5 g gantz eta 2 g proteina ematen ditu, hurrenez hurren.Fruta horren alderdirik
aipagarriena
bitaminak ematea da, bereziki C eta E bitaminak. Era berean, mineral-iturri ona da, hala nola
potasioa eta efektu laxanteko zuntz dietetikoa, hesteetako
igarotzea hobetzen laguntzen baitu. Eragin antioxidatzaileko fitokimikoak ere baditu (landareei
dagozkien substantziak), baita
C eta E bitaminak ere. Bere propietateez ahalik eta gehien gozatzeko, komeni da
fruta freskoa hartzea.

Nola dastatu?

Erraz kontsumitzen den fruta da, oso egokia
txikienentzat eta hain gazte ez direnentzat; izan ere,
erdibituta eta koilararekin jan daiteke. Mazedonietan, entsaladetan, sorbetetan eta
abarretan ere zuritu eta sar daiteke, osagai gisa erabiltzen diren platerei
ukitu apaingarria emanez.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak